Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@11:20:06 GMT

کاهش 30 درصدی تولید زعفران در استان خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۶۲۸۹۶

کاهش 30 درصدی تولید زعفران در استان خراسان رضوی

مدیر کل جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: تولید زعفران امسال در استان نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی مزروعی مدیر کل جهاد کشاورزی خراسان رضوی در گفتگو با صبح بردسکن از خرید تضمینی زعفران در سطح استان با کمک تعاونی های روستایی روستاهای استان خبرداد و گفت:در استان 10 مرکز خرید تضمینی زعفران فعال است که زعفران تولیدی کشاورزان را با کمک تعاونی های روستایی جمع آوری میکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت:جهت پرداخت مطالبات مردم در بحث خرید تضمینی زعفران هیچ گونه مشکلی در سطح استان نخواهیم داشت و اعتبار آن تامین شده است فقط بایستی مراحل جمع آوری و ثبت در سامانه اطلاعاتی طی شود و پس آن مطالبات مردم پرداخت خواهد شد.

 

مزروعی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص وضعیت محصول زعفران در استان گفت:متاسفانه تولید زعفران در استان تقریبا" با کاهش 30 درصدی نسبت به سال گذشته مواجهه شد که عواملی مانند سرما زدگی عدم آشنایی کشاورز با زمان آبیاری مناسب و عدم استفاده از پیاز مناسب در مزارع زعفران از علل کاهش تولید زعفران در سال 96 بوده.

 

وی گفت:با کمک مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان های استان کلاس های آموزشی ویژه کشاورزان در بحث کشت زعفران برگزار خواهد شد تا کشاورز ما زعفران را به شیوه علمی کاشت ، نگهداری و برداشت نماید.

مزروعی گفت:کشت مکانیزه یکی از مهمترین عوامل افزایش و بهبود تولید زعفران است و در مرتبه دوم تهیه پیاز مرغوب زعفران جهت کاشت برای افزایش بهره وری باید مد نظر کشاورز قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۲۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، امید جهان نژادیان مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: از ابتدای فصل خرید گندم در ۲۰ فروردین ماه تاکنون بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده است.
این میزان خرید که توسط ۱۰۳ مرکز انجام شده است رشد بیش از یک برابری نسبت به مشابه پارسال را نشان می‌دهد.
در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.
در سال زاراعی جاری در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی استان کشت گندم انجام شده است.
استان خوزستان پارسال رتبه نخست خرید گندم در کشور را کسب کرد.

دیگر خبرها

  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • خبر‌های کوتاه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ از شهرستان‌ های خراسان رضوی
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • کاهش حوادث کار در خراسان رضوی
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • افزایش ۹ درصدی مخاطبان سینما‌های خراسان رضوی در فروردین ۱۴۰۳