Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرام صالحی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با بیان دومین هفته قرآن و عترت فارس در هفته اول دی‌ماه امسال برگزار می‌شود، گفت: در راستای برگزاری این هفته 25 جشنواره فرهنگی ـ هنری با رویكرد قرآن و عترت در 7 شهرستان فارس اجرا می‌شود كه مرودشت یكی از شهرستان‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تصریح اینكه این شهرستان میزبان جشنواره هنرهای تجسمی هفته قرآن و عترت فارس است، افزود: برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری استانی، فرصت بسیار مناسبی برای گسترش تعامل هنرمندان مرودشت با هنرمندان سایر شهرستان‌ها و معرفی ظرفیت‌های ویژه هنری این شهرستان است.
صالحی با اشاره به برخی از ظرفیت‌های شهرستان مرودشت در رشته‌های خوشنویسی و هنرهای تجسمی گفت: کسب مقام برترین خوشنویس جوان جهان اسلام توسط محمدعلی یوسفی، هنرمند برجسته مرودشتی در سال‌های گذشته و کسب رتبه استادی انجمن خوشنویسان کشور توسط مذکور روزگار خوشنویش چیره دست مرودشتی، نشان از توانمندی هنرمندان این شهر دارد و برگزاری رویدادهای استانی و کشوری را تسهیل می‌سازد.
وی، وظیفه هنرمندان شهرستان را حضور هرچه پررنگ تر در این رویداد دانست و تأکید کرد: ویترین ظرفیت‌های هنری هنرمندان استان در دوبخش خوشنویسی و نقاشی باید به شکل آبرومندانه ای جلو چشم مردم قرار گیرد و جریان فرهنگی مطلوبی پیرامون موضوعات قرآنی شکل گیرد.
دبیر جشنواره هنرهای تجسمی قرآن عترت در ادامه با اشاره بخش‌های مختلف این جشنواره اظهار كرد: جشنواره هنرهای تجسمی در سه رشته خوشنویسی، نقاشی‌خط و نقاشی برگزار می‌شود كه علاقه‌مندان جهت شرکت در جشنواره می‌توانند به پایگاه www.quranfars.com مراجعه كنند.
وی همچنین گفت: با توجه به اینکه اغلب خوشنویسان در کشور نستعلیق را برای خوشنویسی انتخاب می‌کنند، درابتدای تدوین فراخوان به این خط توجه شده بود.
صالحی ادامه داد: علت انتخاب خط نستعلیق این بود که بخش‌های جشنواره نیزدر هر دو بخش اصلی و آزاد قابلیت بیشتری در ارایه آثار با خط نستعلیق و نستعلیق شکسته دارند اما به دنبال تقاضای تعدادی از هنرمندان رشته خوشنویسی، مبنی بر اینکه خط کتابت قرآن خط ثلث و نسخ است، بر آن شدیم تا با توجه به موقعیت خط ثلث و نسخ و با هدف ترویج و تشویق پرداختن به این دو خط در میان علاقه‌مندان به رشته خوشنویسی، این دوخط را نیز به بخش‌های جشنواره هنرهای تجسمی اضافه كنیم تا از این طریق فرصت شرکت و حضور عزیزانی که در کتابت به این دو خط روی آورده‌اند، فراهم شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت در پایان یادآور شد: علاقه‌مندان جهت شركت در این جشنواره تا 20 آذرماه جاری مهلت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال كنند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۳۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غلامحسین امیرخانی به پرسش‌های خوشنویسی پاسخ می‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نگارخانه ترانه باران، فرهنگسرای نیاوران میزبان بیش از ۲۰۰ اثر از هنرمندان هنرهای قرآنی است که در نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» شرکت کرده‌اند. این نمایشگاه در راستای رویکرد پژوهشی، میزبان پنل ها و نشست های تخصصی با حضور اساتید، دانشجویان و هنرجویان خواهد بود.

در این راستا جلسه پرسش و پاسخ پیرامون مباحث تخصصی در خط نستعلیق، دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ساعت ۱۶ الی ۱۸ با حضور غلامحسین امیرخانی ساعت ۱۶ الی ۱۸ در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.

نمایشگاه «روایت باران» توسط نگارخانه «ترانه باران» به عنوان نگارخانه تخصصی هنرهای ایرانی- اسلامی و با همکاری صندوق اعتباری هنر در فرهنگسرای نیاوران و با هدف توسعه و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی با محوریت قرآنی و همچنین رشد و توسعه اقتصاد هنرهای ایرانی و اسلامی و حمایت از هنرمندان فعال در عرصه آثار قرآنی برگزار شده است.

نمایشگاه «روایت باران» تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ دایر است و علاقه مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۹ از این نمایشگاه دیدن کنند.

روز شنبه ۱۵ اردیبهشت نمایشگاه «روایت باران» و مجموعه گالری های فرهنگسرای نیاوران به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) تعطیل است.

کد خبر 6093798

دیگر خبرها

  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در سپیدان
  • از افتتاح هفته گرافیک و بینال ونیز تا روز ملی خلیج فارس پای آزادی
  • مسابقه های قرآن، عترت و نماز در کرمانشاه
  • بازگشایی نمایشگاه خوشنویسی مشق همدلی در قم
  • مسابقات قرآن و عترت کهگیلویه و بویراحمد در چرام
  • برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان
  • انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط»
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • غلامحسین امیرخانی به پرسش‌های خوشنویسی پاسخ می‌دهد
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد