Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@08:10:05 GMT

13 سال، میانگین سنی ناوگان فعال استان کرمان

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۶۷۳۱۶

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: حدود 11 هزار و 700 دستگاه انواع و سایل نقلیه باری فعال برون شهری در سطح استان فعالیت دارند که از این تعداد 900 دستگاه باعمر بالای 35 سال در حال فعالیت می باشند که مشمول طرح نوسازی قرار گرفته و زمینه نوسازی این تعداد ماشین سنگین فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به گزارش ایسنا، «مهدی صیفوری» با اعلام این خبر گفت: میانگین سنی ناوگان فعال استان کرمان حدود 13 سال است و آن دسته از خودروهای باربری سنگین و نیمه سنگین که سن آن‌ها بالاتر از 35 سال بوده و ظرفیت بارپذیری بالای 10 تن داشته باشند می‌توانند برای نوسازی اقدام کنند.

 صیفوری افزود: داشتن کارت هوشمند معتبر هم‌چنین کارکرد 12 فقره بارنامه و 5000 کیلومتر پیمایش و یا 4 فقره راهنامه در حمل و نقل بین‌المللی کالا(CMR) در سال گذشته از شروط قرارگرفتن در طرح نوسازی خواهد بود.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان  تصریح کرد: تسهیلات اعطائی به میزان 80 درصد  قیمت خودرو و با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار توسط شرکت‌های تأمین‌کننده خودرو فراهم می‌شود.

وی با بیان این مطلب که اسقاط خودرو، پس از ثبت‌نام در یکی از شرکت‌های طرف قرارداد و پس از اعلام شماره شاسی اختصاص یافته خودروی جدید انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: میزان 85 درصد صرفه‌جویی سوخت سه ماه حدفاصل اسقاط ناوگان تا زمان تحویل خودرو به‌عنوان پیش پرداخت به متقاضیان پرداخت می‌شود که سقف مبلغ صرفه‌جویی معادل قیمت خودرو است و طی حداکثر 7 سال بر اساس پیمایش از طرف شرکت ملی نفت ایران پرداخت می‌شود.

صیفوری خاطر نشان کرد: سهم متقاضی از سود مصوب هم‌اکنون و قرارداد منعقده موجود با یکی از شرکت‌های تولیدکننده خودرو(ماموت) 9 درصد است که تاکنون با 5 شرکت تأمین‌کننده خودرو(ماموت-سایپا دیزل- زامیاد-آذهایتکس وداتیس فرادیزل آریا) منعقد و با سایر شرکت‌ها از جمله ایران خودرو دیزل و کاوه دیزل در دست اقدام است.

وی هم‌چنین از اجرای محدودیت تردد برای ناوگان فرسوده مشمول طرح از اواسط سال آینده خبر داد و خواستار استفاده رانندگان و مالکین خودروها از امکانات و پتانسیل فراهم شده در بخش شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۷۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه بررسی آخرین وضعیت شرکت‌های تعاونی روستایی بخش مرکزی به ریاست بخشدار مرکزی همدان و با حضور مدیر تعاون روستایی شهرستان، مدیران عامل شرکت‌های تعاونی، رئیس شورای اسلامی بخش و دهیاران روستاهای مرتبط برگزار شد.

بخشدار مرکزی همدان در این جلسه اظهار داشت: تعاونی‌های روستایی با سابقه طولانی و با مشارکت مستقیم مردم در بخش‌های مختلف روستایی فعالیت دارند که می‌طلبد مدیران عامل تعاونی‌ها با همکاری اداره تعاون روستایی شهرستان و اتحادیه مربوطه به صورت برنامه محور و با استفاده از ظرفیت‌های موجود هر منطقه و روستاهای مربوطه در راستای تحقق شعار سال برنامه و طرح تهیه و ارائه نمایند و شوراهای اسلامی و دهیاران نیز نهایت همکاری و تعامل را در این خصوص داشته باشند.

محمدحسن دهبانی افزود: در سطح بخش مرکزی تعداد ١٣ شرکت تعاونی به ثبت رسیده که در حال حاضر تعداد ٨ شرکت فعال و ۵ شرکت غیر فعال است.

وی یادآور شد: اداره تعاون روستایی باید با تشکیل کمیته‌ای ویژه مباحث مربوط به شرکت‌های غیر فعال را پیگیری کند تل در آینده نزدیک فعال شوند.

دهبانی خاطرنشان کرد: مدیران شرکت‌های تعاونی باید به سمت بروزرسانی اساسنامه و برنامه‌های خود حرکت کنند و با توجه به ماهیت عملکردی و حوزه فعالیت، در برگزاری تمامی برنامه‌ها و مراسم‌های روستایی حضوری فعال داشته باشند.

در این جلسه مدیران عامل شرکت‌ها گزارشی از اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های پیش بینی شده برای سال ١۴٠٣ را ارائه دادند.

کد خبر 6089321

دیگر خبرها

  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان درتوسعه ناوگان هوایی
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان
  • زمین‌های چمن ورزشگاه‌های جزیره خارگ نوسازی می‌شود
  • اضافه شدن ۲ بالگرد به ناوگان امدادی و آموزشی همدان
  • هوای تهران در وضعیت «قابل قبول»
  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند
  • خودروهای غرق شده در پارکینگ کارخانه خودروسازی در بم | ویدئو