Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید ابراهیم باقری، مدیرعامل موسسه فرهنگی نورالهدی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: مؤسسه فرهنگی نورالهدی در سال 1380 با هدف ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) با توجه به خلأیی که در حوزه فرهنگی احساس می‌شد، فعالیت خود را در همدان آغاز کرد.
وی  با بیان اینکه سازمان‌دهی مداحان اهل بیت(ع) در همدان نخستین فعالیتی بود که در آغاز تأسیس مؤسسه انجام شد، ادامه داد: این امر به این نحو بود که مداحان اهل بیت(ع) استان همدان از سوی مؤسسه نورالهدی دعوت می‌شدند و گردهمایی با حضور ایشان و سخنرانان برجسته برگزار می‌شد و دیدار با رهبرانقلاب و آموزش مداحان از دیگر اقداماتی بود که در این راستا انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل مؤسسه فرهنگی نورالهدی بیان کرد: در مرحله بعد ستاد بازسازی عتبات در همدان با همکاری مؤسسه فرهنگی نورالهدی ایجاد شد و موفق به تشکیل هیئت امنا شدیم که خوشبختانه هم‌اکنون شاهد فعالیت‌های گسترده ستاد بازسازی عتبات استان همدان هستیم.
وی عنوان کرد: مهم‌ترین هدف تشکیل مؤسسه، حضور و زیارت مردم همدان در مسجد جمکران در شب‌های چهارشنبه درراستای ترویج فرهنگ مهدویت است لذا این برنامه به گونه‌ای برنامه‌ریزی شد که همه اقشار جامعه اعم از شاغلین و کارمندان بتوانند در این برنامه شرکت کنند.
وی با تأکید بر اینکه این زیارت معنوی با کمترین هزینه انجام می‌شود و سعی بر این است که همه مردم بتوانند در شب‌های چهارشنبه در مسجد جمکران حضور یابند، اذعان کرد: مردم دارالمومنین همدان ظرف کمتر از 20 ساعت هم مسجد جمکران را زیارت می‌کنند و از قرائت دعای توسل در این مکان فیض می‌برند وهم حرم کریمه اهل بیت(ع) را زیارت می‎کنند.

هدف این موسسه اقتصادی نیست؛ تنها ترویج فرهنگ مهدویت است
باقری با بیان اینکه متأسفانه فرهنگ مهدویت در نسل جوان غریب است، خاطرنشان کرد: شرکت جوانان به ویژه دانشجویان در این طرح برای مؤسسه بسیار مهم است چراکه جوانان باید با فرهنگ مهدویت آشنا شوند و با حضور در مسجد جمکران و بهره‌گیری از فضای معنوی آن با امام زمان خود آشنا می شوند و ارتباط قوی با او ایجاد ‌ می‌کنند و جوانان و خانواده‌ها در مسجد جمکران با امام زمان خود تجدید بیعت می‌کنند.
وی با تأکید بر اینکه فعالیت مؤسسه فرهنگی است نه اقتصادی، تأکید کرد: این مؤسسه هیچ مساعدت مالی از سوی دولت ندارد و فقط با هدف ترویج فرهنگ مهدویت فعالیت می‌کند و هزینه‌ای که از زائر دریافت می‌شود، صرف این سفر معنوی می‌شود.
وی ادامه داد:  قریب 19 سال است که در این مسیر فعالیت می‌کنم و در تمام این سال‌ها شاهد آثار و برکات زیادی در زندگی خود بوده‌ام که همه آن ناشی از این اقدام است و می‌دانم که رفع تمام گره‌های زندگی من به این راه بستگی دارد.
باقری با بیان اینکه علاقه بسیار زیادی به راه جمکران دارم، گفت: حضور در مسجد جمکران در شب نیمه شعبان، شب‌های قدرماه مبارک رمضان با حفظ سلامت روزه زائرین از دیگر فعالیت‌های مؤسسه است ودر صدد هستیم سفر به مسجد مقدس جمکران در شب‌های جمعه و بهره‌گیری از دعا پر فیض کمیل در این مسجد مقدس را در ادامه فعالیت‌های مؤسسه راه‌اندازی کنیم.
وی اذعان کرد: در یک برهه‌ای مؤسسه با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان برآن شد تا وصیت متوفیان همدانی مبنی بر دفن آنها در نجف اشرف را محقق سازد چراکه بسیاری از این افراد به دلیل نبودن شرایط به صورت امانت در همدان دفن شده بودند و خوشبختانه موفق شدیم به بسیاری از این وصیت‌ها عمل کنیم.

ماجرای جسدی که پس از یک سال نبش قبر سالم بود
وی افزود:  مرحوم حاج مهدی شریفی، پیرغلام قدیمی همدان که سال‌ها متمادی در هیئت مذهبی به امام حسین(ع) خدمت کرده است، یکی از متوفیانی است که وصیت کرده بود در نجف اشرف دفن شود اما در همدان دفن شده بود پس از گذشت 16 ماه از فوت وی با حضور نماینده اداره اوقاف قبر او نبش شد که مشاهده‌ کردیم جسد ایشان پس از گذشت بیش از یک سال، سالم مانده است و این امر موجب دگرگونی ما شد و به حاج حسین شریفی غبطه خوردیم و این امر در زندگی فردی و اجتماعی ما بسیار مؤثر بود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۵۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها

 حجت‌الاسلام والمسلمین کمال خداداده در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد،گفت: در دهه کرامت برای برگزاری جشن‌ها، خادمان دو آستان مقدس رضوی و حضرت معصومه (س) در تمام شهر‌ها حضور پیدا خواهند کرد.

رئیس ستاد ملی دهه کرامت با اشاره به اینکه کنگره‌ها و همایش‌های بزرگی در سراسر کشور پیش بینی شده است، گفت: جشنواره بنیاد امام رضا (ع) در موضوعات مختلف هنری و نمایشی درحال برگزاری است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه برای پیشبرد این برنامه‌ها نیازمند حمایت مردم هستیم، عنوان کرد: ستاد کانون‌های مساجد نیز تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا مساجد، تکایا و حسینیه‌ها نیز متولی برگزاری ویژه برنامه‌ها باشند.

 خداداده با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران یک محل جریان‌ساز و اثرگذار است، عنوان کرد: حضور مردم در مسجد مقدس جمکران به مناسبت‌های مختلف نشان از عشق و ارادت مردم به حضرت حجت (عج) است.

رئیس ستاد ملی دهه کرامت با بیان اینکه امروز جریان فرهنگی و تبلیغی در کشور تعطیل نیست، گفت: اینکه امروز شاهد حضور خیل عظیم جوانان و دانش آموزان در اعتکاف هستیم نشان از تاثیر جریانات فرهنگی دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه (س) در دهه کرامت
  • بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه(س) در دهه کرامت
  • تجمع دانشجویان همدانی در حمایت از آزادی خواهی دانشجویان جهان
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • نخستین دوره مربیگری سطح یک اسکواش در همدان برگزار می‌شود
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم