Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یک چشم پزشک با بیان اینکه مصرف ویتامین E و غذاهای حاوی ویتامین A با دوز بالا هم برای مبتلایان به شب کوری مانع پیشرفت بیماری می‌شود گفت: توصیه می‌شود سبزیجاتی چون هویج، چغندر و اسفناج در سبد غذایی مبتلایان قرار گیرد.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،حسن شهیدی جراح و چشم پزشک درخصوص بیماری شب کوری اظهار داشت: التهاب رنگدانه‌های شبکیه چشم باعث بروز بیماری شب کوری یا RP می‌شود که منشأ اصلی آن اغلب، وراثت است، اما در مواقع نادر، جهش ژن نیز در بروز این مشکل موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در برخی خانواده‌ها به‌دلیل ازدواج فامیلی حتی 4 تا 5 نفر از فرزندان به شب کوری مبتلا هستند. به همین دلیل توصیه می‌شود، تا حد امکان از ازدواج با افرادی که سابقه این بیماری در خانواده آنها وجود دارد، امتناع شود.

از طریق آزمایش‌های ژنتیک پیش از ازدواج و قبل از بارداری، امکان تشخیص بیماری‌های احتمالی ژنتیک هم وجود دارد و متخصصان به مراجعان می‌گویند فرزند چندم خانواده ممکن است به بیماری شب کوری یا سایر بیماری‌های ژنتیک مبتلا شود

این چشم پزشک تصریح کرد: بسیاری از پزشکان بر این باورند که شب کوری جزء بیماری‌هایی است که درمان ندارد، اما برخی محققان همچنان دست از تلاش بر نداشته‌اند و به دنبال دستیابی به راه‌های درمان این بیماری هستند. ژن درمانی و استفاده از سلول‌های بنیادی روش‌های درمانی است که محققان در خارج و داخل کشور در حال بررسی آنها هستند.

شهیدی با بیان اینکه مصرف ویتامین E و غذاهای حاوی ویتامین A با دوز بالا هم برای مبتلایان به شب کوری بسیار ضروری بوده و مانع پیشرفت بیماری می‌شود گفت: بر همین اساس توصیه می‌شود سبزیجاتی چون هویج، چغندر، اسفناج، جعفری، زردآلو و غذاهای دریایی در سبد غذایی مبتلایان قرار بگیرد.

وی در ادامه توصیه کرد: نکته دیگر اینکه افراد مبتلا به شب کوری به این دلیل که با اختلال میدان بینایی مواجه هستند، اجازه رانندگی ندارند و این مسئله می‌تواند جان آنها و دیگران را به مخاطره بیندازد. پس صرف داشتن دید مناسب، رانندگی را برای مبتلایان به RP مجاز نمی‌کند.

این جراح چشم در پایان گفت: توصیه آخر آن است که مبتلایان به RP برای تردد در مکان‌های شلوغ بیشتر احتیاط کنند و تا حد امکان حتی در طول روز تنها به این مناطق رفت‎وآمد نکنند.

 

 

منبع:فارس

 


انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۹۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟

وزارت حج و عمره عربستان، دستورالعمل‌ها و توصیه‌های بهداشتی حج امسال را که شامل ایمن‌سازی در برابر برخی بیماری‌ها است، ابلاغ کرد.

به گزارش مهر، بنا بر اعلام وزارت حج و عمره عربستان، زائر بیت الله الحرام باید واکسن مننژیت را دریافت کرده باشد، به طوری که مدت زمان دریافت آن از ۱۰ روز کمتر و از ۵ سال بیشتر نباشد.

همچنین، مقامات بهداشتی کشوری که زائر بیت الله الحرام به سرزمین وحی اعزام می‌کنند، باید از دریافت واکسن به موقع وی اطمینان حاصل کنند و نام واکسن مصرفی و تاریخ دریافت آن را در گواهی واکسیناسیون بنویسند.

زائر باید واکسنی متشکل از حداقل یک دوز واکسن فلج اطفال خوراکی دو ظرفیتی یا واکسن فلج اطفال غیرفعال دریافت کند.

در همین راستا، وزارت بهداشت عربستان توصیه کرد کشورهایی که زائران آن‌ها عازم به سرزمین وحی هستند، توجه داشته باشند که وی از بیماری‌هایی که با حداقل سلامت جسمانی منافات دارد و زائر نمی‌تواند با آن‌ها مناسک انجام دهد، عاری باشد.

وزارت بهداشت عربستان به مواردی مانند نارسایی پیشرفته کلیه که نیاز به همودیالیز یا دیالیز صفاقی دارد، نارسایی قلبی پیشرفته که علائم آن در حالت استراحت یا با حداقل فشار فیزیکی ظاهر می‌شود، بیماری‌های مزمن ریوی که نیاز به استفاده متناوب یا مداوم از اکسیژن دارند، سیروز پیشرفته کبدی همراه با علائم نارسایی کبد مانند: آسیت، خونریزی واریس، یا تشنج یا از دست دادن هوشیاری و بیماری‌های عصبی شدید که شناخت را مختل می‌کنند یا با ناتوانی‌های حرکتی شدید همراه هستند و پیری همراه با زوال عقل اشاره کرده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت عربستان؛ زائران مبتلا به بیماری‌های مزمن، علاوه بر مقدار کافی از داروهایی که مصرف می‌کنند، مدارک مربوط به وضعیت سلامتی خود را به همراه داشته باشند و در وسایل همراه خود قرار دهند، علاوه بر این که در برابر بیماری‌های مورد هدف واکسیناسیون‌های اولیه مانند دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، فلج اطفال، سرخک و آبله ایمن شوند.

دیگر خبرها

  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ساواک چطور «شیخ احمد کافی» را حذف کرد؟
  • آیا هر کسی می‌تواند نمک کم سدیم بخورد؟
  • به چه نانی نان کامل می‌گویند؟/ تاثیر نان‌های کامل در لاغری
  • «کوری مطلق و مرگ» در انتظار مصرف کنندگان «الکل»
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟
  • «نان کامل» چه نانی است؟