Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمدمهدی توسلی پور با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ درصد از این میزان پیشرفت در مدت شش ماه و از زمان اولویت دار شدن این طرح محقق شده است، گفت: پس از تسهیل در پرداخت منابع مالی به پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی از اوایل تابستان سال جاری، تحرک و شتاب قابل قبولی در این طرح صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او علت شتاب ایجاد شده در پیشرفت نیروگاه سیکل ترکیبی را تکمیل فرایند ساخت تجهیزات اصلی نیروگاه در کارخانه سازندگان عنوان کرد و افزود: پس از تامین منابع مالی و ترخیص تجهیزات، کار توسعه نیروگاه سرعت مطلوبی گرفت.

توسلی پور با بیان اینکه درحال حاضر تمامی کالاهای مورد نیاز این طرح سفارش گذاری شده است، تصریح کرد: بخش عمده ای از این تجهیزات مربوط به توربین ها و ژنراتورهایی است که پیش از این به محل پروژه حمل شده بود. همچنین کل تجهیزات مربوط به شیرین سازی آب هم توسط سازندگان داخلی تامین شده و پیمانکار مربوطه، کارهای اجرایی و نصب را آغاز کرده است.

به گفته او بخشی از قطعات تحت فشار مربوط به بویلرهای بازیافت حرارتی (HRSG) نیز که وظیفه ساخت آنها برعهده یک سازنده معتبر خارجی بوده، وارد کشور شده و بخشی دیگر نیز از سوی سازنده داخلی در دست ساخت است.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، پروژه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی که در شمول پروژه های سبز در دنیا شناخته می شود، یک طرح کاملاً زیست محیطی بوده و علاوه بر جلوگیری از ورود گازهای آلاینده و گلخانه ای به محیط زیست، از این گازها در چرخه تولید بخار استفاده می شود.

با بهره برداری از این نیروگاه با ظرفیت تولید ۵۰۰ مگاوات ، توان تولید برق نیروگاه سیکل ترکیبی و نیروگاه گازی پارس جنوبی در مجموع به ۱۵۰۰ مگاوات خواهد رسید.

پشتیبانی از فازهای۱تا ٨، تامین برق پالایشگاه فازهای ٩و١٠، ١٥و١٦، ١٧و١٨، ٢٠و٢١، آبگیرشماره دو منطقه پارس یک ، تامین برق مورد نیاز پالایشگاه های منطقه پارس دو شامل فازهای ١٢، ١٣، ١٤، ١٩، ٢٢ تا٢٤ و آبگیر این منطقه از موارد مصرف برق تولیدی این دو نیروگاه به شمار می رود.

402

نیروگاه خطوط انتقال نیرو شرکت نفت وگاز پارس ساخت تجهیزات منابع مالی توربین

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۲۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها

علی باستین روز یکشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: امروز تفاهم نامه ۵ جانبه بین استانداری بوشهر، استانداری سمنان، پارک علم و فناوری خلیج فارس، پارک علم و فناوری سمنان و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس منعقد شد که در زمینه تامین قطعات و تجهیزات صنایع پارس جنوبی همکاری شود.

وی افزود: ۵۰ درصد پتروشیمی‌های کشور در عسلویه قرار دارد و تامین قطعات و تجهیزات این صنایع، موجبات جلوگیری از خروج ارز از کشور شده و در ایجاد اشتغال پایدار نیز موثر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در سالی که به نام سال " جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده، استفاده از ظرفیت جوانان کشور در تولید به ویژه جوانانی که در شرکت‌های دانش بنیان عضو هستند، امری ارزشمند در تحقق عملی شعار سال است.

باستین در تشریح جزییات تفاهم نامه ۵ جانبه تصریح کرد: در این تفاهم نامه، مقرر شده که نسبت به راه اندازی و استقرار مرکز طراحی و تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز این صنعت در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: راه اندازی مرکز مهندسی معکوس تامین قطعات و تجهیزات صنعت نفت و گاز و پتروشیمی از مفاد این تفاهم نامه است.

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: این مهم ضمن اینکه از خروج ارز جلوگیری می‌کند، پشتیبانی و خدمات پس از فروش نیز خواهد داشت.

باستین از مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خواست در کمترین زمان ممکن نسبت به اختصاص فضای فیزیکی مورد نیاز شرکت‌های دانش بنیان ۲ استان بوشهر و سمنان اهتمام ورزد.

وی با بیان اینکه هر وقت به جوانان اعتماد کرده‌ایم، نتایج خوبی گرفته‌ایم افزود: امیدوارم در سال جاری بتوانیم از ظرفیت جوانان ۲ استان در توسعه صنعت بهره ببریم.

باستین ابراز داشت: دکتر صادقی معاون اقتصادی استاندار سمنان، پای کار است و با همکاری دو استان، شاهد رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • تجربه آموزش‌های ترکیبی در مسیر پیشرفت و هوشمندسازی را ادامه می‌دهیم
  • پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی پل سفیدرود
  • اتمام ۱۵ فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  • اتمام ۱۵فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهیدرجایی
  • پیشرفت ۴۰ درصدی رمپ خروجی پل امام خمینی (ره)
  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم
  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم
  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳