Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، علی ربیعی در گردهمایی روز جهانی معلولان که در سالن همایش برج میلاد و با حضور سیدرضا صالحی امیری قائم مقام شهردار تهران و جمعی از مدیران سازمان بهزیستی و شهری برگزار شد، اظهار کرد: این اطمینان را می‌دهم که مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و دولت دغدغه‌های زیادی در خصوص مسئله معلولان دارند و در این زمینه تلاش می‌شود مسائل و مشکلات معلولان برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی دولت تدبیر امید و در نهایت سازمان بهزیستی بیان کرد: زیرساخت‌های خدماتی خوبی در این 4 ساله بنا شده و بنا داریم در یک حرکت جهش دار به سمت حل مسائل و مشکلات معلولان برویم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: نظریه و دیدگاه در خصوص معلولان باید تغییر پید اکند و ما به این سمت تغییر گام‌هایی را برداشته‌ایم چرا که در گذشته دیدگاه های نامناسبی در خصوص معلولان حکم‌فرما بود و توانمندی‌های این گروه از جامعه نادیده گرفته می‌شد. معلولان افرادی توانمند در حوزه‌های مختلف هستند و در بین آنها دانشمند، هنرمند، ورزشکار و ... وجود دارد.

وی با اشاره به فراهم کردن فرصت‌های برابر اجتماعی اقتصادی و سیاسی برای معلولان گفت این افراد نیز باید همانند سایر افراد جامعه از شرایط عادلانه استفاده کنند. اولین رویکرد دولت دیده شدن توانمندی‌های معلولان بوده و در این زمینه تلاش‌های بسیاری انجام شده و توانسته‌ایم نگاه جامعه را به معلولان تغییر دهیم.

ربیعی با تأکید براینکه معلولان باید به حق خود برسند، گفت: در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد. باید از فقر و معلولیت جلوگیری کنیم و نباید این دو مقوله در کنار هم قرار بگیرند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از واگذاری مسکن به خانواده‌های یک معلول اشاره کرد و گفت: با توجه به اتمام واگذاری مسکن به خانواده‌های دو معلول به بالا، از سال آینده واگذاری مسکن به خانواده‌های یک معلول آغاز خواهد شد.

ربیعی در ادامه به افزایش مستمری معلولان اشاره کرد و گفت: این موضوع نیز در راستای برنامه‌های حمایتی دولت بوده است به طوری که در برنامه ششم توسعه نیز به این موضوع تأکید شده است.

وی در ادامه به آخرین وضعیت اصلاحیه لایحه حمایت از حقوق معلولان اشاره کرد و گفت: پس از برگزاری جلسات متعدد بین دولت و مجلس و ان جی او‌های فعال در حوزه معلولان این اصلاحیه تهیه و به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در این اصلاحیه به موارد خوبی از جمله پرداخت حداقل دستمزد براساس شورای عالی کار، حق نگهداری معلولان، مناسب‌سازی محیط، فرهنگ‌سازی در صداوسیما، اشاره شده است. براساس این اصلاحیه دولت سه هزار میلیارد تومان برای خودش تکلیف مالی دیده است.

وی همچنین از انتخاب 4 نفر از افراد دارای معلولیت به عنوان مشاوران وزیر راه خبر داد و گفت: به زودی 4 نفر از معلولان برای این سمت انتخاب خواهند شد و قطعا در تصمیمات از نظرات آنها استفاده خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تأمین وسایل کمک توانبخشی معلولان اشاره کرد و گفت: بنده وعده داده بودم این طرح تا پایان سال 96 به پایان برسد اما با توجه به شرایط این کار هنوز به اتمام نرسیده است اما اقدامات خوبی در روستاها و شهرها از این بخش انجام شده است.

ربیعی به مناسب سازی معابر شهر تهران اشاره کرد و گفت: در این بخش با هماهنگی شهردار تهران اتفاقات خوبی در آینده نزدیک خواهد افتاد.

وی به اجرای طرح‌های غربالگری شنوایی، بینایی سنجی اشاره کرد و گفت: تمامی این طرح‌ها در راستای پیشگیری از معلولیت‌ها بوده و اتفاقات خوبی در این بخش افتاده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به افزایش سه برابری مستمری معلولان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این افزایش در حال پرداخت است که در آینده نزدیک براساس 20 درصد حقوق دستمزد به معلولان مستمری پرداخت خواهد شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۲۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛  خدابنده لو گفت: پرداخت کمک هزینه معیشتی به خانواده‌های دارای فرزندان چند قلو و پرداخت کمک‌های موردی حسب نیاز فرزندان چند قلو مطابق دستورالعمل جامع حمایت‌های مالی از جمله خدمات و حمایت‌های بهزیستی از این خانواده‌هاست.

وی افزود: از مجموع خانواده‌های تحت پوشش ۶۳۳ خانوار دارای فرزند دوقلو و ۴۴ خانوار دارای فرزند سه قلو و بالاتر هستند که از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

مدیر کل بهزیستی استان ادامه داد: به منظور کاهش فشار‌های ناشی از تولد همزمان چند نوزاد در یک خانواده و همچنین فراهم کردن امکان رشد و پرورش متعادل آنها، به خانواده‌های نیازمند دارای فرزندان چند قلو تا پایان ۶ سالگی فرزندان، مستمری ماهانه بر اساس دهک درآمدی و بعد خانوار و سایر خدمات حمایتی ارائه می‌شود که اجرای آن طبق بخشنامه‌های مربوطه است.

خدابنده لو گفت: هم اکنون ۳۰ هزار خانوار شامل ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش این سازمان هستند و خدمات متعددی به آنها ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • واگذاری اراضی طرح ملی مسکن روستایی در تربت حیدریه
  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • آمادگی استان جهت واگذاری زمین به کارگران دارای شرایط
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • فعالیت اقتصادی ۲۴۰ هزار بیمه شده کارگری در سیستان وبلوچستان
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن
  • ۱۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن در لرستان شناسایی شده است