Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@10:23:26 GMT

تولید 55 درصد شوینده های کشور در قزوین

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۶۰۴۰۴

تولید 55 درصد شوینده های کشور در قزوین

به گزارش ایرنا، علی پرزحمت روز شنبه در اولین نشست میز شوینده ها که با حضور مسعود کمالی مدیر کل توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت و بختیار علم بیگی رییس انجمن صنایع شوینده ایران برگزار شد، افزود: میزهای تخصصی به منظور توسعه صادرات کالاها به استان های دارای مزیت نسبی در محصولات واگذار شده و به دلیل تولید 55 درصد شوینده ها و حضور برندهای مطرح شوینده در قزوین، میز کشوری این محصولات با هدف شناسایی موانع تولید و صادرات این دسته از کالاها به قزوین اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول با بیان اینکه به تازگی شرکت هنکل آلمان فعال در زمینه شوینده ها در قزوین فعال شده است،افزود: قزوین در حوزه صنعت شوینده حرف های زیادی برای گفتن دارد.
وی ادامه داد: مدیریت و برگزاری چهار میز کشوری کشمش، شوینده،شیشه و سیم و کابل به استان واگذار شده است و میزهای آنها را به تدریج در استان برگزار می کنیم.
پرزحمت افزود: مشکلات و مواردی در ارتباط با صادرات این محصولات در استان وجود دارد که با شناسایی و جمع بندی و ارسال به سازمان توسعه تجارت برای حل آنها تلاش می کنیم.
وی یادآور شد: دستور اصلی این میز در خصوص صادرات است و مشکلات موجود در این زمینه همراه با پیشنهادها برگرفته از گروه های کارشناسی و انجمن ها به سازمان توسعه تجارت ارسال خواهند شد.
پرزحمت ادامه داد: مشکلات حادی را در زمینه شوینده ها نداریم و امیدواریم با همکاری سازمان ها و دستگاه ها مشکلات واحدهای صنعتی و صنفی این حوزه را برطرف سازیم.
معاون توسعه تجارت و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین نیز در این نشست گفت: واحدهای تولیدی استان در سال جاری با صادرات 100 هزار تن انواع محصولات شوینده به ارزش 73 میلیون دلار به کشور های همسایه و منطقه اقدام کرده است.
علی اکبر کبیری افزود: در تولید و صادرات شوینده ها مشکلاتی چون بالا بودن تعرفه ورود مواد اولیه و محصول نهایی شوینده ایران به بازارهای پاکستان و افغانستان، نوسانات قیمت مواد اولیه، نبود مکانیزم لازم برای جلوگیری از خروج محصولات بی کیفیت،بالابودن بهای تمام شده، کمبودهای مربوط به نقل و انتقالات ارزی را پیش رو برداریم که باید از میان برداشته شود.
علاوه بر میز شوینده ها، مدیریت و برگزاری میزهای کشوری مربوط به محصولات کشمش، شیشه و سیم و کابل نیز به قزوین اختصاص داده شده است.
استان قزوین سه هزار و 600 واحد تولیدی دارد و به عنوان یکی از پنج قطب مهم صنعتی کشور محسوب می شود.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۰۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد

به گزارش «تابناک» به نقل از سایپانیوز،‌ شرکت مگاموتور با تولید ۲ هزار و ۵۲۹ دستگاه موتور از انواع محصولات گروه سایپا شامل پلت‌فرم‌های ایکس۱۰۰ و ایکس۲۰۰، نیسان، SP100 وME16، توانست برای نخستین‌بار بعد از گذشت 12 سال بدون برخورداری از امکان تولید محصولات وارداتی و تنها با تکیه بر توان داخلی، رکورد جدیدی از تولید روزانه محصولات خود را ثبت کند.

ثبت این میزان تولید روزانه توسط شرکت مگاموتور در حالی رقم خورده که این شرکت اجرای برنامه گسترده و بی‌سابقه‌ای در زمینه توسعه سبد محصولات و طراحی و ساخت انواع موتور و پیشرانه‌های جدید و برخورداری از فناوری‌های روز را در دستورکار خود قرار داده است.

گفتنی است،‌ در سال 1372 شرکت تولیدی موتور، گیربکس و اکسل مگاموتور تاسیس شد و ماموریت یافت که با فعالیت‌های خود، زمینه کاهش هر چه بیشتر وابستگی صنعت خودرو در تولید قوای محرکه به خارج از کشور را فراهم کند. بر این اساس شرکت مگاموتور افزایش رفاه عمومی و توسعه پایدار از طریق طراحی و تولید قوای محرکه صنعت حمل و نقل با استفاده از تکنولوژی‌های برتر را ماموریت خود می‌داند.

دیگر خبرها

  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • چهارمحال و بختیاری ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه
  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور