Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@02:10:22 GMT

بازنشر «شب سکوت کویر» شجریان و کلهر

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۶۸۸۷۳

بازنشر «شب سکوت کویر» شجریان و کلهر

آلبوم موسیقی «شب سکوت کویر» به آهنگسازی کیهان کلهر و خوانندگی محمدرضا شجریان بعد از گذشت ۲۰ سال از انتشار اولیه آن در قالب مجموعه «گزیده آثار کیهان کلهر» باز نشر می شود.

به گزارش عصرایران به نقل از مهر، آلبوم «شب سکوت کویر» به آهنگسازی کیهان کلهر و صدای محمدرضا شجریان سال ۷۳ ضبط شد و سپس در سال ۷۶ ضبط آواز و تدوین آن انجام شد و در سال ۷۷ انتشار آن صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این آلبوم که در آواز دشتی و مبتنی بر وسیقی مقامی شمال خراسان است محمدرضا شجریان آواز، کیهان کلهر آهنگ‌ساز، تنظیم و نوازندهٔ کمانچه و سه‌تار، حسین بهروزی‌نیا نوازنده بربط، اردوان کامکار نوازنده سنتور، بیژن کامکار نوازنده دف و دایره، مرتضی اعیان نوازنده تمبک، سیامک نعمت‌ناصر نوازنده تار، همایون خسروی نوازنده ویولن‌سل و بهزاد فروهری نوازنده نی حضور داشتند. همچنین حاج قربان سلیمانی و علیرضا سلیمانی به عنوان نوازندگان دو تار وعلی آبچوری با ساز قوشمه و حسین ببی با دایره از جمله دیگر نوازندگان محلی این اثر بودند.

مجموعه آثار کیهان کلهر در هشت آلبوم تهیه و تنظیم شده اکه برای نخستین بار به شکل نفیس همراه با عکس های کمتر دیده شده از این آهنگساز و نوازنده توسط موسسه فرهنگی هنری «ساز آواز» به بازار موسیقی ایران عرضه خواهد شد. این مجموعه شامل آلبوم های «شب سکوت کویر»، «در آیینه آسمان»، «تا بیکران دوردست»، «نخستین دیدار بامدادی»، «شهر خاموش»، «باران»، «جاده ابریشم» و گزیده ای از آلبوم‌های غزل ۱، ۲ و ۳ با عنوان گزیده غزل است.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۸۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طبیعت بهاری کاشان، بهشتی در دل کویر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ آب و هوای مناسب، برداشت نو برانه‌ها، غنچه کردن گل‌های محمدی و رویش آلاله‌ها در کنار اماکن تاریخی از جاذبه‌های گردشگری کاشان درفصل بهار است.
اردیبهشت که می‌شود گردشگران بسیاری برای لذت از عطر خوش باغ‌های گل محمدی کاشان را برای سفر انتخاب می‌کنند و عطر گل و گلاب کوچه‌ها و خیابان‌ها را در بر می‌گیرد و زن و مرد، پیر و جوان در کنار هم به چیدن گل‌های سرخ محمدی مشغول می‌شوند.
مراسم گلاب گیری کاشان از نیمه اردیبهشت شروع می‌شود و تا پایان خرداد ادامه دارد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) علاقه قاری قرآن به شجریان و علیرضا قربانی
  • برگزاری یادبود نوازنده فقید در فرهنگسرای ارسباران
  • زبان مار، دره‌ای عظیم در دل کویر لوت
  • تدوین مستند «یک جهان آواز» به پایان رسید/ پرتره‌ای از استاد علی جهاندار 
  • تدوین مستند «یک جهان آواز» به پایان رسید
  • « نئوتنالیتی » شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • «نئوتنالیتی» شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • کلهر: در صورت حضور بیرانوند نتیجه بازی با آلومینیوم برعکس می‌شد/ اوسمار تصور می کرد بازی تمام شده است
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان
  • طبیعت بهاری کاشان، بهشتی در دل کویر