Web Analytics Made Easy - Statcounter

هزاران تن در اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، در واشنگتن و نیویورک تظاهرات کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، هزاران تن در اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و برای برگزاری نماز جمعه، در مقابل کاخ سفید تجمع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"شورای روابط آمریکایی-اسلامی"، "انجمن اسلامی آمریکای شمالی"، "مسلمانان آمریکایی برای فلسطین" که بزرگ‌ترین نهادهای دفاع از حقوق مدنی مسلمانان در آمریکا هستند و "اتحاد یهودیان علیه صهیونیسم"، شکایت خود را به کنگره آمریکا ابلاغ کردند.

عمر سلیمان، پژوهشگر مسلمان ساکن آمریکا به خبرگزاری آناتولی گفت: این تصمیم چیزی که ما مدت‌ها از آن سخن گفته‌ایم را آشکار می‌کند. چیزی به نام فرایند صلح در کار نیست. اگر می‌خواهیم یک فرایند صلح صادقانه را آغاز کنیم، دولت آمریکا هیچ‌گاه چیزی جز یک دلال صداقت نبوده است.

سلیمان اظهار کرد: با این حال به طور عمده تقصیر به گردن رهبران مسلمان و عرب است. برخی از رهبران عرب به طور پنهانی در اشغال قدس به اسرائیل کمک کرده و برخی دیگر نیز "پشت درهای بسته" به آن مجوزهایی داده‌اند.

وی ادامه داد: بیشتر از هر کس دیگر، تقصیر به گردن آنان است. اگر آنان می‌خواستند علیه اسرائیل فشار و خط قرمزهای واقعی اعمال کنند، ترامپ به عنوان کسی که تنها به منافع تجاری خود توجه می‌کند، جسارت اعلام چنین تصمیمی را نداشت.

سلیمان افزود، ترامپ به عمد این تصمیم را گرفت تا ذهن مردم را از مساله تحقیقات در پرونده روسیه که یافته‌های آن به وی نزدیک می‌شود، منحرف کند.

هفته گذشته رییس جمهور آمریکا اعلام کرد، این کشور قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می‌شناسد و قصد دارد سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس انتقال دهد.

"رابی ییسروئل دوید ویس" و پیروان او از اتحاد یهودیان علیه صهیونیسم نیز در میان شرکت‌کنندگان در این تظاهرات بودند.

رابی ویس و همراهانش، بنرهایی را در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود "یهودیان واقعی تورات در قدس و سراسر جهان، تجاوز به مسجدالاقصی و اشغال فلسطین را محکوم می‌کنند" و "یهودیت، صهیونیسم و کشور اسرائیل را تکذیب می‌کند".

رابی ویس به آناتولی گفت: این تصمیم در خصوص قدس همه چیز را بدتر می‌کند. ترامپ در سخنرانی خود گفت می‌خواهد صلح بیاورد. صلح با نمک به زخم پاشیدن با تصرف شهر مقدس قدس و اعلام آن به عنوان پایتخت "کشور"ی که بر اساس دین یهود نامشروع و غیرقابل پذیرش است، برقرار نمی‌شود.

ویس این تصمیم را به منزله مسلح‌تر کردن اسرائیل دانست و یادآور شد، اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، کشمکش‌های بیشتری را میان مسلمانان و یهودیان ایجاد می‌کند.

تظاهرکنندگان طی اعتراض خود اشغال قدس و تصمیم ترامپ را نهی کردند.

رییس برنامه مذهبی انجمن اسلامی آمریکای شمالی نیز گفت: امروز در این جا گرد هم آمده‌ایم تا اعتراض خود به تصمیم ترامپ را اعلام کنیم. اکنون این به عهده جامعه بین‌المللی و مسلمانان جهان در کشورهایی همچون ترکیه و فرانسه است که رهبری سایر مسلمانان را به عهده گیرند و برای صلح تلاش کنند.

وی افزود، با این تصمیم، آمریکا عملا خود را از فرایند صلح بیرون کشید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۳۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی‌های جدی مقامات اسرائیلی از این تصمیم آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین، پایگاه خبری آکسیوس به نقل از مقام‌های اسرائیلی که نام‌های آنها را ذکر نکرده است مدعی شد که آمریکا ارسال مهمات و تسلیحات را برای نخستین بار از روز ۷ اکتبر (۱۵ مهر) به اسرائیل به حالت تعلیق در آورده است.

آکسیوس به نقل از مقام‌های اسرائیلی گزارش داده که توقف ارسال مهمات، نگرانی‌های جدی داخل کابینه اسرائیل ایجاد کرده است.

کد خبر 849520 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه آمریکا و اسرائیل

دیگر خبرها

  • ویدئو| آتش‌زدن پرچم آمریکا و اسرائیل در نیویورک‌سیتی
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • آتش‌بس یا تقسیم کار واشنگتن و تل‌آویو برای ادامه جنایت‌گری؟
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • نگرانی‌های جدی مقامات اسرائیلی از این تصمیم آمریکا
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند