Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمان محقق، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رستم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با اشاره به برپایی دومین هفته قرآن و عترت در استان فارس گفت: در این هفته 25 جشنواره قرآن و عترت به میزبانی 7 شهرستان استان فارس برگزار خواهند شد كه شهرستان رستم یكی از این شهرستان‌هاست.
وی با بیان اینكه این شهرستان میزبان جشنواره شعر قرآن و عترت است، گفت: با توجه به اینكه یكی از مهم‌ترین وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه به قرآن و عترت و برنامه‌ریزی و تلاش برای رشد و گسترش فعالیت‌های مربوط به آموزه‌های قرآنی- دینی در تمام سطوح جامعه است از این رو ما قصد داریم این رسالت مهم را به زبان شعر و توسط شاعران در این جشنواره اجرا كنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محقق اظهار كرد: با توجه به پتانسیل و ظرفیت بالایی كه شاعران ما دارند و كسب عناوین و رتبه‌هایی كه شاعران ما در جشنواره‌های استانی و منطقه‌ای به‌دست آورده‌اند، در سفری كه مدیر كل ارشاد فارس به این شهرستان داشتند تقاضای یك جشنواره شعر استانی از طرف انجمن اهل قلم به ایشان پیشنهاد شد كه در نهایت توانستیم میزبانی این جشنواره را به دست آوریم.
رئیس اداره ارشاد شهرستان رستم یادآور شد: با توجه به ایمان، تعهد و عشق و علاقه به كتاب آسمانی قرآن مجید و همچنین ارادت قلبی به اهل بیت عصمت و طهارت كه ما از تمامی شاعران استان فارس سراغ داریم، به یاری خدا استقبال خوبی از این جشنواره خواهد شد، كما اینكه نزدیك به دو هفته از اطلاع‌رسانی جشنواره هنوز نگذشته چندین اثر به دبیرخانه ما ارسال شدكه نوید خوبی خواهدداشت.
وی با تصریح اینكه اطلاع‌رسانی و فراخوان این جشنواره را در اختیار كلیه مسئولان انجمن اهل قلم شهرستان‌های استان فارس قرار داده شده است، آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره را 20 آذرماه جاری اعلام كرد.
محقق بیان كرد: شاعران سراسر استان می‌توانند آثار خود را به صورت فایل word به دو صورت كتاب یا مجموعه شعر(حداقل 25 شعر) حتی اگر در دست چاپ یا چاپ نشده باشد مورد تایید این دبیرخانه است و یا به صورت تك اثر هر شاعر از 2 تا 5 شعر می‌تواند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.quranfars.com با تكمیل فرم ثبت نام و شركت در جشنواره و بارگزاری متن شعر (قسمت شعر فراخوان) آثار خود را ارسال كند.
رئیس اداره ارشاد شهرستان رستم در پایان گفت: علاقه‌مندان جهت كسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به شماره‌های 07142644901 اداره ارشاد رستم و همراه 09178136216 تماس حاصل كنند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۱۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: از ۱۴ اثر حاضر در پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، ۲ نمایش از آثار تولیدی دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد استان حضور دارند.

پیام احمدی افزود: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

به گفته وی؛ نمایش «لیلا» به نویسندگی محمد پورجعفری و کارگردانی فاطمه جعفری از مسجد صاحب الزمان گوجان شهرستان فارسان و نمایش «گیلدا» به نویسندگی علی میرزاعمادی و کارگردانی مرضیه نفر سفیددشتی از مسجد جامع شهر سفید دشت شهرستان بروجن دو اثر راه یافته به این جشنواره هستند.

وی گفت: در بازبینی آثار برای پانزدهمین جشنواره ۴ اثر از استان مورد بازبینی قرار گرفت که ۲ اثر از آثار به مرحله کشوری راه پیدا کرد.

بیشتر بخوانید

درخشش در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

احمدی یادآور شد: بیش از ۴۵ گروه نمایشی در سراسر استان تحت حمایت دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد هستند که ۳۳ گروه از این گروه‌ها در همایش استانی تئاتر بچه‌های مسجد شرکت کرده اند.

پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • آثار سعدی را با نثری روان به نوجوانان ارائه می کنیم
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد
  • شهرستان مهر میزبان شاعران
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان