Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، محمدعلی دادور درباره  توقف موقت فعالیت این پالایشگاه به روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: این اتفاق بر اثر برخورد یک بیل مکانیکی با کابل برق ۶۳ کیلو ولت اتفاق افتاد که سبب از دست رفتن شبکه برق اصلی و اضطراری پالایشگاه و توقف فعالیت پالایشگاه شد.

با تلاش کارکنان پالایشگاه ستاره خلیج فارس ظرف مدت یک روز شبکه برق تعمیر و پالایشگاه برق دار شد و همچنین در این مدت تصمیم گرفته شد که همه انشعابات یوتیلیتی و فرآیندی مورد نیاز برای راه‌اندازی و تولید تجاری فازهای دوم و سوم برقرار شود به طوری که در هنگام راه‌اندازی فازهای دوم و سوم دیگر نیاز به توقف فعالیت فاز نخست و یا اجرای عملیات پر ریسک برای برقراری انشعابات مورد نیاز فازهای دوم و سوم در حین تولید فاز نخست نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین افزود: ان شاالله راه اندازی واحدهای یوتیلیتی و تقطیر از یکشنبه (۱۹ آذرماه) صبح آغاز خواهد شد و پس از آن با استفاده از هیدروژن دریافتی از پالایشگاه بندرعباس فعالیت واحد CCR آغاز می‌شود و پس از آن با هیدرژن تولیدی واحد CCR، فعالیت واحد تصفیه هیدروژنی نفتا و پس از آن واحد ایزومریزاسیون آغاز خواهد شد.

در این مدت کوتاه از سرویس خارج شدن پالایشگاه با تلاش شبانه روزی همکاران مولد تولید برق شماره ۳ با ظرفیت ۴۰ مگاوات و همچنین بویلر HRSG شماره ۶ به ظرفیت ۱۲۵ تن در ساعت و بویلر B با ظرفیت ۲۷۵ تن در ساعت و پمپ سوم آب دریا با ظرفیت ۱۲۵۰۰ مترمکعب در ساعت با هدف پایداری بیشتر شبکه یوتیلیتی و تامین یوتیلیتی مورد نیاز فاز دو راه‌اندازی شد.

دادور اشاره کرد که از ابتدای آبان ماه با هدف رعایت صرفه و صلاح سهامداران تیم ممیزی انرژی با هدف شناسایی و کاهش سوخت و ضایعات تشکیل شد که منجر به کاهش سوخت و ضایعات از ۱۰ درصد خوراک پالایشگاه به کمتر از ۱,۵ درصد از خوراک پالایشگاه شد.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که اعمال بعضی از این تغییرات نیاز به توقف فعالیت پالایشگاه ستاه خلیج فاری داشت در این مدت فرصت را غنیمت شمرده و تغییرات مورد نظر تیم ممیزی را اعمال کردیم، همچنین به منظور پایین آوردن ریسک عملیاتی واحد تصفیه هیدروژنی نفتا با هدف تولید پایدار بنزین یورو ۵ در ورودی واحد ایزومریزاسیون سولفورگارد طراحی و نصب شد و انشعابات مورد نیاز تامین شد.

این عضو هیئت مدیره شرکت نفت ستاره خلیج فارس اعلام کرد که عصر روز شنبه دومین محموله بنزین یورو ۵ تحویل انبار نفت شهید رجایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس در باره حقوق‌های معوقه کارکنان شرکت نفت ستاره خلیج فارس و نیز کارکنان شاغل در شرکت‌های پیمانکار این پالایشگاه افزود که از آبان ماه تاکنون سه ماه حقوق معوق همه کارکنان این پالایشگاه تسویه شده است.

دادور در پایان از آغاز به کار ۶۰ نفر دیگر از قبول شدگان در آزمون ورودی شرکت نفت ستاره خلیج فارس خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با آموزش این نیروهای جوان در فاز یک برای راه اندازی فاز ۲ و ۳ پالایشگاه از توان این نیروهای جوان استفاده شود.

شرکت نفت ستاره خلیج فارس پس از انجام تغییرات مدیریتی در اواخر مهر ماه صد نفر از پذیرفته شدگان در آزمون ورودی این شرکت که در دوره مدیریتی قبل به صورت غیرقانونی از کار برکنار شده بودند را به خدمت گرفت و با احتساب این ۶۰ نفر تاکنون ۱۶۰ نفر از نیروهای جوانی که حائز بهترین رتبه در آزمون ورودی شده بودند را به کار گرفته است.

 

 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۴۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا

در جریان سفر رئیس کل دادگستری استان فارس به شهرستان فسا یک کشتارگاه صنعتی طیور که فعالیت آن از ۴ سال پیش متوقف شده بود با حمایت قضایی به چرخه تولید بازگشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، حجت الاسلام سید کاظم موسوی در مراسم آغاز به کار مجدد این واحد صنعتی با بیان اینکه در بازدید سال گذشته موضوع تعطیلی این واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفت، گفت: این واحد صنعتی با مشکلات متعددی مواجه بود که با ورود ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان فارس و تعامل با دستگاه‌های اجرایی، این مشکلات حل و فصل و امروز فعالیت مجدد آن آغاز شد.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در ستاد اقتصاد مقاومتی و حمایت حقوقی و قضایی از واحد‌های تولیدی و صنعتی در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و تحقق شعار سال است، افزود: در سیاست‌های ابلاغی سند تحول قوه قضاییه بر جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولیدی، صنعتی و اقتصادی تاکید شده است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان فارس همچنین از استمرار فعالیت ستاد اقتصاد مقاومت دادگستری استان و جدیت در پیگیری مشکلات 80 واحد دارای مشکل خبر داد و گفت: با مدیریت و نظارت مستقیم معاون قضایی دادگستری استان در هفته با تشکیل دو جلسه در اتاق بازرگانی استان و شهرک صنعتی شیراز مشکلات واحد‌های صنعتی پیگیری خواهد شد و موانع موجود در مسیر فعالیت اقتصادی آنان شناسایی و با کمک مسئولان و کارشناسان حل و فصل می‌شود.

موسوی رصد فعالیت واحد‌های تولیدی احیا شده و ادامه حمایت حقوقی و قضایی در جهت پیشگیری از ایجاد اختلال در روند فعالیت آنان را از جمله برنامه‌های ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان خواند و تصریح کرد: بازدید‌های میدانی و هدفمند از واحد‌های صنعتی و تولیدی در سراسر استان فارس و تشکیل جلسات با محوریت دادگستری استان با مدیران واحد‌های تولیدی و بررسی کمبود مواد اولیه، عدم وصول مطالبات، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش و مشکلات بانکی و دریافت تسهیلات بانکی و همچنین هماهنگی با ادارات آب و برق و سایر دستگاه‌های خدمات رسان مطرح و با جزئیات و حساسیت پیگیری می‌شود.

وی رفع مشکل و بازگشت واحد کشتارگاه صنعتی طیور «جهان زرین» فسا را از جمله اقدامات عملی دادگستری فارس را در راستای پیشگیری از بیکاری نیرو‌های کار خواند و خاطرنشان کرد: این واحد تولیدی علاوه بر اشتغال 100 نفر به صورت مستقیم زمینه فعالیت اقتصادی 300 نفر دیگر به صورت غیرمستقیم را فراهم کرده و با قول مساعد سرمایه گذار، طرح توسعه واحد صنعتی را مطرح کرده است که در این خصوص نیز حمایت‌های قضایی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • تولید ۱۵ میلیون لیتری بنزین در پالایشگاه آبادان
  • پرونده تغییر نام استقلال بسته شد
  • عسکری: نام استقلال تغییر نخواهد کرد
  • خبر جدید پتروشیمی خلیج فارس درباره تغییر نام استقلال
  • علی عسگری: استقلال، استقلال می‌ماند
  • عسکری: با هماهنگی وزارت ورزش برای تغییر پسوند «استقلال» اقدام می‌کنیم
  • پسوند «خلیج فارس» به نام استقلال اضافه نخواهد شد
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • سه دستگاه ماشین آتش‌نشانی روز دنیا به شهرک شکوهیه تحویل شد
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا