Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - استاندار اصفهان با بيان اينکه 3 مسئله آب، اشتغال و محيط زيست از جمله مهم‌ترين مسائل استان اصفهان هستند گفت: ميزان بيکاري استان اصفهان قابل توجيه نيست. به گزارش خبرگزاري تسنيم از اصفهان، محسن مهرعليزاده در گزارش عملکرد 100 روزه دولت در کشور در جمع خبرنگاران رسانه‌هاي گروهي با اشاره به مهم‌ترين اولويت‌هاي استان اصفهان اظهار داشت: اصفهان از ديرباز داراي پتانسيل‌هاي بسياري بوده است، از اين رو يکي از اولويت‌هاي مهم استان اصفهان آب است که کمبود آب و مسائل مختلف سبب دل‌مردگي و افسردگي مردم اصفهان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه اشتغال يکي ديگر از اولويت‌هاي مهم استان است، افزود: زماني اصفهان قطب صنعتي کشور بوده است اما اکنون صنايع با مشکلاتي مواجه شدند و استان اصفهان را به وضعيتي دچار کرده که 2 درصد نرخ بيکاري اين استان از ميانگين کشور بيشتر بوده و اين مسئله براي اصفهان با اين پتانسيل عظيم ايراد محسوب مي‌شود.
استاندار اصفهان تصريح کرد: بايد در زمينه اشتغال براي اصفهان به دنبال راه چاره بود چرا که اين ميزان بيکاري در اصفهان قابل توجيه نيست و بايد تدبيري انديشيد تا اصفهان الگويي براي سياست اقتصاد مقاومتي و ديگر زمينه‌ها باشد.
وي با بيان اينکه سومين اولويت اساسي در استان اصفهان مسائل محيط زيستي است، گفت: بخشي از مسائل محيط زيست را آلودگي و بخشي هم شرايط جغرافيايي شهر و نيز وسايل نقليه تشکيل مي‌دهند اما بايد گفت تمامي اين موارد قابل حل است که در اين راستا برنامه جامعي در نظر داريم.
مهرعليزاده ادامه داد: همچنين برنامه ريزي‌هايي در زمينه مسائل آبي استان صورت گرفته و در نظر داريم منابع آبي را ساماندهي کرده و در برخي موارد صرف‌جويي صورت بگيرد، همچنين در نظر داريم ستاد احياي زاينده‌رود که کار آن هماهنگي بين دستگاه‌هاي مرتبط درباره آب است، تشکيل شود.
وي با بيان اينکه مسئله قطار سريع السير اصفهان-تهران، قطارهاي شهري و بين شهري، توسعه فرودگاه اصفهان از جمله مسائلي است که در دستور کار خود قرار داده‌ايم، خاطرنشان کرد: اصفهان قطب گردشگري کشور است خوشبختانه قراري با فرانسه براي توسعه فرودگاه اصفهان گذاشته شده، همچنين آزادسازي 400 هکتار از اراضي نظامي پيگيري شده است.
استاندار اصفهان با بيان اينکه پروژه‌هاي ديگر از جمله کنارگذر شرقي و غربي، جاده اصفهان به شيراز و حضور هرچه بيشتر بخش خصوصي در دستور کار است، گفت: براي جاده اصفهان- شيراز امسال مبلغي در رديف بودجه 97 در نظر گرفته شده که شايد 30 درصد را دولت و بقيه را بخش خصوصي تأمين کنند.
وي با بيان اينکه يکي از پتانسيل‌هاي اصلي اصفهان گردشگري است، گفت: کشور ما به سمتي مي‌رود که در آينده‌اي نه چندان دور 40 درصد درآمد خود را از راه گردشگري و حضور توريست‌هاي خارجي به دست مي‌آورد، از اين رو ما بايد در زمينه گردشگري در سطح جهان فعاليت کنيم.
مهرعليزاده ادامه داد: اصفهان با 14 کشور دنيا خواهر خوانده است اما اين خواهر خواندگي‌ها نمادين است و در حد نامگذاري يک خيابان به نام آن کشور کافي نيست، بلکه خواهرخواندگي يعني استفاده از پتانسيل اقتصادي و نمايشگاه‌هاي دائمي که هنرمندان اصفهاني با حضور در کشورهاي خواهرخوانده فرهنگ ما را به آن‌ها انتقال و براي جذب گردشگر اقدام کنند.
وي با بيان اينکه قصد داريم برنامه مثلث سياحتي بين اصفهان شيراز و يزد را اجرا کنيم، اظهار داشت: با اين اقدام کاري مي‌کنيم تا مثلث سياحتي به مربع سياحتي گردشگري و تورهاي 8 و 10 روزه تبديل شود.
استاندار اصفهان ابراز اميدواري کرد تا در زمينه توريست شاهد شکوفايي چشم‌گيري باشيم و بتوانيم نخستين نيازهاي توريست را فراهم کنيم.
احداث مجموعه سالن اجلاس نيازمند 1200 ميليارد تومان بودجه است
وي با اشاره به احداث سالن اجلاس اصفهان اظهار داشت: براي احداث سالن اجلاس به تنهايي نيازمند 200 ميليارد تومان اعتبار هستيم اما احداث سالن اجلاس و هتل‌ها 1200 ميليارد تومان اعتبار نياز دارد.
مهرعليزاده با بيان اينکه در اصفهان به دليل دارا بودن پتانسيل گردشگري بايد سالن اجلاس را به تبعيت از بخش خصوصي داخلي و خارجي احداث کرد، بيان کرد: بايد برنامه‌هايي با رويکرد فرهنگي، تاريخي و علمي و نيز سمينارهاي بزرگي در سالن اجلاس تشکيل داد که اين مستلزم حضور بخش خصوصي است.
وي اضافه کرد: معتقدم سالن اجلاس بايد هرچه سريع‌تر احداث و اصفهان به قطب برگزاري سمينارها تبديل شود، پروژه احداث سالن اجلاس از اهميتي ويژه‌اي برخوردار است چرا که اصفهان با اين عظمت و پتانسيل به اين مرکز سالن همايش‌هاي بزرگ نياز دارد.
درصد عمده‌اي از درآمدها در اختيار استان اصفهان قرار مي‌گيرد
استاندار اصفهان با بيان اينکه برخورداري تنها مسئله پول و درآمد نيست بلکه ميزان نسبت دانشگاهي و دانش آموختگان و پتانسيل‌ها است، تصريح کرد: استان اصفهان را قطعاً مي‌توان استاني برخوردار دانست اما روش‌هاي مديريتي حاکم در استان و اينکه مسيرها و زير ساخت‌ها را با مشکل روبه‌رو کرده مدنظر است، مشکل در جذب سرمايه‌گذار، عدم محروميت و عدم برخورداري تلقي مي‌شود از اين رو اصفهان برخوردار است اما اين پتانسيل‌ها و جذب سرمايه نيازمند هنر مديريت است.
وي گفت: خوشبختانه امسال در بودجه 97 پيش‌بيني کردند که درصد عمده‌اي از درآمدها در اختيار استان قرار گيرد در اين راستا درآمدها و بازگشت درآمدها در استان بيشتر مي‌شود.
مهرعليزاده با بيان اينکه برنامه‌هايي براي روستاييان در دستورکار قرار داده‌ايم، بيان کرد: يکي از برنامه‌ها براي شهرستان‌ها توجه به توسعه متوازن است از اين رو طرحي با عنوان آمايش شهرستاني را در دستور کار قرار داديم.
وي با بيان اينکه هر شهرستاني براساس پتانسيل‌هايي رشد و توسعه مي‌يابد، ادامه داد: بايد به سمت توسعه متوازن حرکت کنيم و اين کار تنها با انتصاب فرمانداران حاضر به کار و دور از نگاه‌هاي سياسي امکان‌پذير است.
دعوت استاندار اصفهان از مردم براي شرکت در تظاهرات ضد استکباري
استاندار اصفهان مردم شهيد پرور اصفهان را به شرکت در تظاهرات ضد استکباري و محکوم کردن اقدام رذيلانه آمريکا دعوت کرد و گفت: مردم عزيز اصفهان همواره پشتيبان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و انقلاب بوده و هستند از اين رو قطعاً مردم اصفهان با حضور در اين راهپيمايي بار ديگر مشت محکم بر دهان استکبار مي‌زنند و حمايت خود را از مردم مظلوم فلسطين اعلام مي‌دارند.
وي با بيان اينکه اين اقدامات از جمله برخوردهاي نسنجيده ترامپ تلقي مي‌شود اما همگان بايد بدانند که اين خاصيت استکبار است، گفت: امام خميني(ره) فرمودند آمريکا قابل اعتماد نيست و رژيم صهيونستي بر تصميم‌هاي آمريکا سيطره داشته و بر آن سايه انداخته است، حال متوجه مي‌شويم که دفاع جمهوري اسلامي ايران از فلسطين بي‌راه نبوده است، همچنين ايران و مردم ايران و نيز ديگر کشورهاي جهان اسلام از اين اقدام آمريکا ناراحت و متأثر هستند.
مهرعليزاده در پايان با بيان اينکه مردم اصفهان روشن‌گر، متدين و واقف به مسائل روز هستند، اضافه کرد: مسئولان در همه رد‌ه‌ها بايد حواس خود را به مسائل فرهنگي و مطالبات روز جوانان معطوف کنند همچنين اصل کار خود را بر شايسته سالاري قرار دهند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۶۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از تعطیلی ۲ هزار واحد تولیدی و بیکاری ۱۹۸ هزار نیروی کار

به گزارش خبرگزاری مهر، به دلیل اهمیت موضوع اقتصاد، رهبر انقلاب چندین سال است که شعار سال را در رابطه با این موضوع و حمایت از تولید، اشتغال و مهار تورم اختصاص داده‌اند.

مقام معظم رهبری سال گذشته در پیام نوروزی، بر روی مسئله حمایت از تولید تاکید کردند و این سال را «مهار تورم و رشد تولید» نام گذاری کردند.

سال ۱۴۰۳ نیز از سوی رهبر انقلاب سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگداری شده است که نشان می‌دهد ایشان همچنان بر روی مساله تولید و کار تاکید دارند.

رئیس قوه قضاییه در پیامی که به مناسبت سال ۱۴۰۳ منتشر کرد، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۳ که مبتنی بر اولویت‌های کلان کشور از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده است، مصمم هستیم برنامه‌ها و تدابیر طراحی شده خود را در راستای حمایت از تولید و تولیدکنندگان و فعالان و سرمایه‌گذاران اقتصادی، با قوت و قدرت هر چه تمام‌تر اجرایی سازیم و موانع مشارکت فعالانه اقتصادی و تولیدی مردم را با همکاری سایر قوا، مرتفع کنیم.

بدون تردید باید در سال جاری، با همدلی و همکاری همه‌جانبه، عقب‌ماندگی‌های حوزه تولید را جبران کنیم؛ در این مسیر خطیر، علاوه بر فعالان و سرمایه‌گذاران کلان و خرد اقتصادی و تولیدی، عموم مردم نیز می‌توانند یاریگر باشند؛ ما نیز در عدلیه تضمین می‌دهیم که از سرمایه‌های مردم که وارد عرصه تولید و اشتغال می‌شود، نهایت حفاظت و صیانت را داشته باشیم.

وی همچین گفت: در سال گذشته که از جانب رهبر حکیم انقلاب با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری شده بود، دستگاه قضایی در چهارچوب مسئولیت‌ها و اختیاراتش، اقداماتی را در مسیر نیل به هدف مزبور انجام داد و برای تحقق امر مُعنونه، به دولت و مجلس، مساعدت‌هایی را داشت؛ علی‌رغم اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته در هر سه قوه، معترف و مُقر هستیم که آنطور که مطمح‌نظر رهبر معظم انقلاب و شایسته مردم شریف ایران اسلامی بود، در تحقق شعار سال گذشته، توفیق حاصل نشد.

قدر مسلم، این نقیصه باید در سال جدید با مساعی مضاعف، جبران شود؛ لهذا در سال پیش‌رو نیز قوه قضاییه حداکثر توان خود را در چهارچوب اختیاراتش برای کمک به رشد تولید و شقوق این امر خطیر، نظیرِ حمایت از تولیدکنندگان، تأمین امنیت سرمایه‌گذاری و کاستن از موانع تولید، به کار خواهد بست.

قوه قضاییه در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری و دستورات رستگاه دستگاه قضایی در سال ۱۴۰۲ اقدامات زیادی در راستای حکایت از تولید، اشتغال و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی انجام داده است.

ستادهای حمایت از اقتصاد مقاومتی در دادگستری استان‌ها به صورت متناوب با تشکیل جلسه و بررسی مشکلات واحدهای تولیدی، اقدامات موثری در جلوگیری از تعطیلی این واحدها و رفع مسائل پیش روی آن‌ها انجام داده‌اند.

با اقدامات دستگاه قضایی در جهت حمایت از تولید و رفع مشکلات حقوقی و قضایی کارخانه‌ها در سال گذشته، ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی احیا و یا از تعطیلی آن‌ها جلوگیری شد که این امر در مجموع از بیکاری ۱۹۱ هزار و ۲۶۸ نیروی کار در سراسر کشور نیز جلوگیری کرده است.

در همین زمینه استان آذربایجان شرقی با تشکیل جلسات ستاد حمایت از اقتصاد مقاومتی از تعطیلی ۷۰ واحد تولیدی و بیکاری یک هزار و ۹۵۰ نیروی کار جلوگیری کرد.

در استان آذربایجان غربی از تعطیلی ۸۱ واحد تولیدی و بیکاری حدود ۸ هزار کارگر جلوگیری شد. حل مشکلات صنایع آلومرول نوین اراک، ائل سون فولاد سلماس، مطالبات بانک صنعت و معدن از شرکت آجر ماشینی ارومیه، شرکت معدن کاوان گنجینه ظفر چالدران و مجتمع غذایی برادران فتحی میاندوآب نمونه از اقدامات دادگستری این استان است.

همچنین در استان اردبیل از تعطیلی ۲۶ واحد تولیدی و بیکاری ۶ هزار و ۱۵۹ کارگر جلوگیری شد.

ستاد حمایت از اقتصاد مقاومتی استان اصفهان مشکلات ۲۴ واحد تولیدی را رفع و به تداوم اشتغال ۴ هزار و ۴۴۹ نیروی کار کمک کرد و در استان البرز به ادامه فعالیت ۴۳ واحد تولیدی و اشتغال ۹ هزار و ۳۶۹ کارگر کمک شد.

در استان ایلام از تعطیلی ۱۹ واحد تولید و بیکاری ۱۲۶ کارگر جلوگیری شد و ستاد حمایت از اقتصاد مقاومتی استان بوشهر به تداوم فعالیت ۱۲ واحد تولیدی و اشتغال یک هزار و ۱۲۰ کارگر کمک کرد.

استان تهران نیز با فعالیت ستاد حمایت از اقتصاد مقاومتی استان از تعطیلی ۵۲ واحد تولیدی و بیکاری ۶ هزار و ۵۸۵ کارگر جلوگیری کرد و استان چهارمحال و بختیاری با جلوگیری از تعطیلی ۴ واحد تولیدی مانع بیکاری ۳۰۰ کارگر شد.

ستاد حمایت از اقتصاد مقاومتی استان خراسان جنوبی در سال گذشته مشکلات ۱۹ واحد تولیدی را حل و به تداوم اشتغال ۳۵۰ نیروی کار کمک کرد.

حل مشکلات تأمین زیرساخت‌های آب، برق، گاز و فاضلاب شهرک تخصصی غیردولتی در مجاورت شهرک صنعتی بیرجند به مساحت ۱۰ هکتار و واحد تولیدی واشر در منطقه عشایری شهرستان سرایان با سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد تومان و اشتغال ۴۲ نفری از جمله اقدامات این استان در حمایت از تولید است.

در استان خراسان رضوی از تعطیلی ۶۷۰ واحد تولیدی و بیکاری ۵۱ هزار و ۹۰۰ کارگر جلوگیری شد.

ستاد حمایت از اقتصاد مقاومتی استان خراسان شمالی با ادامه فعالیت ۲۱ واحد تولیدی و اشتغال ۱۲۰ نیرو کار کمک کرد.

در استان خوزستان از تعطیلی ۲۷ واحد تولیدی با ۲۶ هزار و ۳۴۲ نیروی کار جلوگیری شد و حل مشکلات حقوقی شهرک تخصصی خودرویی کاریانا به ظرفیت اشتغال‌زایی ۳ هزار نفر و شرکت تخته فشرده آریانا به ظرفیت اشتغال‌زایی ۳۰۰ نفر از اقدامات از استان در حمایت از تولید است.

در استان زنجان از تعطیلی ۱۱ واحد تولیدی و بیکاری هزار و ۵۷۰ نیروی کار جلوگیری شد و در استان سمنان با جلوگیری از تعطیلی ۴۶۱ واحد تولیدی از بیکاری ۴ هزار و ۷۷۵ کارگر جلوگیری شد.

در استان سیستان و بلوچستان به ادامه فعالیت ۳۴ واحد تولیدی و اشتغال ۳۷۷ کارگر کمک شد و ستاد حمایت از اقتصاد مقاومتی استان فارس به احیای ۲۰ واحد تولیدی با ۳ هزار و ۳۶۹ کارگر کمک کرد.

در ادامه فعالیت ستاد حمایت از اقتصاد مقاومتی استان قزوین نیز از تعطیلی ۲۲ واحد تولیدی و بیکاری ۲۵۳ کارگر جلوگیری شد و در استان قم از تعطیلی ۳۱ واحد تولیدی و بیکاری ۲ هزار و ۷۰۰ کارگر جلوگیری شد.

ستاد حمایت از اقتصاد مقاومتی استان کردستان از تعطیلی ۲۱ واحد تولیدی و بیکاری ۸۳۷ کارگر جلوگیری کرد و در استان کرمان از تعطیلی ۵۶ واحد تولیدی و بیکاری ۹ هزار و ۲۱۹ کارگر جلوگیری شد.

در استان کرمانشاه از تعطیلی ۲۱ واحد تولیدی و بیکاری یک هزار و ۵۰۰ کارگر جلوگیری شد که حل مشکلات اتوترانس غرب، بتن آماده فرامان غرب، شرکت سرکش خودرو، مجتمع خدمات رفاهی همت زاده، شرکت لبن گستر و شرکت گلمهر غرب از جمله این اقدامات است.

در استان کهگیلویه و بویراحمد از بیکاری ۳ واحد تولیدی و بیکاری ۶۵ نیروی کار جلوگیری شد.

با فعالیت ستاد حمایت از اقتصاد مقاومتی استان گلستان به احیای ۱۰۰ واحد تولیدی و جلوگیری از بیکاری۲ هزار و ۴۹۱ کارگر کمک شد و در استان گیلان نیز با تشکیل جلسات ستاد حمایت از اقتصاد مقاومتی از تعطیلی ۲۶ واحد تولیدی و بیکاری ۶ هزار و ۲۰۳ نفر جلوگیری شد.

در استان لرستان از تعطیلی ۳۲ واحد تولیدی و بیکاری ۶۳۴ کارگر جلوگیری شد و در استان مازندران به احیای ۱۴ واحد تولیدی با ۲ هزار و ۹ نیروی کار کمک شد.

ستاد حمایت از اقتصاد مقاومتی استان مرکزی از تعطیلی ۸۱ واحد تولیدی و بیکاری ۸ هزار و ۵۳۰ کارگر جلوگیری کرد و با فعالیت این ستاد در استان هرمزگان از تعطیلی ۱۴ واحد تولیدی با ۱۰۵ کارگر جلوگیری شد.

همچنین در استان همدان ستاد حمایت از اقتصاد مقاومتی از تعطیلی ۱۱۴ واحد تولیدی باهزار و ۲۸۸ کارگر جلوگیری کرد و در استان یزد نیز از تعطیلی ۲۲ واحد تولیدی و بیکاری ۲۸ هزار و ۵۷۳ کارگر جلوگیری شد.

کد خبر 6092685

دیگر خبرها

  • هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری باید تک رقمی شود
  • جزئیات اصلاح قانون کار و بیمه بیکاری
  • حمایت قضایی از تولید/ جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار ‌کارگر
  • جلوگیری از تعطیلی ۲ هزار واحد تولیدی و بیکاری ۱۹۸ هزار نیروی کار
  • برخوار شهرستانی با کمترین نرخ بیکاری در استان
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی
  • رشد ۳ درصدی نرخ بیکاری در گیلان
  • پایان مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان اصفهان