Web Analytics Made Easy - Statcounter

ثبت نام در نهمین المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو آغاز و تا پانزدهم بهمن ماه ادامه دارد. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، دانش‌آموزان علاقه‌مند به فناوری نانو می‌توانند در نهمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو از امروز ۱۸ آذرماه از طریق سایت اینترنتی باشگاه دانش‌آموزی نانو nanoclub.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

ثبت نام در المپیاد نانو، به دو روش انفرادی و گروهی (از طریق نهادهای ترویجی) تا روز پانزدهم بهمن ماه انجام می‌شود. المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو در سه مرحله برگزار خواهد شد.

مرحله اول، در تاریخ ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ به‌صورت هم‌زمان در سراسر کشور و در قالب یک آزمون کتبی با سوالات تستی انجام خواهد شد. مرحله دوم، در قالب یک آزمون کتبی متمرکز در تهران و با حضور ۳۰۰ نفر برگزیده مرحله اول، در تیرماه ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد. مرحله سوم، با حضور ۳۰ نفر برگزیده کشور به صورت یک اردوی علمی، آموزشی و رقابتی در دهه اول شهریور ماه ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد.

«انجام آزمایش کاربردی فناوری نانو به همراه انجام تست‌های علمی»، «برگزاری کارگاه‌های عملی سنتز و کاربرد نانومواد در آزمایشگاه»، «برگزاری دوره شبیه‌سازی در فناوری نانو»، «برگزاری بازدیدهای تخصصی و عمومی از مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان نانو»، «آموزش‌های شیوه ارایه، گزارش کار و مقاله‌نویسی علمی»، «برگزاری آزمون کتبی و شفاهی نهایی» بخش‌های اصلی این اردوی علمی هستند.

هزینه شرکت در المپیاد برای ثبت نام انفرادی ۲۵۰ هزار ریال و برای ثبت نام گروهی ۲۰۰ هزار ریال است و دانش‌آموزان پایه‌های نهم، دهم و یازدهم و پیش دانشگاهی مجاز به شرکت در آزمون هستند.

نهادهای آموزش و پرورش اعم از پژوهش‌سرا‌ها و ادارات شهرستان‌ها می‌توانند درخواست کتبی خود مبنی بر ثبت نهاد ترویجی را به باشگاه نانو ارسال کنند و نسبت به ثبت نام گروهی دانش‌آموزان اقدام کنند.

برگزیدگان المپیاد نانو از دوره ششم تا هشتم، مورد حمایت بنیاد نخبگان قرار گرفته‌اند. جزئیات حمایت‌های بنیاد نخبگان از برگزیدگان این المپیاد در خبر زیر ارائه شده است.

همچنین برگزیدگان ادوار مختلف المپیاد نانو می‌توانند در کانون برگزیدگان باشگاه نانو فعالیت کنند. این کانون با هدف ارتقای برگزیدگان تا محقق و فناور برتر شدن در سطح کشور پشتیبان اعضا خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۸۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره فرهیختگان جوان فردا آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ششمین جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی فرهیختگان جوان در راستای ایجاد شور و نشاط علمی در میان دانش‌آموزان و استعدادیابی و ظهور خلاقیت دانش آموزان با هدف گسترش فرهنگ و تحقیق و پژوهش و رشد مهارت‌های علمی، فناورانه و مهارتی دانش‌آموزان ایران اسلامی فردا 19 اردیبهشت آغاز و تا ۲۱ ادامه دارد. این جشنواره در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، کتابخانه و مرکز اسناد دکتر حبیبی برگزار می‌شود.

تمام تلاش باشگاه از برگزاری این رویداد آماده کردن دانش‌آموزان برای انجام یک پروژه واقعی و آکادمیک در محیط دانشگاه است. دانش‌آموزان با انجام دادن یک پروژه در مدرسه بر اساس طرح یادگیری پروژه‌محور با اصول و فرآیند انجام یک پروژه از طرح سوال پژوهشی و یافتن مسئله گرفته تا مشاهده و جمع‌آوری اطلاعات، فرضیه‌سازی، انجام آزمایش، تجزیه و تحلیل، ارائه نتیجه و پیشنهاد و ... آشنا می‌شوند و مشق پژوهش انجام می‌دهند، صرف نظر از محصول و نتیجه پروژه، آنچه که در این رویداد اهمیت دارد این است که دانش‌آموزان روش انجام یک پروژه و تحقیق را اصولی و درست یاد بگیرند.

در این دوره از جشنواره بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ دانش آموز از ۲۶ استان کشور در قالب 765 تیم دانش‌آموزی شرکت کردند که ان‌شاءالله از فردا تا ۲۱ اردیبهشت دستاورد‌های پژوهشی خود را ارائه می‌کنند. در این دوره از جشنواره حدود ۱۶۰ تیم از مدارس سما شرکت می‌کنند. دانش‌آموزان همه مقاطع تحصیلی از پیش‌دبستان تا پیش‌دانشگاهی در این رویداد شرکت می‌کنند؛ اما اکثر دانش‎آموزان شرکت‌کننده در این دوره مقاطع دبیرستان دوره اول (هفتم، هشتم و نهم) هستند.

در این دوره بخش بازی‌ها و آزمایش‌های علمی مهیج با برگزاری بیش از ۲۰ بازی و آزمایش علمی جالب با هدف ایجاد جذابیت و شور و نشاط علمی و افزایش علاقه دانش‌آموزان به موضوعات علمی خصوصا موضوعات فیزیک و شیمی طراحی و در سه روز برگزاری رویداد اجرا می‌شود. همچنین توسط باشگاه پژوهشگران واحد علوم و تحقیقات و اعضای انجمن‌های علمی واحد، تور علمی و بازدید از آزمایشگاه‌های واحد علوم و تحقیقات را در برنامه داریم. در بخش پنل‌های سخنرانی و کارگاه‌های ویژه دانش‌آموزان و معلمان نیز از اساتید خاص و برجسته دعوت شده است.

به گزارش آنا، این جشنواره با حضور 2 هزار و 500 دانش‌آموز در 765 گروه از 26 استان از روز 19 تا 21 اردیبهشت از 9 تا 16 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشریات دانشجویی قدرت انتشار دستاوردهای علمی را دارند
  • ۲۳ ایده به مرحله نهایی جشنواره «ایده‌شو» دانش‌آموزی راه یافت
  • جشنواره فرهیختگان جوان فردا آغاز می‌شود
  • برگزیدگان رویداد دانشجویی و دانش‌آموزی «گیم‌تایم» معرفی شدند
  • المپیاد ورزشی فناورانه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود
  • انسولین با کمک فناوری نانو خوراکی می‌شود
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • چتر فناوری روی محصولات بهداشتی باز شد/معرفی ۱۳ محصول نانوسلامت فناورانه
  • جشنواره دانش‌آموزی فرهیختگان جوان ۱۹ اردیبهشت آغاز به کار می‌کند/ ایجاد شبکه پژوهشی قوی و منسجم در بخش دانش‌آموزی
  • همه چیز درباره المپیاد ورزش‌های فناورانه + لینک ثبت نام