Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@15:19:44 GMT

نقش موثر شوراي شهر در حل معضل آلودگي هوا

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۵۷۶۶۱

نقش موثر شوراي شهر در حل معضل آلودگي هوا

خبرگزاری شبستان: معضلات اصلی آلودگی هواي كلانشهرهاي كشور، جز با تكيه بر افراد متخصص حل نمي شود و در اين بين، شوراهاي شهر نقشي موثر و غير قابل چشم پوشي دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از روابط عمومي شركت كنترل كيفيت هواي تهران، دکتر غلامرضا شیران ، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص نقش شورای شهر در کاهش آلودگی هوا گفت: شورای شهر با نگاهی دقیق به مسائل زیست محیطی نقشی پویا و موثر در افزایش کیفیت و کاهش آلودگی هوا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مدیریت موثر شورای شهر در حل مشکلات شهري گفت: شورای شهر از راه های مختلف به بررسی آلودگی می پردازد که یکی از آنها توجه به نگرش زیست محیطی در راستای افزایش کیفیت زندگی، افزایش هوای پاک و کاهش استفاده از  خودروهای دودزا است. عضو شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: سلامت محور بودن پروژه های مدیریت شهری با تعیین بودجه گذاری و نظارت صحیح، جزو قوانین شورای شهر بوده تا بتواند با نگاهی درست به حل معضلات مهم تهران همچون آلودگی هوای تهران بپردازد.

اين استاد دانشگاه با اشاره به اینکه استفاده از کارشناسان و مسئولان متخصص در بحث آلودگی هوا امری مهم تلقی می شود ادامه داد: یکی از مهم ترین سیاست های شورای شهر، به کارگیری و انتخاب معاونان و مشاوران علمی است که بتوانند به خوبی باعث ارتقاي سطح شهري در میان سایر شهرهای دنیا شوند، بنابراین باید تمام ۱۶ دستگاه مسئول که موظف به حل معضل آلودگی هوا شده اند، از متخصصان مناسب برای این امر استفاده کنند و از ورود افراد ناآگاه برای برطرف ساختن آلودگی هوای تهران، خودداری کنند. وی افزود: در شورای شهر به مسائل مهم آلودگی هوا همچون تعویض حمل و نقل قدیمی، جایگزینی اتوبوس پاک، مدیریت هوای پاک ، ایجاد فضای سبز متناسب با اقلیم شهر رسیدگی می شود تا در نهایت بتوانیم تصمیم درستی در خصوص مدیریت صحیح و کاهش آلودگی بگیریم.

دکتر شیران كه عضو كميته علمي ششمين همايش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا است، خاطرنشان كرد: منشا اصلی آلودگی هوا منابع متحرك پر تردد هستند و شهرداری ها باید در خصوص اجرای مصوبات شورای شهر در برنامه هایی که به این موضوع اختصاص داشتند گزارش خود را ارائه کنند. وی در پایان بیان کرد: درست است که کارهای خوبی در خصوص کنترل آلودگی هوا انجام شده است اما این کارها در مقایسه با وظایف پیش بینی شده برای این بخش قابل قبول نیست و نیاز به کار بیشتر دارد.

ششمين همايش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا سوم و چهارم بهمن امسال در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار می شود و قرار است در پنل هاي تخصصي به بررسي نقش نهادهاي مختلف در مديريت هواي كلانشهرهاي كشور بپردازد.

پایان پیام/47

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۷۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۷۱ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه اسلام‌شهر با شاخص ۱۱۲، پاسداران با شاخص ۱۲۸، سلامت با شاخص ۱۰۸، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۱۰۵ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های امام خمینی با شاخص ۶۳، باغستان شهریار با شاخص ۸۷، پارک رازی با شاخص ۵۴، پاکدشت با شاخص ۵۵، پردیس با شاخص ۵۹، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۷۲، پیشوا با شاخص ۵۴، تهران پارک شکوفه با شاخص ۷۸، چشمه با شاخص ۵۱، دانشگاه تهران با شاخص ۷۸، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۶۰، رباط‌کریم با شاخص ۷۹، ژئوفیزیک با شاخص ۸۳، ستاد بحران منطقه هفت با شاخص ۷۳،، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۹۹، شریف منطقه دو با شاخص ۷۵، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۸۵، شهرداری منطقه دو با شاخص ۵۷، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۸۲، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۸۷، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۸۲، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۷۴، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۵۴، شهریار با شاخص ۷۹، فرمانداری شهرری با شاخص ۸۹، قرچک با شاخص ۸۹، ملارد با شاخص ۷۷، منطقه ۱۵ با شاخص ۷۵، و ورامین با شاخص ۵۲ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۷۳ در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

به این ترتیب ایستگاه آتی‌ساز با شاخص ۳۹، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۴۴، پونک با شاخص ۵۰، دماوند با شاخص ۳۷، سرخه‌حصار با شاخص ۲۹، قدس با شاخص ۴۱، لواسانات با شاخص ۴۷، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۳۹، در موقعیت هوای پاک (سبز) قرار دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 749572

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • طرح «دختران حاج قاسم» نمونه یک کار فرهنگی موثر است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود