Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@20:11:51 GMT

میزان بیکاری در استان اصفهان قابل توجیه نیست

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۴۶۶۱۴

میزان بیکاری در استان اصفهان قابل توجیه نیست

استاندار اصفهان با بیان اینکه ۳ مسئله آب، اشتغال و محیط زیست از جمله مهم‌ترین مسائل استان اصفهان هستند، گفت: میزان بیکاری استان اصفهان قابل توجیه نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، محسن مهرعلیزاده در گزارش عملکرد 100 روزه دولت در کشور در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی با اشاره به مهم‌ترین اولویت‌های استان اصفهان اظهار داشت: اصفهان از دیرباز دارای پتانسیل‌های بسیاری بوده است، از این رو یکی از اولویت‌های مهم استان اصفهان آب است که کمبود آب و مسائل مختلف سبب دل‌مردگی و افسردگی مردم اصفهان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اشتغال یکی دیگر از اولویت‌های مهم استان است، افزود: زمانی اصفهان قطب صنعتی کشور بوده است اما اکنون صنایع با مشکلاتی مواجه شدند و استان اصفهان را به وضعیتی دچار کرده که 2 درصد نرخ بیکاری این استان از میانگین کشور بیشتر بوده و این مسئله برای اصفهان با این پتانسیل عظیم ایراد محسوب می‌شود.

استاندار اصفهان تصریح کرد: باید در زمینه اشتغال برای اصفهان به دنبال راه چاره بود چرا که این میزان بیکاری در اصفهان قابل توجیه نیست و باید تدبیری اندیشید تا اصفهان الگویی برای سیاست اقتصاد مقاومتی و دیگر زمینه‌ها باشد.

وی با بیان اینکه سومین اولویت اساسی در استان اصفهان مسائل محیط زیستی است، گفت: بخشی از مسائل محیط زیست را آلودگی و بخشی هم شرایط جغرافیایی شهر و نیز وسایل نقلیه تشکیل می‌دهند اما باید گفت تمامی این موارد قابل حل است که در این راستا برنامه جامعی در نظر داریم.

مهرعلیزاده ادامه داد: همچنین برنامه ریزی‌هایی در زمینه مسائل آبی استان صورت گرفته و در نظر داریم منابع آبی را ساماندهی کرده و در برخی موارد صرف‌جویی صورت بگیرد، همچنین در نظر داریم ستاد احیای زاینده‌رود که کار آن هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط درباره آب است، تشکیل شود.

وی با بیان اینکه مسئله قطار سریع السیر اصفهان-تهران، قطارهای شهری و بین شهری، توسعه فرودگاه اصفهان از جمله مسائلی است که در دستور کار خود قرار داده‌ایم، خاطرنشان کرد: اصفهان قطب گردشگری کشور است خوشبختانه قراری با فرانسه برای توسعه فرودگاه اصفهان گذاشته شده، همچنین آزادسازی 400 هکتار از اراضی نظامی پیگیری شده است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه پروژه‌های دیگر از جمله کنارگذر شرقی و غربی، جاده اصفهان به شیراز و حضور هرچه بیشتر بخش خصوصی در دستور کار است، گفت: برای جاده اصفهان- شیراز امسال مبلغی در ردیف بودجه 97 در نظر گرفته شده که شاید 30 درصد را دولت و بقیه را بخش خصوصی تأمین کنند.

وی با بیان اینکه یکی از پتانسیل‌های اصلی اصفهان گردشگری است، گفت: کشور ما به سمتی می‌رود که در آینده‌ای نه چندان دور 40 درصد درآمد خود را از راه گردشگری و حضور توریست‌های خارجی به دست می‌آورد، از این رو ما باید در زمینه گردشگری در سطح جهان فعالیت کنیم.

مهرعلیزاده ادامه داد: اصفهان با 14 کشور دنیا خواهر خوانده است اما این خواهر خواندگی‌ها نمادین است و در حد نامگذاری یک خیابان به نام آن کشور کافی نیست، بلکه خواهرخواندگی یعنی استفاده از پتانسیل اقتصادی و نمایشگاه‌های دائمی که هنرمندان اصفهانی با حضور در کشورهای خواهرخوانده فرهنگ ما را به آن‌ها انتقال و برای جذب گردشگر اقدام کنند.

وی با بیان اینکه قصد داریم برنامه مثلث سیاحتی بین اصفهان شیراز و یزد را اجرا کنیم، اظهار داشت: با این اقدام کاری می‌کنیم تا مثلث سیاحتی به مربع سیاحتی گردشگری و تورهای 8 و 10 روزه تبدیل شود.

استاندار اصفهان ابراز امیدواری کرد، تا در زمینه توریست شاهد شکوفایی چشم‌گیری باشیم و بتوانیم نخستین نیازهای توریست را فراهم کنیم.

احداث مجموعه سالن اجلاس نیازمند 1200 میلیارد تومان بودجه است

وی با اشاره به احداث سالن اجلاس اصفهان اظهار داشت: برای احداث سالن اجلاس به تنهایی نیازمند 200 میلیارد تومان اعتبار هستیم اما احداث سالن اجلاس و هتل‌ها 1200 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مهرعلیزاده با بیان اینکه در اصفهان به دلیل دارا بودن پتانسیل گردشگری باید سالن اجلاس را به تبعیت از بخش خصوصی داخلی و خارجی احداث کرد، بیان کرد: باید برنامه‌هایی با رویکرد فرهنگی، تاریخی و علمی و نیز سمینارهای بزرگی در سالن اجلاس تشکیل داد که این مستلزم حضور بخش خصوصی است.

وی اضافه کرد: معتقدم سالن اجلاس باید هرچه سریع‌تر احداث و اصفهان به قطب برگزاری سمینارها تبدیل شود، پروژه احداث سالن اجلاس از اهمیتی ویژه‌ای برخوردار است چرا که اصفهان با این عظمت و پتانسیل به این مرکز سالن همایش‌های بزرگ نیاز دارد.

درصد عمده‌ای از درآمدها در اختیار استان اصفهان قرار می‌گیرد

استاندار اصفهان با بیان اینکه برخورداری تنها مسئله پول و درآمد نیست بلکه میزان نسبت دانشگاهی و دانش آموختگان و پتانسیل‌ها است، تصریح کرد: استان اصفهان را قطعاً می‌توان استانی برخوردار دانست اما روش‌های مدیریتی حاکم در استان و اینکه مسیرها و زیر ساخت‌ها را با مشکل روبه‌رو کرده مدنظر است، مشکل در جذب سرمایه‌گذار، عدم محرومیت و عدم برخورداری تلقی می‌شود از این رو اصفهان برخوردار است اما این پتانسیل‌ها و جذب سرمایه نیازمند هنر مدیریت است.

وی گفت: خوشبختانه امسال در بودجه 97 پیش‌بینی کردند که درصد عمده‌ای از درآمدها در اختیار استان قرار گیرد در این راستا درآمدها و بازگشت درآمدها در استان بیشتر می‌شود.

مهرعلیزاده با بیان اینکه برنامه‌هایی برای روستاییان در دستورکار قرار داده‌ایم، بیان کرد: یکی از برنامه‌ها برای شهرستان‌ها توجه به توسعه متوازن است از این رو طرحی با عنوان آمایش شهرستانی را در دستور کار قرار دادیم.

وی با بیان اینکه هر شهرستانی براساس پتانسیل‌هایی رشد و توسعه می‌یابد، ادامه داد: باید به سمت توسعه متوازن حرکت کنیم و این کار تنها با انتصاب فرمانداران حاضر به کار و دور از نگاه‌های سیاسی امکان‌پذیر است.

دعوت استاندار اصفهان از مردم برای شرکت در تظاهرات ضد استکباری

استاندار اصفهان مردم شهید پرور اصفهان را به شرکت در تظاهرات ضد استکباری و محکوم کردن اقدام رذیلانه آمریکا دعوت کرد و گفت: مردم عزیز اصفهان همواره پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انقلاب بوده و هستند، از این رو قطعاً مردم اصفهان با حضور در این راهپیمایی بار دیگر مشت محکم بر دهان استکبار می‌زنند و حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام می‌دارند.

وی با بیان اینکه این اقدامات از جمله برخوردهای نسنجیده ترامپ تلقی می‌شود اما همگان باید بدانند که این خاصیت استکبار است، گفت: امام خمینی(ره) فرمودند آمریکا قابل اعتماد نیست و رژیم صهیونستی بر تصمیم‌های آمریکا سیطره داشته و بر آن سایه انداخته است، حال متوجه می‌شویم که دفاع جمهوری اسلامی ایران از فلسطین بی‌راه نبوده است، همچنین ایران و مردم ایران و نیز دیگر کشورهای جهان اسلام از این اقدام آمریکا ناراحت و متأثر هستند.

مهرعلیزاده در پایان با بیان اینکه مردم اصفهان روشن‌گر، متدین و واقف به مسائل روز هستند، اضافه کرد: مسئولان در همه رد‌ه‌ها باید حواس خود را به مسائل فرهنگی و مطالبات روز جوانان معطوف کنند همچنین اصل کار خود را بر شایسته سالاری قرار دهند.

انتهای پیام/

R41346/P41362/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۶۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای فراجا در موضوع حجاب توجیه شده‌اند | غالب بانوان ما خود را متعهد می‌دانند

به گزارش همشهری‌آنلاین، احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست و غالب بانوان ما خود را متعهد می‌دانند و درصد اندکی رعایت نمی‌کنند که با تذکر رعایت می‌شود؛ بین آنها نیز تعداد انگشت‌شماری هستند که ممکن است مقابل قانون مقاومت کنند و فراجا طبق وظایف قانونی‌اش موضوع را به مراجع قضایی ارسال می‌کند.

وی افزود: فراجا نیروهای خود را توجیه کرده که بین کسی که اهمال دارد و کسی که تلاش بر قانون‌گریزی دارد، تفاوت قائل باشد.

وحیدی گفت:‌ این کار از وظایف ذاتی فراجا به عنوان ضابط قوه قضاییه است و اگر مشکلی باشد، باید به مرجع قضایی ارجاع دهند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: جلسات خوبی با مقامات پاکستانی داشتیم و نظرات دو طرف بر ضرورت برقراری امنیت بین دو کشور، یکی بود و نظرها این‌گونه بود که جریانات تروریستی هدایت‌شده‌ی سرویس‌های اطلاعاتی خارجی هستند. هم‌چنین توافقات خوبی در برخورد با گروهک‌های تروریستی و هماهنگی‌های اطلاعات صورت گرفت.

کد خبر 846934 منبع: تسنیم برچسب‌ها احمد وحیدی خبر ویژه زنان - حجاب فراجا

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: فراجا نیرو‌های خود را در برخورد با بی حجابی توجیه کرده
  • مسیر فعلی مونوریل قم توجیه ترافیکی ندارد
  • وزیر کشور: فراجا نیرو‌های خود را توجیه کرده که بین اهمال‌کنندگان و ساختارشکنان تفاوت قائل شوند
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره گشت ارشاد، حجاب و توجیه نیروهای فراجا
  • نیروهای فراجا در موضوع حجاب توجیه شده‌اند | غالب بانوان ما خود را متعهد می‌دانند
  • نیروهای فراجا در موضوع حجاب توجیه شده‌اند
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید
  • سرمربی الهلال ناکامی برابر العین را توجیه کرد
  • رشد اقتصادی روسیه رقم خورد
  • هوای پاک برخی مناطق اصفهان ارمغان باران