Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا به نقل از ایبنا؛ در معاملات روز جاری کالاهای «گاز مایع صنعتی، گاز مایع بوتان، گاز مایع پروپان و برش سنگین پتروشیمی بندر امام، حلال ۴۰۲، حلال ۴۰۴، آیزوریسایکل و آیزوفید پالایش نفت تبریز، نفتای سبک و سنگین پالایش نفت تهران و میعانات گازی پالایش گاز ایلام و خانگیران» در رینگ داخلی بورس انرژی  عرضه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمار داد و ستدهای آخرین روز معاملاتی بورس انرژی مشخص کرده است که : بازار فیزیکی بورس انرژی میزبان عرضه کالاهای، پروپیلن و سی اس او پالایش نفت شازند، متانول پتروشیمی شیراز، آیزوریسایکل پالایش نفت شیراز، برش سنگین پتروشیمی جم و گاز مایع پالایش نفت آبادان در رینگ داخلی و حلال ۴۰۲ پالایش نفت تبریز و نفتای سنگین پالایش نفت لاوان در رینگ بین‌الملل بود و حجم کل معاملات صورت‌گرفته ۳۳، ۸۳۵ تن و به ارزش بیش از ۷۵۶ میلیارد و ۸۳۵ میلیون ریال بود.

این گزاش می افزاید: بازار برق بورس انرژی، شاهد معامله ۴ میلیون و ۱۲۳ هزار قرارداد معادل ۶۰ میلیون و ۱۹۰ هزار کیلووات ساعت به ارزش ۱۷ میلیارد و ۸۴۶ میلیون ریال بود. افزون بر این، نمادهای بارپایه، میان‌باری، کم‌باری و بارپیک با متوسط قیمت ۲۸۰، ۳۱۹، ۲۳۶ و ۳۴۵ ریال بر کیلووات ساعت در این روز مورد معامله قرار گرفت.

گفتنی است در این روز، نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۹۶/۱۰/۱۴گشایش و نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۱۸ تا ۲۱ آذر ماه ۹۶ و بار پیک هفتگی، بار پایه هفتگی، میان باری هفتگی و کم باری هفتگی ۱۸ آذر ۹۶ در پایان جلسه معاملاتی متوقف و فرآیند تحویل آن ها آغاز شد.

از نکات حائز اهمیت این جلسه معاملاتی می‌توان به عرضه و معامله برق با دوره تحویل هفتگی و دوره مصرف بارپایه و میان باری توسط نیروگاه خرمشهر در بازار فیزیکی برای مصرف‌کنندگان بزرگ برق اشاره کرد.

در عین حال، ۲ میلیون و ۹۹۶ هزار کیلووات عرضه شده با دوره تحویل سومین هفته آذرماه ۹۶، با قیمت ۴۳۵ ریال بر کیلووات ساعت و ارزش یک میلیارد و ۳۰۳ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

همچنین در بازار سایر اوراق بهادار قابل معامله بورس انرژی، در بازار گواهی‌های سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری پروژه و در نماد پرند بالغ بر یک میلیون گواهی از گواهی‌های این صندوق با ارزش ۳ میلیارد و  ۳۰۰ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۹۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس هزار واحد رشد کرد

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه ۸ اردیبهشت) با یک هزار و ۲۲ واحد رشد در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۹ واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با یک هزار و ۳۹۵ واحد افزایش به ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحد و شاخص قیمت با ۷۸۱ واحد افزایش به ۴۲۸ هزار و ۲۲۷ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۷ میلیارد و ۵۵۰ میلیون سهم و اوراق مالی را به ارزش تقریبی ۴۹ هزار میلیارد ریال با انجام بیش از ۳۵۰ هزار معامله، دادوستد کردند.

نماد «فملی» بیشترین اثر مثبت و نماد‌های شپنا، شستا، وبملت، شتران، وغدیر و وتجارت بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۸۰ واحد کاهش، به ۲۵ هزار و ۵۲۵ واحد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص
  • شروع طوفانی معاملات برق؛ جهش ۶۸۴ میلیارد ریالی در بورس انرژی
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • ۵۰۰۰میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد