Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@23:16:50 GMT

نظارت مردم بر مدیران بهترین راهکار کنترلی است

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۵۶۴۴۲

نظارت مردم بر مدیران بهترین راهکار کنترلی است

شهردار اصفهان با اشاره به فرارسیدن هفته مبارزه با فساد گفت: مقدمه مبارزه با فساد شفافیت است و شهرداری اصفهان علیرغم تمام مشکلاتی که در مسیر شفافیت وجود دارد، توانست به عنوان اولین شهرداری کشور زمینه اجرای قانون دسترسی آزاد اطلاعات را فراهم کند.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی صبح امروز در برنامه رادیویی «سلام اصفهان»، هفته ای بسیار خوب را برای مردم شهر اصفهان آرزو کرد و با تبریک هفته وحدت گفت:  هفته گذشته همزمان با میلاد پیامبر اکرم(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع)، شهر اصفهان سرشار از شور و هیجان شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه  هفته جاری نیز به عنوان هفته مبارزه با فساد نامگذاری شده است، افزود: با توجه به اینکه مقدمه مبارزه با فساد شفافیت است، شهرداری اصفهان علیرغم تمام مشکلاتی که در مسیر شفافیت وجود دارد، توانست به عنوان اولین شهرداری کشور زمینه اجرای قانون دسترسی آزاد اطلاعات را فراهم کند.

شهردار اصفهان تاکید کرد: اجرای درست این قانون در شهرداری اقدام بسیار مهمی است و البته راهکارهای خوبی برای مبارزه با فساد های احتمالی در نظر گرفته شده است.

نوروزی تصریح کرد: علاقمند هستیم دراین راستا زمینه نظارت همگانی بر اعمال شهرداری و هم زمینه ای برای مشارکت مردم در اداره شهر را فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یقین دارم نظارت مردم بر اعمال مدیران می تواند بهترین راهکار برای کنترل رفتار آنها باشد که البته این کار آغاز شده است.

شهردار اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری چهارمین  دوره مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه های جهان در اصفهان اشاره کرد و گفت: در هفته جاری یک رویداد مهم ورزشی را در شهر اصفهان شاهد خواهیم بود و آن هم چهارمین دوره مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه های جهان است که در روزهای ۲۳ و ۲۴ آذرماه برگزار می شود.

وی ادامه داد: شهرداری اصفهان تلاش کرده در راستای برگزاری این رویداد جهانی به گونه ای عمل کند که شرایط بهتری برای برگزاری آن فراهم شود و تا حد امکان از این مسابقات حمایت کند چرا که معتقدیم برگزاری مسابقات بین المللی در اصفهان می تواند پیوند مردم با دیگر کشورها و نقطه عطفی در بازاریابی شهر اصفهان باشد.

شهردار اصفهان در پایان قهرمانی سهراب مرادی وزنه بردار اصفهان که در مسابقات وزنه برداری آمریکا رکود خوبی بر جای گذاشت را به همه مردم و ورزشکاران تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد شهروندان هفته پر خیر و برکتی داشته باشند.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۶۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری می‌تواند با کشور‌های خارجی قرارداد ببندد، اما نه قرارداد‌های پنهانی

احمد علیرضابیگی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس درباره قرارداد ۲ میلیارد یورویی شهرداری تهران با چین گفت: «شهرداری می‌تواند با کشور‌های خارجی قرارداد ببندد، اما نه قرارداد‌های پنهانی یا دارای ایرادات. وزارت کشور هم در این مورد نظریه تخصصی خود را می‌دهد. اما دستگاه‌های نظارتی باید به این موارد ورود پیدا کنند.»

به گزارش هم‌میهن، او افزود: شورای شهر بر عملکرد شهرداری نظارت دارد و باید براساس چارچوب‌ها عمل کند. اما دستگاه‌های نظارتی هم باید بر عملکرد دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری نظارت داشته باشند. اینطور به نظر می‌رسد که نظارت و خوفی از این دستگاه‌ها وجود ندارد؛ بنابراین هر کسی هر جا ایستاده فکر می‌کند باید چپاول کند.

او گفت: تمام این موضوعات سیاسی است و این به نوع حکمرانی در کشور برمی‌گردد. در مدل حکمرانی کنونی اراده مردم را به حداقل رسانده‌ایم. وقتی مردم حس کنند نظر و اراده آن‌ها تعیین‌کننده است، نظارت را توسعه می‌دهند و نتیجه آن روی کار آمدن شورای شهری است با پشتوانه مردمی که به مردم بدهکار است و باید پاسخگوی شهروندان باشد.

او افزود: چراکه باز هم باید درِ خانه مردم برود برای گرفتن رای؛ پس سعی می‌کند رضایت مردم را به دست آورد. رضایت مردم وقتی به وجود می‌آید که شورای شهر به نیابت از آن‌ها عمل می‌کند. وقتی این اتفاق نمی‌افتد مردم کنار می‌مانند و نظارتی اتفاق نمی‌افتد. اگر نظارتی هم وجود داشته باشد در مقابل آن مقاومت می‌شود. با این روند شاهد پیشرفتی نخواهیم بود.

دیگر خبرها

  • توصیه دادستان کرمان به مقامات قضائی استان‌ برای مبارزه جدی با فساد 
  • شهرداری می‌تواند با کشور‌های خارجی قرارداد ببندد، اما نه قرارداد‌های پنهانی
  • مصاف خیبر خرم آباد با فجر سپاسی فردا در شیراز
  • گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست
  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • «شهرگاه» تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور
  • ابراهیم رئیسی دوباره از «گشت ارشاد مدیران» گفت؛ در دستور باشد!