Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-26@09:26:34 GMT

ساخت پهپادی برای کار نکردن ژاپنی ها!

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۶۴۲۰۴

 به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری صدا و سیما؛ ژاپنی ها اضافه کاری و کار زیاد را نشانه‌ای از وفاداری می‌دانند و این تبدیل به مشکلی جدی در جامعه ژاپن شده است، چرا که این مسئله نه تنها به ایجاد مشکل در زندگی خانوادگی و اجتماعی منجر می‌شود، بلکه موجب مرگ و میر نیز می‌شود.
اکنون شرکت "تایسی"(Taisei)، شرکت اصلی سازنده استادیوم المپیک 2020 توکیو قصد دارد این موضوع را به روشی غیرعادی حل کند؛ یک پهپاد که مدام به کارمندان گوشزد می‌کند و غر می‌زند که به خانه بروند!


این پهپاد که به تازگی معرفی شده، "T-Frend" نام دارد و ظاهرا یک پهپاد است که اداره را با دوربین خود تحت نظارت قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما تخصصش در این است که کارمندان را با آهنگی که در ژاپن معمولا برای نشان دادن خاتمه کار شناخته می‌شود، به خروج و به خانه رفتن مجبور می‌کند. پخش موسیقی و نق زدن این ربات باعث می‌شود تمرکز برای کارمندان غیرممکن شود. این پهپاد خودران است و برای پیدا کردن موقعیت خود و یافتن مسیر به GPS نیاز ندارد.
این پهپاد از ماه آوریل در ژاپن و با حق سرویس ماهیانه 443 دلار عرضه خواهد شد. این ربات عمدتا به کسب و کارهای متوسط و بزرگ محدود می‌شود که به راحتی می‌توانند برگشت هزینه آن را از طریق بهبود سلامت کارگران تضمین شده بدانند. هنوز معلوم نیست که "T-Frend" موثر است یا خیر. اما این پهپاد می‌تواند به تلاش ملی برای ایجاد شیوه زندگی متعادل‌تر کمک کند و حتی ممکن است موثرتر از راهکارهای موجود باشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۴۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) سلفی ستاره ایرانی با بلاگر مشهور ژاپنی

 تیم فوتبال السد قطر چهارشنبه شب در هفته بیست و یکم رقابت‌های لیگ ستارگان قطر در شرایطی موفق شد با نتیجه ۴ بر صفر الشمال را شکست دهد. در این دیدار محمدامین حزباوی، مدافع جوان تیم ملی ایران ۹۰ دقیقه در ترکیب السد حضور داشت.

السد با پیروزی در این بازی ۴۹ امتیازی شد تا در فاصله یک هفته تا پایان لیگ قهرمانی خود را قطعی کند. بدین ترتیب حزباوی در نخستین فصل حضور خود در قطر موفق شد با این تیم به نخستین جام خود برسد. این مدافع جوان در این فصل در ۱۸ بازی از مسابقات لیگ ستارگان قطر برای السد به میدان رفت و یک بار نیز موفق به گلزنی شد.

تایور کیمورا، بلاگر مشهور ژاپنی که در جام ملت‌های آسیا هم حضور داشت، یکی از مهمانان جشن قهرمانی السد بود و با مدافع ایرانی هم سلفی جالبی گرفت.

منبع: خبرآنلاین

سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • (عکس) سلفی ستاره ایرانی با بلاگر مشهور ژاپنی
  • حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی
  • آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد
  • برخورد صمیمانه شمسایی با خبرنگار ژاپنی
  • حضور یک ایرانی در تیم ملی والیبال ژاپن!
  • تیم ژاپنی حریف العین در فینال لیگ قهرمانان شد
  • چه تعداد پهپاد اسرائیلی دست ایران افتاده؟ پاسخ جالب ژنرال اسرائیلی
  • عاقبت توجه نکردن راننده به قطار (فیلم)
  • عاقبت توجه نکردن راننده به قطار + فیلم
  • (ویدئو) حملات پهپادی گسترده حزب‌الله به مقرهای نظامی اسرائیل