Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@06:59:01 GMT

علمای پاکستان طرح صهیونیستی ترامپ را محکوم کردند

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۵۷۳۵۲

علمای پاکستان طرح صهیونیستی ترامپ را محکوم کردند

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از پاکستان؛ همایش «سیرت النبی» به مناسبت هفته وحدت و میلاد پیامبر مکرم اسلام(ص) در باشگاہ خبری «press clubd quetta» شهر کویته پاکستان برگزار شد.


در این همایش محمد رفیعی سرکنسول ایران در کویته، کوروش عقدایی، رئیس خانه فرهنگ ایران در کویته، جمعه اسدی، رئیس جامعة الصادق و سید‌هاشم موسوی، امام جمعه شیعیان حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مولانا عبدالحق هاشمی امیر جماعت اسلامی بلوچستان، عبدالرحیم رحیمی خطیب گل مسجد، عبدالقدوس ساسولی دبیر جمعیت علمای اسلام بلوچستان، انوار الحق حقانی امام جمعه اهل سنت مسجد جامع کویته، شادی زی از اعضای اصلی حزب جماعت اسلامی بلوچستان، مفتی سنزر سعید و علما و شخصیت‌های فرهنگی و دینی کویته از دیگر حاضران در همایش بودند.


شرکت‌کنندگان از تصمیم اخیر رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت‌شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس اعلام انزجار کرده و این تصمیم را به مثابه قبضه سرزمین‌های فلسطین دانستند.


حاضران همچنین از تمامی انسان‌های آزاده جهان خواستند که مقابل این رفتار ضد اسلامی ساکت و خاموش ننشینند و سخنرانان با موضوع سجایای اخلاقی و سیره و اخلاق حضرت محمد(ص) سخنرانی کردند.

 

اتحاد؛ نیاز امروز مسلمانان


شادی زی از اعضای اصلی حزب جماعت اسلامی بلوچستان در این آیین گفت: در دنیای امروز، بیش از هر زمان دیگر به اتحاد و همدلی نیاز داریم، ولی برخی دولت‌های اسلامی با دعوت از بیگانگان و تفرقه‌افکنان، به جدایی ملت‌ها از یکدیگر دامن می‌زنند.


وی اضافه کرد: وظیفه علمای اسلام است تا هرچه بیشتر سعی و کوشش کرده و این تفرقه‌ها و جدایی‌ها را به اتحاد و همبستگی تبدیل کنند.


انوارالحق حقانی، امام جمعه اهل سنت مسجد جامع کویته نیز گفت: وظیفه علماست که جامعه اسلامی را هرچه بیشتر به سوی وحدت و همدلی هدایت کنند و اگر در مقابل تفرقه‌افکنان و دشمنان به صورت واحد عمل نکنیم، آنها بر مسلمانان تسلط می‌یابند.


عبدالقدوس ساسولی، دبیر جمعیت علمای اسلام بلوچستان نیز در سخنان خود اظهار کرد: لازم است که بر وحدت و اتحاد و تعامل خود در برابر توطئه دشمن افزوده و براساس مقتضیات زمان عمل کنیم.


وی ادامه داد: وضعیت کنونی جامعه اسلامی نتیجه رفتارهای خود ما است؛ در حالی که عمل به آموزه‌های پیامبر اسلام می‌تواند بسیاری از مشکلات امت اسلامی را حل و فصل کند.


همچنین محمد رفیعی، سرکنسول کشورمان در کویته بیان کرد: براساس ایده امام خمینی(ره) هفته وحدت بنیاد نهاده شد و هدف آن ایجاد وحدت در جهان اسلام بود.


وی اضافه کرد: استکبار جهانی با ایجاد جنگ‌های خونین بین مسلمانان و گروه‌هایی همچون داعش و کشتار مردم از سوی آنان، همواره درصدد تسلط و تفرقه‌افکنی بر کشورهای اسلامی است؛ اما با هوشیاری امت مسلمان، چیزی جز شکست نصیب دشمن نمی‌شود.


رفیعی با محکومیت اقدام ترامپ در مورد بیت المقدس گفت: امروز اسلام مظلوم واقع شده و دین مبین مصطفی(ص) در خطر است، لذا راه چاره آن وحدت و یکپارچگی جهان اسلام زیر پرچم اسلام است/.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۷۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه و حمایت از فلسطین

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از بغداد، در این همایش ده‌ها اندیشمند جهان اسلام و دیگر ادیان از کشور‌های ایران، لبنان، فلسطین، اردن، یمن و مصر گردهم آمدند تا هم ابعاد سیاسی امام علی (ع) در مبارزه با ظلم و یاری رساندن به مظلوم را بر اساس فراز‌هایی از نهج البلاغه بررسی کنند و هم ملت‌های آزاده را به حمایت هرچه بیشتر از قضیه فلسطین دعوت نمایند.
نهج البلاغه را اندیشمندان به دلیل تاکید آن بر کارآمدی نظام واقعی اسلامی، الگویی همیشگی برای تمامی ملت‌ها و ادیان می‌دانند به ویژه در شرایط امروز که ملت فلسطین در سخت‌ترین اوضاع خود به سر می‌برد.......

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


اظهارات:
۱- شیخ بلال العبدلی از علمای اهل سنت عراق
۲- صباح زنگنه - کارشناس کرد عراقی
۳- شیخ غازی حنینه از علمای برجسته اهل سنت لبنان
۴- قاسم الغراوی - کارشناس اسلامی عراقی

دیگر خبرها

  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • یادی از منادی وحدت در سیستان و بلوچستان
  • همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه و حمایت از فلسطین
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود