Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@02:06:29 GMT

ایران چهل و چهارمین تاجر بزرگ دنیا شناخته شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۷۰۴۳۰

 آمارهای منتشر شده از سوی بانک جهانی نشان می دهد کل تجارت خارجی ایران در سال میلادی گذشته بالغ بر 106 میلیارد دلار بوده که 66 میلیارد دلار از این رقم مربوط به صادرات و 40 میلیارد دلار نیز مربوط به واردات ایران در این سال بوده است.

ایران از نظر ارزش تجارت خارجی خود رتبه ای بهتر از 44 را در رده بندی جهانی طی این سال بدست نیاورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشترین تجارت خارجی در جهان طی سال 2016 به آمریکا اختصاص داشته است. حجم تجارت خارجی آمریکا در این سال 3705 میلیارد دلار اعلام شده است که بالاترین رقم تجارت خارجی یک کشور است.

پس از آمریکا، چین با تجارت خارجی 3685 میلیارد دلاری در رتبه دوم و آلمان با 2393 میلیارد دلار در رتبه سوم از این نظر قرار گرفته اند.

کشورهای ژاپن با 1250 میلیارد دلار، فرانسه با 1074 میلیارد دلار، هلند با 1072 میلیارد دلار، هنگ کنگ با 1063 میلیارد دلار، انگلیس با 1044 میلیارد دلار، کره جنوبی با 901 میلیارد دلار و ایتالیا با 865 میلیارد دلار به ترتیب در رتبه های چهارم تا دهم از نظر ارزش تجارت خارجی خود قرار گرفته اند.

برخی کشورهای دیگر که تجارت خارجی بیشتری نسبت به ایران داشته اند عبارتند از: کانادا با 806 میلیارد دلار، سنگاپور با 611 میلیارد دلار، سوئیس با 571 میلیارد دلار، امارات با 490 میلیارد دلار، مالزی با 357 میلیارد دلار و ویتنام با 350 میلیارد دلار.

از جمله کشورهایی که تجارت خارجی کمتری نسبت به ایران داشته اند نیز می توان به اوکراین با 75 میلیارد دلار، نیجریه با 71 میلیارد دلار، نیوزیلند با 69 میلیارد دلار، کویت با 77 میلیارد دلار، اسلونی با 62 میلیارد دلار و بلغارستان با 53 میلیارد دلار اشاره کرد.

انتهای پیام/

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۰۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی: قهرمان بهترین لیگ والیبال دنیا مشخص شد

به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب رقابت‌های سوپرلیگای ایتالیا و در چهارمین بازی فینال این لیگ، تیم پروجا توانست با نتیجه سه بر یک مونزا را شکست بدهد و با کسب سومین پیروزی برابر این تیم قهرمان لیگ برتر والیبال ایتالیا در فصل 24-2023 شود.

در این دیدار تیم پروجا ست‌های دوم، سوم و چهارم را به ترتیب با نتایج 25 بر 23، 27 بر 25 و 25 بر 20 پیروز شد و مونزا نیز گیم اول را با نتیجه 25 بر 19 برد تا پروجا با این نتیجه برای دومین بار در تاریخ خود قهرمان سوپرلیگای ایتالیا شود. پروجا با این قهرمانی به چهارمین جام فصل خود رسید و یک رکورد بی‌نظیر بر جای گذاشت. آنجلو لورنزتی سرمربی این تیم سهم به‌سزایی در موفقیت این تیم در این فصل داشت.

در این بازی ویلفردو لئون ستاره لهستانی پروجا در آخرین بازی‌اش برای این تیم خوش درخشید و با کسب بیست و پنج امتیاز ستاره تیمش بود. لئون از فصل آینده راهی لوک لوبین لهستان خواهد شد. پروجا با این قهرمانی پس از یک سال غیبت دوباره از فصل آینده به لیگ قهرمانان اروپا باز خواهد گشت.

دیگر خبرها

  • رسمی: قهرمان بهترین لیگ والیبال دنیا مشخص شد
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • ۱۵۳ میلیارد دلار؛ حجم تجارت خارجی ایران
  • ما آماده تعامل هستیم، حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • ایران آماده تعامل است/ ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی داریم
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد/ میزبانی از ۲ هزار تاجر خارجی
  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت