Web Analytics Made Easy - Statcounter

کراچی - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در دیدار با رییس کل بانک مرکزی پاکستان، روند برقراری روابط بانکی بین دو کشور را بررسی کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا مهدی 'هنردوست' سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در دیدار رییس بانک مرکزی پاکستان با تشریح دستاوردهای مثبت روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور طی سال های گذشته، بر استفاده از تمامی ظرفیت های گسترش مبادلات و برقراری کانال های بانکی بعنوان اصلی ترین اهرم توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اجرایی شدن توافقنامه بانکی دو کشور را از رییس بانک مرکزی پاکستان خواستار شد.
هنردوست در این دیدار با تشریح اقدامات انجام شده از سوی بانک مرکزی ایران در موضوع معرفی بانک های منتخب اجرای توافقنامه بانکی دو کشور، سرعت بخشی معرفی بانک های پاکستانی را از سوی بانک مرکزی این کشور خواستار شد.
رییس بانک مرکزی پاکستان نیز در این دیدار با بیان علاقه مندی کشورش به گسترش مناسبات اقتصادی با کشورمان از برگزاری جلسه توجیهی با بانک های پاکستانی و ترغیب آنها به مشارکت در اجرای توافقنامه بانکی، طی هفته های آتی خبر داد.
طارق باجوا در این دیدار همچنین، برگزاری نشست کمیته های بانکی مشترک میان دو‌ کشور را برای توسعه همکاری های بانکی موثر خواند.
به گزارش ایرنا، جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به تازگی پیش نویس مقدماتی قرارداد تجارت آزاد بین دو کشور و همچنین شروع همکاری های بانکی را تکمیل کردند.
اعضای کمیته گفت وگوهای تجاری متعلق به تجارت آزاد بین دو کشور که طی 21 و 21 نوامبر در تهران برگزار شد به توافقنامه اولیه قرارداد تجارت آزاد بین دو کشور و همچنین شروع همکاری های بانکی دست یافتند.
هیات پاکستانی به ریاست بلال خان پاشا از معاونان وزارت تجارت و نساجی این کشور با هیات ایرانی متعلق به سازمان توسعه تجارت به رایزنی پرداخت که در آن نشست، پیش نویس مقدماتی آغاز تجارت آزاد بین دو کشور مورد توافق قرار گرفت.

***
تاکید بر ‌اتحاد جهان اسلام در دیدار 'هنردوست' با علمای برجسته کراچی
'مهدی هنردوست' سفیر ایران در پاکستان همچنین در دیدار جمعی از علما و روحانیان برجسته اهل سنت و تشییع کراچی، با تشریح تلاش دشمنان برای تضعیف جهان اسلام از طریق تفرقه افکنی و ایجاد اختلاف، بر لزوم هوشیاری در برابر توطئه های دشمنان مشترک تاکید کرد.
وی با بیان فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر پرهیز از هرگونه سخن اختلاف انگیز در جهان اسلام و لزوم توهین نکردن به فرقه های اسلامی، هر سخن و موضع مخالف وحدت و بر هم زننده اتفاق و اتحاد جهان اسلام را در راستای اهداف دشمنان اسلام خواند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در این نشست با تشریح آخرین تحولات منطقه و از جمله به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم غاصب اسراییل از سوی رییس جمهوری آمریکا، این موضوع را سرآغاز توطئه جدید علیه جهان اسلام و در راستای اهداف توسعه طلبانه و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی دانست که با پاسخ قاطع مسلمانان جهان روبرو خواهد شد.
به گزارش ایرنا سفیر ایران در سفر به ایالت سند پاکستان و شهر کراچی همچنین با مدیران هلدینگ دیوان یوسف، اعضای کلوپ مطبوعات شهر کراچی، زبیر طفیل رییس فدراسیون اتاق های بازرگانی این ایالت، محمد زبیر استاندار ایالت سند و طارق باجوا رییس کل بانک مرکزی پاکستان دیدار و گفت و گو کرد.
وی همچنین در کراچی در گفت و گو با شبکه تلویزیونی جیو تی وی به تبیین ظرفیت های سرمایه گذاری جمهوری اسلامی ایران پرداخت.
ایران همکاری مطلوبی با ایالت سند پاکستان دارد به عنوان مثال، بیمارستان اهدایی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به مردم سیل زده پاکستان، بیست و پنجم فروردین سال 95 در ایالت سند پاکستان افتتاح شد.
بیمارستان 30 تختخوابی زنان و زایمان فارابی در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع، به عنوان دومین هدیه جمهوری اسلامی ایران به مردم پاکستان با حضور مردم و مسئولان ایران و پاکستان در ایالت سند این کشور افتتاح شد.
آساق**6125*1144*سیدبهادر حسینی* انتشار دهنده: علیرضا جباری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۲۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوام روند نزولی نرخ تورم

آخرین آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد رشد حجم پول به عنوان شاخص سنجش انتظارات تورمی، در زمستان ۱۴۰۲ به کمترین رقم از خرداد ۹۷ تا کنون رسیده است.

به گزارش مشرق، آمارهای بانک مرکزی از شاخص های پولی حاکی از آن است که رشد حجم پول در زمستان سال گذشته به کمتر از ۲۵ درصد رسید.

شاخص رشد حجم پول، یکی از معیارهای سنجش انتظارات تورمی در جامعه به شمار می‌رود. در شرایطی که جامعه انتظار افزایش تورم را داشته باشد، افراد با هجوم به بازار دارایی‌ها و خرید کالاهای سرمایه‌ای نظیر طلا، ارز و ...، تلاش می‌کنند سرمایه‌های خود را از تورم حفظ کنند. این اقدام با تبدیل شبه پول به پول، باعث افزایش سریع حجم پول می‌شود و سهم پول به عنوان بخش سیال نقدینگی را افزایش می‌دهد.

بالا رفتن نرخ رشد حجم پول به معنی رشد تقاضا و در نتیجه رشد تورم از ناحیه افزایش تقاضاست؛ بر همین اساس، کاهش نرخ رشد حجم پول، به معنای فروکش کردن انتظارات تورمی و حاکم شدن چشم انداز مثبت از روند نزولی تورم در ماه‌های پیش رو است.

اجرای سیاست تثبیت اقتصادی توسط بانک مرکزی طی حدود ۱۵ ماه گذشته، باعث شده بازار ارز و دیگر بازارهای دارایی ثبات بیشتری را نسبت به پیش از اجرای این سیاست تجربه کنند. محمدرضا فرزین از زمان ورود به بانک مرکزی، با معرفی و اجرای سیاست تثبیت، «پیش‌بینی‌پذیر کردن شاخص‌ها» را هدف خود از اجرای سیاست تثبیت اعلام کرد.

تورم نقطه به نقطه در آستانه بازگشت به کانال ۲۰ درصدی

آخرین گزارش‌های مراجع آماری هم نشان می‌دهد نرخ تورم در فروردین در ادامه روند ماه‌های اخیر نزولی بوده است.

در همین رابطه مرکز آمار از بازگشت تورم سالانه به کانال ۳۰ درصد خبر داد و اعلام کرد نرخ تورم سالانه در فروردین امسال به ۳۸.۸ درصد کاهش یافته است.

طبق اعلام مرکز آمار، تورم نقطه به نقطه هم در فروردین امسال به ۳۰.۹ درصد کاهش یافت و در آستانه بازگشت به کانال ۲۰ درصدی است. بانک مرکزی هم به تازگی از کاهش تورم نقطه به نقطه مصرف کننده به کمتر از ۳۵ درصد خبر داد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست
  • تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • چین: روابط با افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد