Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس سلیمی، خادم‌القرآن و معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در پاسخ به این سوال که سعادت و خوشبختی انسان با توجه به شرایط فعلی جامعه و هجوم آسیب‌های اجتماعی به جوانان و خانواده‌ها چگونه محقق می‌شود، گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌فرمایند: «شیطان همچون خون در رگ‌های انسان جریان دارد»؛ لذا در برابر این همه خدعه، تهدید و هجوم تنها راه سعادتمند شدن و برون رفت از تهدیدات انس و الفت انسان و جوانان با قرآن کریم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تصریح کرد: طبق فرمایش و تاکیدات بزرگان دین، هر انسانی که با قرآن مانوس شود، قرآن با گوشت و خون او آمیخته می‌شود و از این جهت همراهی و حفظ قرآن و به طریق اولی مصونیت انسان را در پی دارد. با توجه به همین اصل، خوشبختی و سعادت هر انسانی به‌خصوص نسل آینده در سه مرحله انس با قرآن، تدبر در قرآن و عمل به قرآن خلاصه می‌شود.
وی در تشریح روند «هیئت حفظ کرامت قاریان» گفت: این هیئت در خصوص صیانت و تکریم و حفظ کرامت چهره‌های شاخص ملی قرآن حدود 10 جلسه با اساتید و بزرگان قرآنی توسط مجمع مشورتی و شورای توسعه قرآنی جلساتی داشت، تا سخنان و چینش واژه‌های قرآنیان به صورتی باشد که سر سوزنی با شئون و جایگاه و منزلت والای قرآنیان مغایرت نداشته باشد.
سلیمی تصریح کرد: این هیئت در حقیقت به‌ عنوان یک خدمتگذار و نه به عنوان یک عنصر بالا سری فعالیت خواهد کرد و این موضوع بسیار مهم است، چراکه در این خصوص اگر نکاتی به ذهن این هیئت رسید و یا ارائه راهکار‌هایی را در دستور کار خودش قرار داد و ارتباطاتی را با سازمان‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی داشت، تلاش کند جایگاه والایی را که خداوند متعال به قرآنیان داده است محفوظ بدارد و به هیچ شکلی از هیچ جناحی و به هیچ نحوی خدشه وارد نشود.
این استاد و پیشکسوت قرآنی ادامه داد: وقتی که پیامبر بزرگ اسلام می‌فرمایند: «خیرکم من تعلم القران و علمه»، بهترین شما امت کسانی هستند که قرآن را بیاموزند و به دیگران یاد دهند، یعنی اساتید و معلمان قرآن و زمانی که باز ایشان می‌فرماید «بالاترین بندگان خدا بعد از انبیا علما و حاملان قرآن هستند» ما موظف هستیم از این جایگاه پاسداری و صیانت کنیم.
وی افزود: این آیین‌نامه به لطف خداوند بزرگ و با استفاده از تجارب سرشار جمعی منتخب در ۶ ماده تهیه شد و ماه گذشته در دستور کار شورای توسعه قرار داشت و به زودی شورای توسعه نظرشان را در مورد این هیئت اعلام خواهند کرد.
وی در مورد اینکه آیا این هیئت قرار است که بحث انضباطی و یا حمایتی داشته باشد، پاسخ داد: هیچکدام از این موارد در این هیئت وجود نخواهد داشت. وقتی ما کلمه انضباطی را بیان می‌کنیم واژه رسیدگی به تخلفات هم به ذهن متبادر می‌شود، در حالی که این هیئت اینچنین جایگاه و شانی ندارد و این مسائل جزو مسائل حقوقی و پارلمانی است.
معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، ادامه داد: در مورد بحث حمایتی هم آن کسانی که مسئول حمایت از جامعه قرآنی هستند باید به وظایفشان عمل کنند و عنوان این هیئت دقیقا حفظ کرامت است.
سلیمی بیان کرد: ما اگر بر این کرامت قائل نشویم، ممکن است در برخورد با یک مسئله اخلاقی، مادی و یا سیاسی، ممکن است جوی را فراهم کنند که علاوه بر مخدوش شدن وجهه قرآن و قرآنیان این مسئله یک بهانه در دست رسانه‌های بیگانه و دشمن قرار گیرد، لذا عمده مسئولیت و رسالت این جمع این است که این شرایط را حفظ کند و البته به طبع، این مسئولیت لازم است هرجا که ضرورتی بود هشدار و نکته‌ای را بر حسب تکلیف در وادی امر به معروف انجام دهد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۸۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاصه بازی اودینزه ۱ - آاس رم ۲

رم در دیداری که برای کسب سهمیه حیاتی بود، به مصاف اودینزه رفت. آنها برخلاف دیدار‌های گذشته با نمایش ضعیفی بازی را آغاز کردند و بعد از دریافت یک گل در نیمه اول، موفق شدند در نیمه دوم بازی را به تساوی بکشانند.

آنها تا دقایق پایانی برای زدن گل تلاش می‌کردند که ناگهان اتفاقی نگران‌کننده دیدار را تحت‌تاثیر قرار داد و باعث شد که داور رای به تعویق بازی بدهد.

در دقیقه ۷۰ ایوان اندیکا، مدافع میانی رم، دو بار قفسه سینه‌اش را لمس کرد و ناگهان به زمین افتاد. داور بلافاصله بازی را متوقف کرد تا کادر پزشکی به وضعیت ستاره رم رسیدگی کند.

ادامه این دیدار در مسابقه‌ای جداگانه برگزار شد که در دقایق پایانی رم با ضربه سر کریستانته پیروز از این دیدار خارج شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: ورزش سه

 

tags # فوتبال ، سردار آزمون سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • خلاصه بازی فجر سپاسی شیراز ۰ - ۳ گل‌گهر سیرجان + ویدئو
  • خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان؛ ضعود سخت و نفس‌گیر به فینال + ویدئو
  • خلاصه بازی رئال مادرید ۱ - ۰ رئال سوسیداد + ویدئو
  • خلاصه بازی آلومینیوم و پرسپولیس؛ بدون شک بهترین بازی سال‌های اخیر ایران + ویدئو
  • خلاصه بازی فجر سپاسی و گل گهر + فیلم
  • خلاصه بازی اودینزه ۱ - آاس رم ۲
  • خلاصه بازی مس رفسنجان ۱ (۵) - پیکان ۱ (۴)
  • خلاصه بازی لوریان ۱ - ۴ پاری‌سن‌ژرمن + ویدئو
  • خلاصه بازی منچستریونایتد ۴ - ۲ شفیلد یونایتد + ویدئو
  • خلاصه بازی لیورپول ۰ - ۲ اورتون؛ قهرمانی پر! + ویدئو