Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@21:33:58 GMT

پنیر برای قلب مفید است

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۶۷۸۲۹

پنیر برای قلب مفید است

محققان طی یک مطالعه گسترده دریافتند کسانی که هر روز پنیر می‌خورند با خطر کمتری برای ابتلا به بیماری قلبی و سکته مغزی مواجه هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک‌تایمز، محققان بیش از 200 هزار نفر را مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند که خوردن روزانه پنیر با کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته مغزی ارتباط دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این بدان معنا نیست که در خوردن پنیر زیاده‌روی کنید.

کلمات "پنیر" و "سلامتی" ترکیبی عجیب از کلمات برای قرار گرفتن در یک جمله است و در عین حال بررسی جدید محققان نشان می‌دهد که مصرف روزانه پنیر ممکن است در واقع منجر به بهبود سلامتی شود.

شرکت کنندگان در این پژوهش که هر روز کمی پنیر بخورند، در مقایسه با افرادی که هرگز یا به ندرت پنیر مصرف می‌کنند، احتمال کمتری را برای ابتلا به سکته مغزی یا بیماری قلبی تجربه می‌کنند.

محققان از چین و هلند، بیش از 15 مطالعه در مورد مصرف پنیر که روی بیش از 200 هزار نفر انجام شده بود را جمع آوری و تجزیه و تحلیل کردند.

آنها کشف کردند که خوردن مقدار کمی از پنیر در هر روز، شانس ابتلا به بیماری قلبی عروقی را تا 14 درصد کاهش می‌دهد یا احتمال سکته مغزی را تا 10 درصد کاهش می‌دهد.

به گفته محققان، سطح بالای کلسیم در پنیر برخی از چربی‌های اشباع را که نسبت ارزش غذایی آن را از بین می‌برد، متوقف می‌کند.

تاکنون تصور بر این بود که پنیر سطح بالایی از چربی اشباع شده دارد که با کلسترول بالا، تصلب شرائین و افزایش احتمال ابتلا به بیماری قلبی را در پی دارد. اما همچنین شامل پروبیوتیک‌ها، پروتئین و همانطور که ذکر شد، کلسیم است که دارای مزایای سلامتی است.

محققان کشف کردند که رابطه بین مصرف پنیر و احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی بجای خطی، به شکل U بود. به این معنی که مصرف بیشتر پنیر به معنای افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی نیست.

در حقیقت، شرکت کنندگان که کمترین خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را نشان دادند، کسانی بودند که هر روز یک قالب کوچک به اندازه قوطی کبریت، پنیر می‌خوردند.

به عبارت ساده، این تحقیق رابطه علت و معلولی بین مصرف پنیر و خطر بیماری‌های قلبی را درنیافته است، بلکه ارتباط بین این دو را نشان می‌دهد.

این مطالعه همچنین به بررسی انواع پنیرها نپرداخته است که ممکن است مطالعه پنیرهای مختلف نتایج مختلفی به دست دهد، زیرا انواع خاصی وجود دارد که شامل مزایا و خطرات بیشتری نسبت به پنیر معمولی هستند.

باید در نظر داشت که هرگز نباید در مصرف پنیر زیاده‌روی کرد، اما مصرف یک یا دو قالب کوچک ضرر نخواهد داشت.

نتایج این مطالعه در مجله اروپایی Nutrition منتشر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۷۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟

شاخص گلیسمی هندوانه ۱۰۳ و بار گلیسمی ۱۱۳۳ است. بلافاصله پس از مصرف، سطح قند افزایش می‌یابد و همچنین فیبر بسیار کمی دارد؛ بنابراین باید از لیست ترجیحات غذایی دیابتی حذف شود. در واقع از آنجایی که هندوانه دارای شاخص گلیسمی بالا، اما بار گلیسمی پایینی است، مصرف آن باید در مقادیر کم و همراه با غذا‌های حاوی چربی‌های سالم مانند دانه‌های روغنی و پروتئین باشد.

به گزارش اطلاعات آنلاین، هندوانه کم کالری، سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان به عنوان ویتامین A و C است، برای سلامت چشم ضروری است و می‌تواند سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت کند.

بار گلیسمی هندوانه پایین است، یعنی حتی اگر قند خون شما را به سرعت نسبت به سایر غذا‌ها افزایش دهد، قند خون شما را خیلی بالا نمی‌برد. به همین دلیل، مصرف هندوانه در مقادیر متوسط و به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای افراد مبتلا به دیابت بی خطر است.

دیگر خبرها

  • رژیم غذایی گیاهی برای افراد سیگاری مفید است
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • با این راهکارها از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کنید
  • مصرف این سه نوع چای چهره‌تان را ۲۰ سال جوان می‌کند
  • چرا رژیم غذایی ناسالم باعث سرطان می‌شود؟
  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • هوش مصنوعی در جستجوی راز آلزایمر: کاوش در ارتباط بین روده و مغز!
  • عوارض مصرف زیاد پنیر
  • نقشه ژنتیکی پرواز: پستانداران چگونه تکامل یافتند تا در هوا شناور بمانند؟
  • خشم خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد