Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@05:31:23 GMT

برترين لپ تاپ‌هاي ارزان قيمت 2017

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۵۵۰۶۸

برترين لپ تاپ‌هاي ارزان قيمت 2017

خبرگزاري آريا - برترين ها - ترجمه از سينا اشتري: رقابت تنگاتنگ شرکت هاي مختلف و فعال در حوره توليد لپ تاپ باعث شده تا قيمت اين گجت ها تا حد زيادي کاهش پيدا کند؛ در اين مطلب به بررسي نکات ضروري پيش از خريد يک لپ تاپ ارزان قيمت پرداخته و ليست منتخبي از بهترين مدل ها را به شما معرفي خواهيم کرد.
چگونه مي توانيم با صرف هزينه اي نه چندان زياد لپ تاپي قدرتمند و به روز بخريم؟
تا همين چند سال پيش کاربران براي در اختيار گرفتن يک لپ تاپ مناسب و قدرتمند ملزم به پرداخت هزينه اي حداقل 1000 دلاري بودند اما استقبال زياد مردم از اين نوع از گجت ها، شرکت هاي مختلف را بر آن داشت تا براي بقا در اين بازار پر تب و تاب قيمت محصولات خود را رقابتي کرده و با عرضه مدل هايي متنوع به بازار کاربران را در انتخاب لپ تاپي مناسب ياري کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امروز با اختصاص بودجه اي 2 ميليون توماني، انتخاب هاي زيادي را به هنگام خريد يک لپ تاپ خواهيد داشت؛ کاربران با صرف اين هزينه مي توانند لپ تاپ هايي را اختيار بگيرند که به طور پيش فرض از آخرين نسخه سيستم عامل ويندوز و يا ويندوز 10 بهره برده و قدرت سخت افزاري آنها هم براي پاسخ گويي به نياز هاي روزمره و نسبتا سطح بالاي کاربران کافي باشد، همچنين اگر به کروم بوک ها علاقه داشته باشيد با صرف همين مقدار هزينه مي توانيد کروم بوکي آخرين مدل و قدرتمند را تهيه کنيد؛ علاوه بر اين در اين محدوده قيمتي شاهد وجود لپ تاپ هايي هيبريدي هستيم که علاوه بر ايفاي نقش به عنوا يک لپ تاپ، در موقعيت هاي خاص مي توانند در نقش يک تبلت ظاهر شوند.

ويژگي ها و امکانات
بايد قبول کنيم که يک لپ تاپ ارزان قيمت نمي تواند به لحاظ سخت افزاري با لپ تاپ هاي گران قيمت و آخرين مدل موجود در بازار مقايسه شود؛ پردازنده هاي سري Celeron و Atom شرکت اينتل هر ساله مورد بهينه سازي و باز طراحي قرار مي گيرند، اين پردازنده ها امروز به سطحي از کارايي رسيده اند که مي توانند به خوبي به نياز هاي روزانه يک کاربر عادي مانند مرورگري صفحات اينترنت و استفاده از نرم افزار هاي نه چندان سنگين پاسخ دهند؛ اکثر لپ تاپ هاي ارزان قيمت موجود در بازار از کارت گرافيک هاي آنبورد استفاده مي کنند و کمتر شاهد به کارگيري يک کارت گرافيکي مجزا در توليد لپ تاپ هاي ارزان قيمت بوده ايم؛ البته بايد بدانيد که همين کارت هاي گرافيکي آنبورد هم مي توانند به اکثر نياز هاي شما پاسخ دهند، حتي مي توانيد با استفاده از آنان به انجام بازي هايي آنلاين مانند World Of Warcraft بپردازيد؛ اما نبايد انتظاري بيش از اين داشته باشيد.
به نظر مي رسد قيمت حافظه رم در اين چند سال کاهشي محسوس داشته است و به همين دليل اکثر لپ تاپ هاي ارزان قيمت بازار به حداقل 4 گيگابايت حافظه رم از نوع DDR3 مجهز هستند، لپ تاپ هاي ارزان قيمت در بحث عمر باتري نيز حرف هايي را براي زدن دارند، اکثر لپ تاپ هاي موجود در اين دسته بندي قيمتي از باتري هايي حداقل 6 سلولي بهره مي برند و حداقل عمر باتري اين لپ تاپ ها نيز 5 ساعت است؛ عمر باتري در برخي از مدل ها به 10 ساعت هم مي رسد.
در بحث حافظه داخلي، گجت هاي موجود در دسته بندي لپ تاپ هاي ارزان قيمت در بدترين حالت از حداقل 500 گيگابايت حافظه هارد درايو استفاده مي کنند و اين در حالي است که در برخي از مدل ها شاهد بهره گيري از حفظه هاي داخلي بيشتر بوده ايم.
کروم بوک ها و خصوصا کروم بوک هاي ويندوزي موجود در اين دسته بندي قيمتي حافظه داخلي فوق العاده محدودي دارند؛ براي مثال Lenovo IdeaPad 100S براي حافظه داخلي از يک حافظه فلش 16 يا 32 گيگابايت استفاده مي کند و با وجود اينکه شرکت هاي سازنده کروم بوک ها هميشه امتيازات خاصي را براي استفاده از حافظه هاي ابري به کاربران خود مي دهند، اما مي دانيم که اولين شرط لازم براي استفاده از اين نوع از سرويس ها، داشتن سروريس اينترنت با کيفيت با پهناي باند بالا است و شما نمي توانيد هميشه روي اتصال به اينترنت حساب کنيد.
اکثر محصولات موجود در دسته بندي لپ تاپ هاي ارزان قيمت تنها از درگاه USB نسخه دوم پشتيباني مي کنند و اين در حالي است که در برخي از مدل ها نيز شاهد وجود درگاه USB نسخه سوم هستيم، از جمله ديگر درگاه هاي به کار گرفته شده در اين لپ تاپ ها مي توان به درگاه کارت حافظه Micro SD اشاره کرد و اگر کمي زمان صرف کنيد، مي توانيد مدل هايي را در بازار پيدا کنيد که حتي از درگاه USB-C هم پشتيباني مي کنند؛ گرچه در برخي از مدل ها شاهد استفاده از صفحه هاي نمايش لمسي بوده ايم اما نبايد از يک لپ تاپ موجود در اين دسته بندي قيمتي انتظار چنين ويژگي اي را داشته باشيد.
کروم بوک ها

کروم بوک ها در ابتداي کار خود کاربران زيادي نداشتند و وابستگي بيش از حد سيستم عامل آنها به داشتن اتصال هميشگي به شبکه اينترنت از جمله نقاط ضعف آنها در نظر گرفته مي شد؛ کروم بوک ها در اين چند سال پيشرفت هاي زيادي را نشان داده اند و گرچه هنوز براي استفاده بي درد سر از آنها ملزم به اتصال هميشگي به شبکه اينترنت هستيد اما قيمت ارزان تر آنها در مقايسه با لپ تاپ ها و نيز عمر باتري بيشترشان از جمله ويژگي هاي وسوسه انگيزي هستند که باعث رواج به کار گيري آنها در ميان کاربران شده است، در واقع اگر کيفيت و سرعت اتصال شما به شبکه اينترنت در حد مطلوبي قرار داشته باشد اين گجت ها مي توانند تمامي ويژگي ها و امکانات موجود در يک لپ تاپ را با قيمتي بسيار پايينتر در اختيار شما بگذارند.
لپ تاپ هاي هيبريدي
استقبال فوق العاده و رو به افزايش کاربران از تبلت ها بر روي بازار لپ تاپ ها هم بي تاثير نبوده است؛ شرکت هاي مطرح در دنياي لپ تاپ ها با مشاهده علاقه کاربران به خريد تبلت ها تصميم گرفتند تا دسته بندي ديگري را به لپ تاپ ها اضافه کنند و اين سر آغازي براي توليد لپ تاپ هاي هيبريدي بود.
اين لپ تاپ ها مي توانند نقش يک تبلت را نيز براي کاربر بازي کنند، برخي از آنها از طريق جدا شدن صفحه کليد از بدنه اصلي و برخي با تا شدن صفحه کليد و قرار گيري آن در پشت صفحه نمايش به بک تبلت تبديل خواهند شد و بدين طريق، علاوه بر تايپ آسان و سريع به عنوان يکي از ويژگي هاي کليدي يک لپ تاپ، مي توانيد به طور همزمان از ويژگي هاي منحصر به فرد يک تبلت استفاده کنيد.

تعادل مطلوب ميان قدرت و قيمت
اگر نمي توانيد بودجه زيادي را به خريد يک لپ تاپ اختصاص دهيد و در عين حال قصد خريد لپ تاپي را داريد که از لحاظ قدرت سخت افزاري و امکانات هم حرف هايي را براي زدن داشته باشد پيشنهاد مي کنيم نگاهي به محصولات موجود در ليست منتخب ما بياندازيد، در ادامه به معرفي 10 مدل از مناسب ترين لپ تاپ هاي ارزان قيمت موجود در بازار خواهيم پرداخت.
1- Acer Swift 1
قيمت: حدود يک ميليون و چهارصد هزار تومان

Acer Swift 1 قدرتمند ترين و بهترين انتخابي است که در اين محدوده قيمتي خواهيد داشت؛ حافظه داخلي اين مدل خيلي زياد نيست اما بدنه فوق العاده نازک و سبک و بهره گيري آن از يک صفحه نمايش IPS با کيفيت Full HD ويژگي هايي هستند که در هيچ مدل مشابهي نظير آنها را نديده ايم. پردازنده اين لپ تاپ از نوع Intel Pentium N4200 است، حافظه رم آن 4 گيگابايتي بوده و از کارت گرافيکي آنبورد Intel HD 505 بهره مي برد؛ سايز صفحه نمايش اين لپ تاپ 13.3 اينچ است و دقتي معادل Full HD را به نمايش مي گذارد.
2- Asus Chromebook Flip (C302CA-DHM4)
قيمت: حدود يک ميليون و هشتصد هزار تومان

Asus Chromebook Flip (C302CA-DHM4) به لحاظ قيمتي از اکثر کروم بوک هاي موجود در بازار گران تر است اما بهره مندي اين گجت از امکانات و ويژگي هاي متعدد ارزش اين اختلاف قيمتي را دارد. شرکت سازنده در توليد آن از پردازنده Intel Core m3-6Y30 استفاده کرده، 4 گيگابايت حافظه رم و کرات گرافيکي آنبورد Intel HD 505 نيز از جمله ديگر فاکتور هاي سخت افزاري اين مدل هستند. سايز صفحه نمايش اين گجت 12.5 اينچ است و حافظه داخلي اي معادل 64 گيگابايت را در اختيار کاربران مي گذارد.
3- Acer Aspire E 15 (E5-575-33BM)
قيمت: حدود يک ميليون و پانصد هزار تومان

Acer Aspire E 15 (E5-575-33BM) لپ تاپي است که قدرت بالا، امکانات متعدد و قيمت پايين را در يک گجت جاي داده است و از جمله ويژگي هاي جذاب آن مي توان به بهره گيري اين لپ تاپ از صفحه نمايش بزرگ با کيفيت Full HD، سطح قدرت سخت افزاري بالا و عمر طولاني باتري اشاره کرد. پردازنده به کار رفته در توليد اين لپ تاپ از نوع Intel Core i3- 7100U است، حافظه رم آن 4 گيگابايتي است و از کارت گرافيکي آنبورد Intel HD 620 استفاده مي کند. حافظه داخلي آن 1 ترابايتي و از نوع هارد درايو است و با وجود بهره مندي اش از يک صفحه نمايش 15.6 اينچي با دقت Full HD، مي توانيد روي عمر باتري 10 ساعته اش حساب کنيد.
4- Lenovo ThinkPad 13(2017)
قيمت: حدود دو ميليون و نهصد هزار تومان

دومين نسل از لپ تاپ هاي Lenovo ThinkPad 13 ظاهري زيبا دارد، عمر باتري آن بسيار طولاني است و يکي از بهترين انتخاب هاي شما براي استفاده در محيط هايي مانند دانشگاه، خانه و يا محل کار خواهد بود. پردازنده به کار رفته در توليد اين لپ تاپ از نوع Intel Core i3-7100U است، 4 گيگابايت حافظه رم، 128 گيگابايت حافظه داخلي و کارت گرافيکي آنبورد Intel HD 620 نيز از جمله ديگر ويژگي هاي سخت افزاري آن هستند. صفحه نمايش آن 13.3 اينچي بوده و دقتي Full HD را به نمايش مي گذارد و عمر باتري آن بيش از 12 ساعت است.
5- Acer Chromebook Flip C213SA
قيمت: حدود يک ميليون و پانصد هزار تومان

اگر به دنبال کروم بوکي با عمر باتري طولاني مي گرديد که بتواند از ضربات کوچک نيز جان سالم ببرد پيشنهاد مي کنيم اين مدل را در بين ساير انتخاب هاي خود قرار دهيد. پردازنده به کار رفته در اين مدل از نوع Intel Celeron N3350 است، حافظه رمي 4 گيگابايتي دارد و از يک کارت گرافيک آنبورد از نوع Intel HD 500 بهره مي برد. حافظه داخلي اين گجت 32 گيگابايت است، صفحه نمايشي 11.6 اينچي با رزولوشن 1366 در 768 پيکسل و نيز عمر باتري 14 ساعته از جمله ديگر ويژگي هاي کليدي اين کروم بوک جذاب هستند.
6- Lenovo Flex 11 Chromebook
قيمت: حدود يک ميليون و دويصت هزار تومان

اين گجت يک کروم بوک قدرتمند و به روز است که به دليل بهره مندي از امکاناتي متنوع و ويژگي هاي منحصر به فردش گوي رقابت را از ساير محصولات موجود در اين محدوده رقابتي مي ربايد، يکي از ويژگي هاي جذاب اين کروم بوک مربوط به مقاومت نسبتا بالاي آن در مقابله ضربات و سقوط است.
پردازنده به کار رفته در توليد اين کروم بوک از نوع MTK 8173C است، شرکت سازنده براي حافظه رم آن از نمونه اي 4 گيگابايتي استفاده کرده و کارت گرافيک PowerVR GX6250 وظيفه پردازش تصوير در آن را بر عهده دارد. حافظه داخلي آن 32 گيگابايتي است، صفحه نمايشي 11.6 اينچي با رزولوشن 1366 در 768 دارد و عمر باتري آن حدودا 12 ساعت است.
7- Dell Inspiron 11 3000 Series 2-in-1 (3179)
قيمت: حدود يک ميليون تومان

Dell Inspiron 11 3000 Series 2-in-1 لپ تاپي هيبريدي است و قدرت سخت افزاري آن از ساير رقباي موجود در اين محدوده قيمتي بالا تر است. پردازنده آن از نوع Intel Core m3-7Y30 است و از جمله ديگر مولفه سخت افزاري آن مي توان از حافظه رم 4 گيگابايتي و کارت گرافيکي Intel HD 615 نام برد. حافظه داخلي اين لپ تاپ هيبريدي 500 گيگابايت است، صفحه نمايشي 11.6 اينچي با رزولوشن 1366 در 768 در توليدش به کار رفته و بيا هر بار شارژ کامل آن مي توانيد به مدت 6 ساعت و نيم از آن استفاده کنيد.
8- Dell Latitude 3189 2-in-1
قيمت: حدود دو ميليون چهارصد هزار تومان

Dell Latitude 3189 2-in-1 يک لپ تاپ هيبريدي ميان رده با عمر باتري بالا است. پردازنده آن از نوع Intel Pentium N4200 است، حافظه رمي 4 گيگابايتي دارد و از کارت گرافيکي Intel HD 505 براي پردازش تصاوير استفاده مي کند. حافظه داخلي اين گجت 128 گيگابايت بوده و صفحه نمايش 11.6 اينچي اش دقتي معادل 1366 در 768 پيکسل را دارد، اين لپ تاپ هيبريدي با هر بار شارژ کامل باتري اش مي تواند به مدت 11 ساعت نيم روشن بماند.
9- HP Stream 11-y010nr
قيمت: حدود هشتصد هزار تومان

قيمت فوق العاده ارزان و ظاهر زيبا و شادش باعث شده تا اين گجت انتخاب خوبي به عنوان اولين لپ تاپ يک کودک باشد. پردازنده آن از نوع Intel Celeron 3060 است، حافظه رمي 4 گيگابايتي در توليدش به کار رفته و از کارت گرافيکي Intel HD 400 براي پردازش تصاوير استفاده مي کند. حافظه داخلي اين گجت 32 گيگابايت است و صفحه نمايش 11.6 اينچي اش دقتي معادل 1366 در 768 پيکسل را دارد، با هر بار شارژ کامل اين لپ تاپ مي توانيد به مدت 8 ساعت و نيم روي روشن ماندن آن حساب کنيد.
10- Lenovo IdeaPad 120S
قيمت: حدود يک ميليون تومان

IdeaPad 120S لپ تاپي ارزان با قابليت حمل آسان است که به نسبت قيمتش امکانات و ويژگي هايي جذاب دارد. پردازنده به کار رفته در توليد اين لپ تاپ از نوع Intel Celeron N3350 است، حافظه رمي 2 گيگابايتي دارد و کارت گرافيکي Intel HD 500 در توليدش به کار رفته است. حافظه داخلي 64 گيگابايتي و صفحه نمايش 11.6 اينچي با رزولوشن 1366 در 768 پيکسل از جمله ديگر فاکتور هاي سخت افزاري اين گجت هستند و با هر بار شارژ کامل مي توانيد به مدت 8 ساعت چهل دقيقه بدون نياز به شارژ مجدد از آن استفاده کنيد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۵۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد

به گزارش قدس آنلاین، برنج بعد از گندم جز محصولات استراتژیک و اساسی کشور است که سالانه بخشی از آن از محل واردات تامین می شود که طبق آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران با کاهش ۶۶۰هزار تنی واردات این محصول؛ ارزبری آن در یک‌سال اخیر ۸۳۰ میلیون دلار کمتر شده است.

طبق آمارهای موجود میزان برنج مصرفی کشور بین ۳.۴ تا ۳.۶ میلیون تن برآورد می‌شود. بنابراین اگر سالانه بین ۲.۳ تا ۲.۵ میلیون تن برنج در کشور تولید شود کسری این محصول بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تن در سال است که از محل واردات تامین می شود.

از آنجایی که ایران خود یکی از تولیدکنندگان برنج در دنیا است بخشی از این محصول سالانه از محل تولید داخل و بخشی از محل واردات تامین می‌شود تا بازار داخلی با کسری روبه‌رو نشود.

طی سال‌ های اخیر دولت برای حمایت از برنج داخلی و تولیدکنندگان ایرانی اقدام به ایجاد ممنوعیت واردات در محدوده فصل برداشت (مرداد تا آذرماه هر سال) می‌کرد اما سال گذشته با توجه به وفور برنج ایرانی در بازار، ممنوعیت مقطعی واردات نیز مشکلی در بازار این محصول ایجاد نکرد و بازار در آرامش سپری شد زیرا حجم تولید و واردات به حدی بود که علاوه بر وفور برنج در بازار، کاهش قیمت برنج ایرانی نسبت به سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را در پی داشت.

براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، سال گذشته یک‌ میلیون و ۱۱۷هزار تن برنج به ارزش یک‌ میلیارد و ۳۰۵ میلیون و ۹۸۵ هزار دلار وارد کشور شد، این درحالی است که در همین بازه زمانی در سال ۱۴۰۱ چیزی حدود یک‌ میلیون و ۷۸۰هزار تن از این کالای اساسی به ارزشی بالغ بر دو میلیارد و ۱۳۷میلیون دلار وارد کشور شده بود. بنابراین واردات برنج طی یک‌سال اخیر با کاهش ۳۷ درصدی به لحاظ وزنی و کاهش۴۰ درصدی به لحاظ ارزشی روبرو بوده است.

بنابراین با کاهش ۶۶۰هزار تنی واردات این محصول ارزبری آن در یک‌سال اخیر ۸۳۰ میلیون دلار کمتر شده است.

طی این مدت به ترتیب ۶۷۳هزار و ۹۴۲ تن برنج به ارزش ۷۷۰میلیون و ۹۳۲هزار دلار از مبدا هند، ۳۳۶هزار و ۵۷۵ تن برنج به ارزش ۴۱۰میلیون و ۸۴۱هزار دلار از مبدا پاکستان، ۷۱هزار و ۶۷۸ تن برنج به ارزش ۸۰میلیون و ۲۰۹هزار دلار از مبدا امارات، ۳۳هزار و ۴۳۴ تن برنج به ارزش ۴۲میلیون و ۴۴۰هزار دلار از مبدا مناطق آزاد و ویژه و درمجموع یک هزارو ۴۸۸ تن برنج به ارزش یک‌ میلیون و ۵۶۳ هزار دلار برنج از مبدا سه کشور تایلند، تایوان و عراق به کشورمان وارد شده است.

با توجه به وضعیت اقتصادی کشور حمایت های دولت سیزدهم و اقدامات وزارت جهاد کشاورزی از تولید و تولید کنندگان داخلی باعث شده که با افزایش تولید برنج و مدیریت بازار داخلی ارز کمتری از کشور خارج شود.

وضعیت فعلی تولید داخلی و واردات برنج نیز بیانگرآن است که با مدیریت بازار همچون سال گذشته مشکلی در بازار برنج نداشته باشیم و این محصول با قیمت های مناسب به دست مصرف کنندگان برسد.

طبق گزارش مرکز آمار، متوسط قیمت برنج ایرانی در فروردین ماه امسال ۹ درصد پایین‌تر از قیمت سال گذشته بوده است. بنابراین با وجود کاهش چشمگیر واردات برنج، با مدیریت مناسبی که در بازار انجام شده، قیمت‌ها نزولی هم شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سئو حرفه و خدمات سئو سایت چه تفاوتی دارند
  • قیمت طلا و سکه امروز ۱۲ اردیبهشت؛ سکه ۷۰۰ هزار تومان ارزان شد
  • ۵ علت خرید اتوبوس شهری از چین | تفاوت اتوبوس داخلی با چینی چقدر است؟
  • آیا با هواپیما می‌توان سفری ارزان به مشهد داشت؟
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت + جدول
  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت +جدول
  • رونمایی از ارزان‌ترین گوشی تاشو دنیا با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی
  • نحوه خرید بلیط چارتر به مقصد دبی
  • بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده ! +توضیحات کامل