Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر رویدادهای مرکز تتکا در گیلان غروب جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد : این رویداد برای اولین بار در کشور به میزبانی گیلان به صورت شناخت و شتاب و با هدف شناسایی ایده ها و طرح ها و همچنین تیم های کار آفرین به مدت 54 ساعت برگزار شد.
هنگامه عالیخانی افزود: در مرحله اول این رویداد 14 تیم مشخص شد که در نهایت تیم نیلوفر آبی از بندرانزلی با ارائه طرح تولید خمیر کاغذ از گیاهان مهاجم آزولا و سنبل آبی رتبه اول ، تیم زوفا با ارائه طرح خشک کن مواد غذایی و گیاهان رتبه دوم و تیم گیل دوز با ارائه طرح تزئین لباسهای موجود به وسیله بافت ها و دوخت های سنتی رتبه سوم را در این رویداد کسب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علیخانی یادآور شد: در رویداد تتکا تلاش شد تیم های مختلف دارای تجربه و مهارت در حوزه روستایی که کسب و کار خود را راه اندازی کرده و نیاز به سرمایه گزار دارند شناسایی و ایده های قابل استفاده در روستاهای گیلان پیاده شود .
وی با بیان اینکه اولین رویداد اجراشده تتکا به صورت کلی و در 13 محور برگزار شده است تاکید کرد: در این رویداد، علاوه بر ارائه ایده و طرح از سوی روستائیان در حوزه های گردشگری و محصولات کشاورزی و صنایع دستی، دهیارانی هم که فرصت طرح ایده و طرح های مد نظرشان تاکنون فراهم نشده بود از این فرصت نهایت استفاده را کردند.
مدیر گروه نیلوفر آبی که تیمش به عنوان تیم برتر نخستین رویداد تتکا انتخاب شده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تیم ما در این رویداد تولید خمیر کاغذ از گیاهان مهاجم آزولا و سنبل آبی را ارائه کرد که مورد توجه و تایید داوران این رویداد قرار گرفت.
امیر حسین ابراهیمی که به عنوان مخترع تولید خمیر کاغذ از گیاه آزولا مدال طلا و دیپلم افتخار چهل و پنجمین دوره فستیوال جهانی اختراعات در کشور سوئیس را از آن خود کرده بود افزود: در مرحله دوم تحقیقات موفق شدیم تولید خمیر را به سنبل آبی هم تعمیم دهیم .
وی با اشاره به اهمیت راهبردی تولید خمیر کاغذ در داخل کشور به دلیل قیمت بالای خمیر وارداتی تاکید کرد: در حال حاضر هم کیفیت خمیر کاغد تولیدی پایین آمده و هم واردات خمیر بسیار هزینه بر است و با تولید این خمیر کاغذ از گیاهان مهاجم می توان علاوه بر مقابله زیست محیطی با این گیاهان، مشکل تولید و تامین خمیر کاغذ را نیز حل کرد.
ابراهیمی به کیفیت بالای خمیر تولیدی از گیاهان مهاجم برای حضور در بازار رقابت اشاره و تاکید کرد: کاغذ تولید شده از این خمیر قابلیت رقابت با کاغذ های بسته بندی و کاغذهای مقوای موجود در بازار را دارد و حتی در برابر کاغذ کرافت تولیدی کارخانه چوکا نیز می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد .
وی همچنین یاد آور شد: در مرحله بعدی تولید خمیر هم می توانیم با استفاده از فناوری های روز ،خمیر سفید مشابه خمیر بکر تولیدی از چوب را برای کاغذ سفید تولید کنیم .
ابراهیمی با اظهار تشکر از حمایت همه جانبه مسئولان ،خصوصا استاندار گیلان گفت: پس از موفقیت در چهل و پنجمین دوره فستیوال جهانی اختراعات در کشور سوئیس و ارائه طرحم به استاندار گیلان در جلسه کارگروه احیای تالاب در بندرانزلی، این طرح در دفتر فنی استانداری تایید و اداره کل محیط زیست گیلان مکلف شد این طرح را در مدت زمان 10 روز با جمع بندی عوامل و سرمایه گذاران و حتی کسانی که طرح های مشابهی را در استان سرمایه گذاری و انجام داده اما با شکست مواجه شده اند معرفی کند.
این مخترع جوان اهل بندرانزلی خاطر نشان کرد: درصورتی که همه شرایط تا پایان سال برای راه اندازی و عملی شدن این طرح و رسیدن آن به خط تولید میسر شود، تا پایان سال 97 اولین محصول کاغذ تولیدی از خمیر آزولا و سنبل آبی به بازار عرضه می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، نخستین رویداد تتکا در سالن همایش های محل دائمی نمایشگاه های بین المللی گیلان به مدت 54 ساعت برگزار شد و از بین 14 طرح و ایده ارائه شده سه طرح در رتبه های اول تا سوم قرار گرفتند.
خبرنگار :رضا اکبری**انتشار دهنده: بابایی
7471 /6030

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۳۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰۰ قلم محصول فناورانه در نمایشگاه «ایران اکسپو» ارائه شد

سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناوری بین‌الملل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری همزمان با برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در خانه نوآوری و فناوری ایران توانمندی‌های صادراتی فناوران نخبه کشورمان را در عرصه‌های مختلف به نمایش گذاشت که سبب گشودن دریچه بزرگ صادراتی به روی دانش‌بنیان‌ها شد.

به گزارش ایسنا، امیرحسین میرآبادی اظهار کرد: طی این چند روز شاهد برگزاری مهم‌ترین و بزرگترین رویداد صادراتی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه توانمندی های صادراتی (ایران اکسپو) بودیم. هدف اصلی نمایشگاه، معرفی و نمایش آخرین دستاوردها و محصولات ایرانی برای مجموعه‌های خارجی است.

به گفته وی، این رویداد بستر و ظرفیت خوبی را برای ارائه توانمندی شرکت‌ها و صنایع ایرانی به کشورهای مختلف دنیا در قالب بازدید هیأت‌های تجاری فراهم کرده و آی‌هیت نیز به عنوان بستر اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان در این نمایشگاه نقش مؤثری را ایفا کرد.

وی «نقش شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور» را یکی از بخش های بسیار مهم در حوزه تعاملات بین‌المللی خواند و افزود: بدون شک دستاوردهای درخشان علمی کشورمان و صنعتی‌سازی این دستاوردها طی سال‌های گذشته ظرفیتی بی نظیر را برای رشد صادرات ایران فراهم کرده است. نمایشگاه اکسپو با معرفی این تولیدات و دستاوردها به بازار جهانی نقش بسزایی در جهش شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد داشت.

به گفته رئیس سازمان توسعه همکاری های علمی و فناورانه بین‌المللی در ایران اکسپو، شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی حضور فعالی داشتند و تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به نسبت دوره‌ پیشین، رشد ۴۰ درصدی را تجربه کردند.

میرآبادی ادامه داد: در این نمایشگاه، ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان با توانمندی صادراتی، دستاوردهای علمی و فناورانه خود را به نمایش گذاشتند.

وی، این رشد را تنها از منظر کمی ندانست و به رشد کیفی محصولات نیز اشاره کرد و افزود : در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو کیفیت و تنوع محصولات دانش‌بنیان ایرانی نیز تقویت چشم‌گیری داشت؛ در نمایشگاه ایران اکسپوی امسال هزار و ۵۰۰ محصول فناورانه حوزه‌های مختلف به نمایش درآمده است.

به گفته میرآبادی، این نمایشگاه علاوه بر اینکه ظرفیت و فرصت بی نظیری را به صنعتگران و شرکت‌های دانش بنیان ایرانی برای معرفی خود به بازارهای هدف جهانی و مشتریان بین‌المللی کالا و خدمات آنها می‌دهد، بستر بی نظیری برای نمایش فرهنگ و تمدن ایرانی به شرکت کنندگان خارجی و همچنین ایجاد و توسعه دیپلماسی فرهنگی و همچنین علمی بین ایران و دیگر کشورهای جهان به شمار می آید.

پر رنگ شدن اقتصاد دانش‌بنیان در سبد اقتصاد کشور

وی ضمن اشاره به رشد سه برابری صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۲، گفت: سال گذشته میزان صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان‌ دو میلیارد دلار را رد کرد که نویدبخش اتفاقات بسیار خوبی از جمله نقش آفرینی بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد کلان کشور است.

میرآبادی ادامه داد: هدف ما در سال ۱۴۰۳ ادامه این مسیر با قوت بیشتر است. در همین راستا موضوع حمایت از تنوع بخشی به مقاصد صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان، ایجاد بازارهای جدید، رفع موانع پیش‌روی شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه صادرات و توسعه بازار بین‌الملل از جمله ظرفیت‌هایی است در دستور اقدام قرار داده‌ایم.

وی افزود: امید است در پایان سال ۱۴۰۳ شاهد رشد ۵۰ درصدی صادرات دانش‌بنیان‌ها به نسبت سال ۱۴۰۲ باشیم.

میرآبادی در بخش پایانی سخنان خود، حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در تعاملات خارجی‌ را سبب ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی ایران در تعاملات بین‌المللی و شناخته شدن بیشتر کشورمان به عنوان یک کشور پیشرفته فناور دانست و بیان کرد: این موضوع مورد توجه و تاکید بسیار رئیس‌جمهور اسلامی ایران هم قرار گرفت و در افتتاحیه نمایشگاه اکسپو نیز به این موضوع اشاره داشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روی اشتباه وحشتناک: قدرت‌نمایی لورکوزن در المپیکو
  • باید فبین‌فود را در سطح بین‌المللی گسترش دهیم
  • تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است
  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • رویداد علمی «خشتانه» چه هدفی دارد؟/از ساخت عناصر معماری در قالب کوچک تا ورکشاپ‌های تخصصی
  • هزار و ۵۰۰ قلم محصول فناورانه در نمایشگاه «ایران اکسپو» ارائه شد
  • ۱۵۰۰ قلم محصول فناورانه در نمایشگاه «ایران اکسپو» ارائه شد
  • پیشرفت‌های علمی و صنعتی کشور نتیجه زحمات و تلاش‌های نیروی کار است
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • اولین قهرمانی چلسی در لیگ برتر انگلیس با برتری 2-0 مقابل بولتون (30 آوریل، 2005) / فیلم