Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-01@23:54:01 GMT

سفارت بلاروس در تل آویو خواهد ماند

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۵۷۴۲۴

رویداد۲۴-وزارت امور خارجه بلاروس اعلام کرد سفارتخانه این کشور همچنان در تل آویو خواهد ماند و از تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن پایتخت جدیدی برای اسرائیل حمایت نخواهد کرد. دیمیتری میرونچیک، سخنگوی وزارت امور خارجه بلاروس گفت: ما معتقد هستیم مسئله فلسطین باید در قالب مذاکرات مستقیم طرفهای درگیر بر پایه قوانین بین‌المللی و مطابق با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و موافقتنامه‌های قبلی حل و فصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انتقال سفارت بلاروس منوط به اتمام موفقیت آمیز روند صلح و یافتن راه حل قابل قبول طرفین درخصوص موضوع بیت‌المقدس است و سفارت ما کماکان در تل آویو خواهند ماند.
پیشتر در سال ۲۰۱۵ میلادی اسرائیل اعلام کرد که قصد دارد سفارتخانه خود را در بلاروس به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی ببندد.
این اقدام با موجی از مخالفت‌های یهودی تبارهای بلاروس و سرزمین‌های اشغالی روبرو شد و بلاروس نیز تهدید به اقدام متقابل کرد و سرانجام ۱۶ مارس امسال نخست وزیر اسرائیل تصمیم به ادامه کار سفارتخانه خود در مینسک گرفت.
براساس آمار بیش از ۱۳۰ هزار یهودی بلاروسی به اسرائیل مهاجرت کرده‌اند و همچنان سفارتخانه رژیم صهیونستی در حال جذب و انتقال یهودی تبارها از این کشور به سرزمین‌های اشغالی است.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۷۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم

استفان سژورن، وزیر امور خارجه فرانسه در دیدار روز سه شنبه در اورشلیم با هدف چاپلوسی و جلب رضایت مقامات صهیونیستی به همتای اسرائیلی خود یسرائیل کاتز گفت که فرانسه قصد دارد در نشست آتی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) در ماه مه تحریم‌های جدیدی را علیه ایران پیشنهاد کند.

وزیر امور خارجه فرانسه که همواره از حامیان حملات اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق بوده، در این دیدار ضمن لفاظی علیه ایران گفت: «ما با تمام توان خود در نشست ماه آینده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای اعمال تحریم‌های هسته‌ای، موشکی و پهپاد‌ها علیه ایران تلاش خواهیم کرد تا ثابت کنیم که فشار‌ها در حال افزایش است». 

مقامات همچنین در مورد "تلاش‌ها برای جلوگیری از به رسمیت شناختن کشور فلسطین" گفتگو کردند.

طبق گزارش کانال ۱۲، تقریباً در همان زمان، وزیر امور خارجه فرانسه به نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل توصیه کرد که "حمله اسرائیل به رفح ایده بدی است و چیزی را حل نمی‌کند. "

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • رسانه عبری: در اسرائیل هم دانشگاهیان معترض هستند
  • رحیم‌پور ازغدی: یهودی‌ها اصلا تمام شدند | در آمریکا می‌گفتند «مارگ بار اسرائیل» +فیلم
  • فیلم/ تظاهرات دانشجویان مقابل سفارت اسرائیل در آتن
  • رمزگشایی از محرومیت ورزشی روسیه/ نوبت اسرائیل هم می رسد؟
  • تداوم تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست در تل‌آویو
  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟