Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اکید کرد: بیان بی واسطه واقعیتهای جامعه امروز از دریچه تیزبین هنرمندان مستندساز با هدف انعکاس زیبایی ها، رفع کاستی ها و برطرف ساختن مشکلات، نشاندهنده دغدغه مندی، دلسوزی و احساس مسئولیت اهالی فرهنگ و هنر این مرز و بوم است که به فردایی بهتر چشم دوخته اند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی در پیامی به جشنواره بین المللی سینما حقیقت گفت: «سینما در عصر حاضر با بیان اعجازگونه خود، تاثیری شگرف بر مخاطبان دارد و زبانی گویا برای انتقال پیام به جامعه محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سینمای مستند با ویژگی های منحصر به فرد، با بیانی صریح تر و صدایی رساتر، جهان پیرامون ما را با همه واقعیت هایش به تصویر می کشد و از این رو از مرتبه ای والاتر نزد اهل خرد و اندیشه برخوردار است.
بیان بی واسطه واقعیت های جامعه امروز از دریچه تیزبین هنرمندان مستندساز با هدف انعکاس زیبایی ها، رفع کاستی ها و برطرف ساختن مشکلات، نشان دهنده دغدغه مندی، دلسوزی و احساس مسئولیت اهالی فرهنگ و هنر این مرز و بوم است که به فردایی بهتر و جامعه ای پویاتر چشم دوخته اند.
تردیدی نیست که از رهگذر حقیقت امروز می توان افقی روشن برای آینده ترسیم کرد. همچنان که مولای متقیان، علی(ع) فرمود: «حقیقت بهترین راهنما است» و این کلام نورانی سال هاست که چراغ راه جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» است. رویدادی که اکنون تجربه یک دهه برگزاری را پشت سر نهاده و در یازدهمین دوره برگزاری، شاهد همت والا و هنر درخشان عزیزانی است که با تلاش طاقت فرسا، جایگاهی شایسته و اعتباری ارزشمند در سطوح منطقه ای و جهانی به این جشنواره بخشیده اند.
از تمامی دست اندرکاران جشنواره سینما حقیقت صمیمانه قدردانی نموده و برای همه شرکت کنندگان، خالقان آثار و تماشاگران این رویداد از درگاه ایزد متعال توفیق و سربلندی آرزومندم».
یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران با عنوان «سینماحقیقت» به همت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی در روزهای 19 تا 26 آذرماه 1396، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در پردیس سینمایی چارسو شهر تهران برگزار می شود.
فراهنگ **1085**1055
دریافت کننده : ناهید پورمند**انتشار: زینب کارگر

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۴۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستند کوتاه ایرانی «با قید محرمانگی» در اوبرهاوزن آلمان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، «با قید محرمانگی» درباره زنان یک روستاست که به نهادهای دولتی نامه‌ای محرمانه نوشته‌اند. شروین وحدت و پیام عزیزی تهیه کنندگی و کارگردانی مشترک این کار را به عهده داشته‌اند. بعد از «فیلم خانه سیاه است»، ساخته فروغ فرخزاد، که دوره یازدهم این جشنواره نمایش داده شد و جایزه اصلی را نیز دریافت کرد، با قید محرمانگی تنها فیلم ایرانی است که به اوبرهاوزن راه یافته است.

گفتنی است که فستیوال اوبرهاوزن یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه در دنیاست که هر ساله از یکم تا ششم می ( 12 تا 17 اردیبهشت) برگزار می‌شود و برنده جایزه بزرگ این جشنواره به رقابت‌های آکادمی اسکار معرفی خواهد شد.

عوامل « با قید محرمانگی» عبارتند از:

تهیه کننده و کارگردان: شروین وحدت، پیام عزیزی، تدوین: محسن ظهرابی، فیلمبردار: کیوان ایمانی، موسیقی: احسان آنالویی، صداگذار: سامان شهامت و بهزاد مهدی‌زاده، اصلاح رنگ و نور: رضا تیموری، صدابردار: شروین وحدت،  مدیر روابط‌عمومی: سعید اسلام‌زاده، طراح پوستر: متین خیبلی، دستیارکارگردان: رضا عزیزی، مدیر تولید: مهرسام حق‌جو، عکاس: کیوان ایمانی، پخش بین‌الملل: نشاط باقری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارکرد انتقادی فیلم‌های مستند کمرنگ شده است
  • مستند کوتاه ایرانی «با قید محرمانگی» در اوبرهاوزن آلمان
  • نگاه خلاقانه در ساخت مستند رادیویی تاثیرگذار است
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی
  • فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود
  • تندیس‌های طلایی در دست راویان حقیقت
  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • نمایش مستند «مدرسه در دست بچه ها» در موزه سینما
  • جنبش دانشجویان در آمریکا نشانگر بیدار شدن مردم دنیاست
  • سرکوب دانشجویان در آمریکا حقیقت تمدن غرب را نشان داد