Web Analytics Made Easy - Statcounter

*** نماز عبادی سیاسی جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی امام جمعه موقت اصفهان در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) این شهر برگزار می شود.
سخنران پیش از خطبه های این هفته سعید صادقی مدیر کل بهزیستی استان اصفهان بمناسبت روز جهانی معلولان است.
روز جهانی معلولان از سال ۱۹۹۲ توسط سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام شد و در روز سوم دسامبر مصادف با 12 آذرماه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هدف از تعیین این روز ارتقا اذهان عمومی درباره مسائل مربوط به معلولیت های مختلف و افزایش آگاهی و پذیرش مساله حضور افراد معلول در همه حوزه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است همچنانکه در سال ۱۹۹۹ شعاری امکان دسترسی برای همه در هزاره جدید سرلوحه امور قرار گرفت.
طبق آمار اعلام شده حدود 240 هزار معلول در استان اصفهان شناسایی شده اند و بیش از 120 هزار نفر از آنان تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.
سهم کلان شهر اصفهان نیز حدود 100 هزار معلول است که بطور تقریبی نیمی از این جمعیت را مردان و 50 درصد آن را زنان تشکیل می دهد.
همچنین در اصفهان 80 تشکل امورمعلولان وجود دارد که 50 تشکل آن در زمینه های مختلف فعال است.
همچنین بر پایه آمار موجود، بیشترین معلولیت ها در استان به ترتیب شامل معلولیت ذهنی، معلولیت جسمی و حرکتی، ناشنوایی و کم شنوایی، بیماران اعصاب و روان ، نابینایی و کم بینایی است.

*** تیم های فوتبال بانوان ذوب آهن اصفهان و پالایش گاز ایلام در چارچوب هفته هشتم لیگ برتر فوتبال بانوان باشگاه های کشور روز جمعه در ورزشگاه استاد بهرام عاطف (مجموعه شفق) رو در روی یکدیگر قرار می گیرند.
رقابت های لیگ برتر فوتبال زنان در هفته هشتم در حالی از روز جمعه 5 آذرماه با انجام سه دیدار در شهرهای خرم آباد، اصفهان و شیراز پیگیری می شود که با انحلال تیم های ارسن و استقلال تهران به جای شش دیدار هفته هشتم، تنها سه دیدار برگزار می شود.

*** راهپیمایی محکومیت توطئه آمریکا، پس از نماز عبادی سیاسی جمعه از درب غربی مصلی به سمت چهارراه فرایبورگ انجام می شود.


****
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به عنوان خبرگزاری رسمی کشور آماده دریافت، اعلام و پوشش مهمترین برنامه های خبری استان اصفهان است.
سازمان ها، نهادها و شرکت های دولتی و عموم مردم می توانند برنامه های خبری روزانه خود را روز قبل از طریق شماره تلفن 32658353 و 32658354 به خبرگزاری جمهوری اسلامی استان اصفهان اطلاع دهند.
تلفکس 32658355
پست الکترونیکی به نشانی esfahan@irna.ir
کانال اطلاع رسانی : https://telegram.me/esfahanirna
7135 **خبرنگار: هُدا استکی ** سلطانمرادی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۲۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد منطقی، احترام به حقوق ملت‌ها در استفاده صلح‌آمیز از فناوری هسته‌ای است

استاندار اصفهان گفت: برگزاری اجلاس‌های وزینی همچون همایش علوم و فنون هسته‌ای، سرفصل جدیدی را در توسعه همه جانبه و عادلانه علم و دانش بشری و احترام به حقوق ملت‌ها در استفاده صلح‌آمیز از فناوری هسته ای و پرهیز از هرگونه افراطی‌گری باز خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در سی‌امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین همایش بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ که به میزبانی اصفهان در حال برگزاری است، اظهار کرد: به‌عنوان استاندار اصفهان خرسند و مفتخر هستم تا از طرف مردم هنردوست و هنر پرور اصفهان، حضور میهمانان گرامی را در اصفهان، میعادگاه هنر و اندیشه، پایتخت فرهنگ و تمدن، تجلی گاه حکمت و معنویت، دیار همیشه جاوید ایثار و مقاومت، شهر خلاق صنایع دستی جهان و شهر گنبدهای فیروزه‌ای خیر مقدم عرض کنم.

وی با اشاره به اینکه اصفهان گواه شکوهمند خلاقیت ایرانی است، افزود: اصفهان شهر موزه‌ای است که سیاحان و سفرنامه نویسان و شرق شناسان آن را سحرآمیز و افسانه‌ای می‌خوانند و فرهنگ دوستان آن را نصف جهان نامیده‌اند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان شهری است که ریشه در تاریخ دارد، عنوان کرد: سرزمینی با بیش از هفت هزار سال سابقه تمدنی و سه دوره پایتختی سیاسی ایران و بیش از ۲۲ هزار جاذبه فرهنگی، تاریخی، طبیعی، مذهبی و گردشگری شهری که دارای ۱۵ اثر ثبت شده جهانی توسط یونسکو در حوزه میراث فرهنگی ملموس و دو اثر میراث فرهنگی ناملموس است، این استان همچنین مرکز ادیان توحیدی و شهر هم زیستی مسالمت‌آمیز با حضور هموطنان ادیان الهی ارامنه، زرتشتیان و یهودیان است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: اصفهان این دانشنامه هنر و معماری ایران از دیرباز تاکنون عظمت و شکوه زوال ناپذیر فرهنگ و تمدن خود را مدیون تلاش‌های مجدانه و مشترک دانشمندان، حکیمان، علما و بزرگان علم و اندیشه و بزرگانی همچون بوعلی سینا علامه مجلسی ملاصدرا، شیخ بهایی، میرداماد و میرفندرسکی است.

وی ادامه داد: همه این فضائل در سایه معارف الهی و وفاق و همدلی بی مانند ادیان توحیدی در این سرزمین به وجود آمده است که همیشه تاریخ منشأ انعکاس معنویت، صلح و دوستی در سرزمین پارس بوده است.

استاندار اصفهان متذکر شد: بدون شک برگزاری این کنفرانس بین‌المللی در اصفهان به‌عنوان قطب مهم علم و خلاقیت کشور و مصدر پیشرفت در صنعت هسته‌ای، گواه دیگری از خلاقیت علمی و نبوغ دانشمندان و متخصصین ایران زمین است.

مرتضوی گفت: امروز ما در عصری زندگی می‌کنیم که امپراطوری رسانه صهیونیستی تلاش می‌کند روایت‌هایی نادرست از ایران به دنیا مخابره کند و تصویر غلطی از مردم صلح دوست ایران به دنیا انعکاس دهد، در این عصر امپراطوری رسانه قتل ۳۵ هزار کودک و زن در فلسطین اشغالی را سانسور می‌کند.

وی افزود: در عصر حاضر پدیده‌هایی نظیر جهانی شدن، مرزهای جغرافیای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و هنری ملل را در نوردیده و اصالت جوامع بشری را در حوزه‌های مختلف کم رنگ می‌کند، در چنین دورانی ضرورت حفظ و صیانت از حریم و موجودیت میراث ارزشمند هنری، فرهنگی و علمی بیش از پیش آشکار می‌شود و امید است با برگزاری اجلاس‌های وزینی از این دست و تبادل دستاوردها و پیشرفت‌های علمی بتوان با هم اندیشی‌های علمی و همکاری‌های متقابل کشورها، سرفصل جدیدی را در توسعه همه جانبه و عادلانه علم و دانش بشری و احترام به حقوق ملت‌ها در استفاده صلح‌آمیز از فناوری هسته‌ای و پرهیز از هرگونه افراطی‌گری رقم زد و این رویکرد منطقی را جایگزین زبان زور و ادبیات تهدید و تحریم توسط بعضی از کشورها کرد.

استاندار اصفهان در پایان گفت: ضمن ابراز مسرت از برگزاری این رویداد علمی در اصفهان و عرض خوشامدگویی مجدد به میهمانان امید وافر دارم تا اهداف عالیه این کنفرانس در همکاری و توسعه دستاوردهای علمی با کشورهای میهمان بیش از پیش محقق گردد.

کد خبر 751162

دیگر خبرها

  • رویکرد منطقی، احترام به حقوق ملت‌ها در استفاده صلح‌آمیز از فناوری هسته‌ای است
  • هفته فرهنگی فریدن برگزار می‌شود
  • ۱۲۰ ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های یکشنبه شانزدهم اردیبهشت قم
  • اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی
  • توزیع منابع با نگاه عدالت محور کلیدواژه حل مشکل حاشیه نشینی است
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی؛ از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از کنشگران فرهنگی
  • تشریح برنامه‌های هفته میراث‌/ پاسداشت زبان فارسی وتجلیل از فعالان