Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - فرماندار سقز با اشاره به اهمیت دانش کاربردی، خواستار ارتباط و مشارکت بیشتر دانشگاه و دانشجویان با بخش صنعت و کشاورزی شد.

به گزارش ایرنا، علی اکبر ورمقانی عصر شنبه در آیین تجلیل از دانشجویان ممتاز خانواده ایثارگران اظهار کرد: روسای دانشگاه ها باید در راستای ارتباط دانشجویان با مراکز صنعتی و کشاورزی بیشتر تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با عنوان اینکه باید دانشگاه مبدا تحولات و محل اندیشه، علم گرایی و مطالبه گری باشد، افزود: دانشجویان به عنوان تلاشگران علم و دانش در همه عرصه ها نقش مهمی دارند و انجام طرح های کاربردی و پژوهشی برای شخص دانشجو و شهرستان حاوی دستاورد است.
ورمقانی تاکید کرد: هیچ وظیفه ای برتر از آموزش، پژوهش و فناوری و علم آموزی برای دانشجویان نیست و باید در راستای کسب علوم روز و دانایی محوری بیشتر تلاش کنند.
فرماندار سقز یادآور شد: دانشجوی ما باید با فکر سیاسی بدون جانبداری سیاسی از احزاب و گروه های سیاسی در راستای سازندگی آینده کشور حرکت کند.
به گفته وی، دانشجویان در زمان انقلاب از پشتوانه های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند و در هشت سال دفاع مقدس و دیگر عرصه ها برای کشور افتخار آفرینی کرده اند.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو اضافه کرد: 16 آذر در حقیقت نماد حق طلبی دانشجویانی است که در برابر استعمار سینه سپر کردند.
ورمقانی افزود: ریختن قطرات خون دانشجویان در دانشکده فنی دانشگاه تهران در سال 1332 سر آغازی برای مبارزه با استعمار ستیزی و دفاع از استقلال و آزادی کشور از یوغ استکبار جهانی بود.
در این آیین از دانشجویان ممتاز خانواده ایثارگران این شهرستان تجلیل و از کتاب خاطرات مقدس که توسط ایثارگران متحرک هجومی تیپ 228 شهید سرلشگر ابراهیم ثابت سقز نوشته شده نیز رونمایی شد.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
خبرنگار:ابراهیم محمدحسینی ** انتشار: مجید سلیمانی
7249/9102

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۰۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیشتر توت فرنگی با روش علمی

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با استفاده از روش علمی، موفق به تولید بیشتر توت فرنگی شدند.

آنها با راهنمایی‌های دکتر حدادی نژاد از اساتید این دانشگاه متوجه شدند برای افزایش تولید، اگر از مواد زیستی استفاده کنند این مواد می‌تواند نیاز گیاه را تامین کند و مقدار تولید بالا برود.

در این روش در دو مزرعه در بهنمیر با پوشش تونلی و پلاستیکی، هم آفت و هم علف هرز کمتر در تولید توت فرنگی استفاده می‌شود.

معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی مازندران از برداشت توت فرنگی در سطح ۱۷ هزار هکتار از مزارع استان مازندران خبر داد.

به گفته ملایی پیش بینی می‌شود ۱۷ هزار تن انواع توت فرنگی در این مزارع تولید و روانه بازار شود. مازندران در این زمینه رتبه دوم کشور را دارد.

وی با اشاره به تغییر کشت از سنتی به روش‌های نوین افزود: در روش‌های جدید، با استفاده از عملیات تقویت خاک و پوشش پلاستیکی، موجب زودرس کردن برداشت و کیفیت تولید می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه
  • راه دستیابی به قله به دانشجویان آموزش داده شود
  • خشم مردمی از برداشتن حجاب یک دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا
  • قطار ارتباط دانشگاه با صنعت به سرعت پیش می‌رود
  • معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • تولید بیشتر توت فرنگی با روش علمی
  • رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد
  • تربیت نیروی ماهر در گرو ارتباط دانشگاه و صنعت
  • ارتباط صنعت و دانشگاه، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای