Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان-مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان تاکید کرد: حضور بانوان در پست های مدیریتی استان زنجان باید تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از  استانداری زنجان؛ ماهرخ بلوری در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان، با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت بانوان در بخش‌های صنعت، کارآفرینی و اشتغال و سرمایه گذاری، اظهار کرد: با توجه به اینکه ظرفیت‌های موجود در حوزه کارآفرینی بانوان باید مورد حمایت قرار گیرد، لذا برای ایجاد اشتغال بانوان در بخش صنعت لازم است ارتباط با فعالان این بخش در استان برقرار شود و برای سرمایه گذاری بانوان در بخش صنعت نیز باید ظرفیت‌های موجود شناسایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان، بخشی از بازار کار به ویژه در حوزه صنعت را متعلق به بانوان دانست و گفت: حضور بانوان کارآفرین و سرمایه گذاری این قشر در بخش صنعت، از جمله موضوعات مهم و اثرگذار در حوزه اقتصاد، اشتغال و تولید است؛ به گونه‌ای که باید از ظرفیت حضور بانوان در بخش صنعت استفاده بهینه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مشارکت فعال زنان در عرصه های اقتصادی به عنوان یک اصل پذیرفته شده است، افزود: اهمیت فعالیت نهادهای مدنی و تشکل های فعال بانوان از جمله انجمن زنان کارآفرین، به عنوان نهاد واسط میان دولت و مردم، جهت ارائه فکر و ایده های جدید، ضروری است و در راستای توسعه فرهنگ کار آفرینی بانوان، می توان از ظرفیت رسانه ها و شبکه های اجتماعی در جهت اطلاع رسانی، آگاه سازی و برخورداری بیشتر از امکانات آموزشی، استفاده کرد.

بلوری ارتقای سطح مشارکت زنان در عرصه اقتصادی و کارآفرینی را اجتناب ناپذیر دانست و ابراز کرد: با توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی در استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های مغفول مانده، می توان اقدامات موثری در خصوص افزایش مشارکت زنان در عرصه اقتصادی و کارآفرینی و توسعه مدیریت بانوان فعال در این حوزه ها انجام داد.

وی بر اهمیت توجه به زنان کارآفرین، تقویت و رفع موانع کاری آنها برای حضوری قدرتمند در عرصه های اقتصادی و افزایش تعداد زنان کارآفرین به واسطه استفاده از پتانسیل زنان کارآفرین استان تاکید کرد و ادامه داد: تقویت روحیه خودباوری، تقویت جامعه زنان در خصوص مهارت های روز، اطلاع رسانی از شرایط بازار کسب و کار و تجارت در حوزه برنامه های کارآفرینی صنعتی زنان، امری حیاتی است و شناسایی زمینه های کارآفرینی این قشر در استان می تواند از طریق مطالعات پژوهشی تسهیل شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان، با اشاره به سیاست ها و برنامه های دولت در خصوص پیش بینی حضور ۳۰ درصدی زنان شاغل در پست های مدیریتی تا پایان برنامه ششم توسعه، گفت: در حال حاضر در ۷۵ دستگاه اجرایی استان، ۵۸.۰۹ درصد از کارکنان رسمی و پیمانی را آقایان و ۴۱.۹۱ درصد را زنان تشکیل می دهند و همچنین ۲۸۴۰ پست مدیریتی در سطح میانی و پایه تعریف شده که نسبت اختصاص پست های مدیریتی به زنان از کل پست های مدیریتی موجود در مقایسه با مردان، ۱۲.۲۵ درصد است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۶۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجان چه ظرفیت‌های صادراتی دارد؟ + فیلم

مدیرکل سرمایه‌گذاری استانداری زنجان از احصا ۵۵ طرح سرمایه‌گذاری برای ارائه به سرمایه‌گذاران خبر داد و گفت: زنجان در حوزه زیتون و نساجی زنجیره کاملی دارد. - اخبار استانها -

اسماعیل شاجری مدیرکل سرمایه گذاری استانداری زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی استان زنجان فرصتی برای معرفی و فرصت‌ قابلیت‌های صادراتی استان به سرمایه‌گذاران است؛ استان زنجان از حضور سرمایه‌گذاران استقبال می‌کند و می‌توانیم فرصت‌های سرمایه‌گذاری که ما مطالعه کرده‌ایم را به آنان ارائه دهیم.

مدیرکل سرمایه‌گذاری استانداری زنجان ادامه داد: 55 طرح و فرصت سرمایه‌گذاری احصا، جانمایی و لکه‌گذاری برای ارائه به متقاضیان سرمایه‌گذار شده است.

وی تشریح کرد: چهار طرح اطلس سرمایه‌گذاری تهیه شده و این استان به‌ عنوان استان پایلوت در کشور معرفی شده است. یکی از رویکردهای مهم دولت، ایجاد ارتباط نزدیک با بخش خصوصی است و نخستین گام در این خصوص، معرفی ظرفیت ها و توانمندی های داخلی و شناخت متقابل از ظرفیت های سایر کشورهاست که زمینه آن در نمایشگاه ایران اکسپو فراهم شده است.

شاجری گفت: با توجه به حضور بسیاری از هیات‌های تجاری خارجی و بازدید برخی سفرا ی کشورهای خارجی در این نمایشگاه، شرکت‌های بزرگ داخلی نسبت به معرفی و ارائه محصولات و توانمندی‌های خود اقدام کرده‌اند و در این دوره تمرکز بر توسعه زنجیره‌ها و شش گروه کالایی از محصولات شرکت‌های داخلی، شامل صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات،‌ صنعت، فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، صنعت ساختمان و خدمات فنی مهندسی و گروه پتروشیمی است و با حضور مدیران استانی، امکان تبادل نظر مذاکره و ارائه فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری به منظور جذب سرمایه گذار و همچنین ارتباط با فعالان اقتصادی داخلی و خارجی را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه سبب ایجاد گفتمان بین المللی و معرفی توانمندی‌هی کشورمان از زبان تجار بین المللی می‌شود و استان زنجان نیز تلاش دارد از این فرصت استفاده مطلوبی را ببرد.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زنجان چه ظرفیت‌های صادراتی دارد؟ + فیلم
  • کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد