Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@12:01:24 GMT

انقلاب خلاقيت در ارتباطات تصويري

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۵۴۷۳۹

انقلاب خلاقيت در ارتباطات تصويري

خبرگزاري آريا - محمد رضا نجفي امامي کارگردان و فعال عرصه جلوه هاي ويژه بصري - در تمام اين سالها فعالان عرصه روابط عمومي تلاش کرده اند از روشهاي خلاقانه و ابتکاري بسياري براي بهبود فرايند انتقال مفهوم و اثرگذاري بيشتر بر مخاطبان بهره بگيرند که مهمترين آن بهره مندي از ارتباطات تصويري است.
مهمترين چالش عرصه ارتباطات، انتقال صحيح مفاهيم به شکل اثرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر يک از ما وقتي در تعامل با ديگران قرار مي گيريم و نسبت به انتقال مفاهيم ذهني مورد نظر خود اقدام مي کنيم همواره با دو سوال بحث برانگيز مواجه مي شويم:
يک اينکه آيا توانستيم مفهوم و محتواي پيام خود را بدرستي به مخاطبان منتقل کنيم و دوم اينکه آيا اين انتقال مفهوم، تاثير لازم را بر ذهن مخاطب ايجاد کرد يا خير؟
اين چالش ديرينه، عمري به سابقه تمدن بشري دارد و همچنان از مهمترين موضوعات عرصه ارتباطات و روابط عمومي بشمار مي رود. اما در سالهاي اخير بخوبي مشخص شده که تکيه کردن کامل به ابزار زبان و صِرف بکارگيري واژه هاي کلامي و نوشتاري نمي تواند پاسخگوي تمام نيازهاي ارتباطي بشر باشد. چراکه اولاً به تصوير کشيدن مفاهيم ذهني از طريق کلام و واژه امري بسيار دشوار و غيرکارآمد است و ثانياً بواسطه متفاوت بودن تصاوير ذهني افراد از واژه هاي مختلف، انتقال پيام از طريق زبان همواره ناقص و گهگاه مبهم صورت مي گيرد.
به همين دليل نيز در تمام اين سالها فعالان عرصه روابط عمومي تلاش کرده اند از روشهاي خلاقانه و ابتکاري بسياري براي بهبود فرايند انتقال مفهوم و اثرگذاري بيشتر بر مخاطبان بهره بگيرند که مهمترين آن بهره مندي از ارتباطات تصويري است.
ارتباطات تصويري به فعالان عرصه روابط عمومي کمک مي کند که مانند يک نقاش برجسته، مفاهيم مورد نظر را به تصوير بکشند و با بهره مندي از قدرت تصوير و نماد، به اثرگذاريهاي بهتري بر ذهن مخاطبان دست يابند.
جادوي تصوير به آنان کمک مي کند بجاي درگير شدن به بازي زمان بر زبان و واژه ها فائق آمده و به بهترين شکل ممکن است افق ديد مخاطبان را تغيير دهند و پرده هاي ابهام و تعصب را از جلوي ديدگان آنها کنار بزنند. آري گاه کافي است با استفاده از جادوي تصوير قابي رنگي و شفاف از واقعيت هاي بيروني را در برابر ديدگان مخاطب قرار دهيم و بجاي تلاش براي تغيير ذهنيت و باورهاي آنان، اجازه دهيم خودشان از ميان چهارچوب اين قاب اميدبخش به مفهوم تصوير شده بنگرند و انديشه خود را تغيير دهند. (توضيح براي اين پاراگراف از تصوير مردي که قاب عکسي را جلوي ديگران قرار مي داد استفاده کنيم.»
آري تصوير جادو مي کند و نماد و رنگ، بصورت ناخودآگاه ذهنيت مخاطبان را به شکل مطلوب تحت تاثير قرار مي دهد. اما موضوعي که بنده در اين مجال مي خواهم به آن بپردازم اين است که آيا فعالان عرصه روابط عمومي به تنهايي نقاشان خوبي هستند؟ آيا آنها با بهره مندي از امکانات و ابزارهاي معمولي و صرفاً با استفاده از تصاوير رئال و واقعي، مي توانند نقشها و تصاوير خوبي را ترسيم کنند؟ نقشهايي که به بهترين شکل بيانگر محتواي گهگاه پيچيده پيام باشند و بصورت فعال و پويا با ذهنيت و انديشه مخاطب بازي کنند؟ آيا تصويرسازي رئال و معمولي به تنهايي جوابگوي نيازهاي روابط عمومي ها هست؟
قطعاً پاسخ اين سوال تا حد زيادي منفي است. تکنيکهاي تصويرسازي مرسوم و واقعي البته از ابزار زبان قدرتمند و کارآمدتر هستند اما خود با دو معضل جدي مواجه اند:
يک: تکنيکهاي معمولي تصويرسازي از محدوديت هاي زيادي در ترسيم مفاهيم رنج مي برند و به تنهايي نمي توانند نقشهاي کارآمد و اثربخش را ترسيم کنند.
دو: بسياري از تصويرسازي ها از طريق معمولي به شدت گران و هزينه ساز است.
براي مثال اگر قرار باشد روابط عمومي يک سازمان که قصد ساختن يک عمارت تجاري بزرگ را داشته و مايل به جذب سرمايه گذار است، از جادوي ارتباطات تصويري به شکل رئال و واقعي استفاده کند، حداقل بايد ماکتي فيزيکي از عمارت تجاري را با هزينه هاي زياد بسازد تا بتواند تصويري شفاف و انگيزه بخش از مورد سرمايه گذاري، براي سرمايه گذاران بالقوه ايجاد نماد.
اينجاست که انقلاب تصويرسازي از طريق جلوه هاي ويژه و انيميشيني به کمک روابط عمومي ها مي آيد و تکنولوژي تصويرسازي مجازي، ياريگر فعالان اين عرصه براي نقش بندي تصاوير جذابتر، هيجان انگيزتر و انگيزه بخش تر مي شود.
اين تکنولوژي کارآمد به فعالان عرصه ارتباطات کمک مي کند که با کمترين هزينه، دست به طراحي تصاويري زيباتر، اثرگذارتر و ماندگار بزنند و مفاهيم پيچيده را در قالب نمادهاي پويا و حرکتي، به بهترين شکل بصري به تصوير بکشند.
آري ذهن آدمي قدرت تصويرسازي و ايده پردازي نامحدود و شگرفي دارد اما روشهاي معمول و واقعي تصويرسازي نمي توانند اين تصاوير و ايده هاي بعضاً پيچيده را به نقشها و تصاوير مفهومي تبديل کنند. اينجاست که تکنولوژي انميشين و جلوه هاي بصري به کمک مان مي آيد تا بر اين معضل غلبه کنيم و پا به پاي قدرت تصويرسازي ذهن، تصاوير مفهومي هيجان انگيز و پيچيده را خلق کنيم.
جادوي سحرآميز جلوه هاي ويژه بصري به روابط عمومي ها امکان مي دهد که سخت ترين و پيچيده ترين مفاهيم را در قالب نمادهاي پويا و خارق العاده، به شکلي اثرگذار و قابل فهم و البته هيجان انگيز و انگيزه بخش به تصوير بکشند و به قول قديمي ها راه صد ساله را يک شبه طي کنند.
پيام تصويري براي اثرگذاري مطلوب نيازمند تصويرسازي صحيح است، نيازمند ضرب آهنگ و ريتيم درست است، نيازمند تصويرسازي هاي خلاقانه اي است که مخاطب را به وجد مي آورند، او را منکوب مي کنند و مفاهيم را به بهترين شکل از طريق نمادهاي تصويري جذاب منتقل مي نمايند و در اين ميان هيچ ابزاري به اندازه تکنولوژي جلوه هاي ويژه بصري به کمک روابط عمومي ها نمي آيد.
به حمدالله در کشور ما امکانات و بسترهاي خوبي در حوزه جلوه هاي ويژه بصري وجود دارد و عزيزان اين حوزه با کمترين توقع و با اتکا با قدرت خلاقيت و ابتکار برجسته ايراني، مي توانند محصولاتي در حد رقابت با محصولات بين المللي توليد کنند. اميد آنکه فعالان عرصه ارتباطات نيز از منظر بهتري به اين تکنولوژي و دست اندرکاران بنگرند و با بهره مندي از اين جادوي اثربخش، به بهبود فرايندهاي کاري خويش کمک کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۴۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد

وزیر بهداشت در حکمی، دکتر مجید احمدی را به عنوان سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت در حکمی، دکتر مجید احمدی را به عنوان سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب کرد.

متن این حکم به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر مجید احمدی

با سلام 

خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان خویش اعطاء فرموده و شکر نعمت است که از این فرصت گرانقدر در جهت خدمت به مردم شریف میهن اسلامی نهایت استفاده بعمل آید. در این راستا و با توجه به تعهد، تخصص و سوابق علمی و اجرائی ارزنده جنابعالی، بموجب این ابلاغ به عنوان "سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی" منصوب می‌شوید تا با رعایت مقررات قانونی و شرعی انجام وظیفه نمائید. 

امید است با اتکال به خداوند متعال، حمایت و پشتیبانی دولت مردمی، فسادستیز و عدالت محور و با استفاده از نیروهای متخصص، متعهد و انقلابی در انجام این رسالت خطیر موفق و موید باشید. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد
  • آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد
  • واکنش تند مدیر روابط عمومی بانک مرکزی به انتقاد میرسلیم
  • فرآورده‌های گیاهی غیر مجاز اعلام شد
  • این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • برخورد با یک راننده تاکسی به دلیل حمل عجیب بار + عکس
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت