Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@02:23:27 GMT

براي شناخت همسر از چه راهي بايد اقدام کرد؟

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۷۰۵۱۳

براي شناخت همسر از چه راهي بايد اقدام کرد؟

خبرگزاري آريا -

سن خاصي را نمي توان براي ازدواج مطرح کرد يعني عدد خاصي وجود ندارد بلکه اين مساله تا حد زيادي به بلوغ شناختي ، بلوغ عاطفي، بلوغ جنسي و به خصوص بلوغ اقتصادي شما بستگي دارد. اگر فردي در خود احساس ازدواج کرده(کشش جنسي) و از طرف ديگر احساس مي کند که نياز به يک همراه و همسفر داشته و در ضمن به اين نتيجه رسيده که تا حد زيادي توانايي مقابله با شرايط زندگي مشترک و سختي ها را داشته و توانايي حل مساله را دارد و از همه مهمتر بتواند حداقل مايحتاج زندگي را از لحاظ اقتصادي تامين کند، اين فرد براي ازدواج کردن امادگي نسبي دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اينکه فرد بايد به اين توانايي و مرحله رسيده باشد که معيارهاي واضح و مشخصي در مورد انتخاب همسر داشته باشد(يعني بداند که براي ازدواج چه نوع شخصيتي را مي پسندد ) و از طرف ديگر بتواند مطالعه کاملي در زمينه انتخاب همسر داشته باشد.
به اين مطالب در جلسات خواستگاري توجه کنيد:
اين تناسبها را بايد در نظر گرفت:
داشتن تناسب خانوادگي (از لحاظ آداب و معاشرت)
تناسب فرهنگي - اجتماعي
تناسب طبقاتي( از لحاظ وضعيت معيشتي و اقتصادي)
تناسب ظاهري(از لحاظ اندام و چهره)
تناسب اعتقادي و معنوي
تناسب سني است.
در ضمن اگر از لحاظ ويژگي هاي کلي ، فرد مورد نظر مورد نظر شما داراي ويژگي هاي مناسب است ، بهتر است که جلسه گفتگو را با معرفي خود و خانواده تان آغاز کنيد هرچند که ممکن است بسياري از اين موارد تکراري باشند اما شنيدن انها از زبان خودتان بهتر است. همچنين شما را به اين نکته متوجه مي کنم که در جلسه خواستگاري فقط دنبال اين نباشيد که چه بگوييد بلکه به اين موارد نيز توجه کنيد.
1) توجه به گفتار و رفتار
2) شناخت و دقت در محل سکونت خانواده ايشان
3) شناخت و توجه به ويژگي هاي ظاهري خانم( قد، هيکل).
4) طرز لباس پوشيدن
منظور من از ذکر مطالب بالا سخت گيري نيست بلکه توجه کنيد که آيا اين ويژگي هاي خانم با معيارهاي شما حدود 70 الي 80 درصد هماهنگي دارد.
1) شناخت اهداف و توقعات يکديگر
2) نظر و ديدگاه ايشان در مورد تحصيل و اشتغال شما و در مقابل بيان کردن نظر خود در اين مورد
3) شناخت نحوه گذراندن اوقات فراغت ايشان
4) صحبت کردن در مورد اهميت صداقت در زندگي مشترک
5) بررسي نحوه واکنش فرد در موقعيت هايي که عصباني مي شوند
6) اهميت راز داري و حل مشکلات بين خودتان بدون دخالت والدين (البته به تفاوت دخالت و مشورت واقف باشيد)
7) در زمينه اعتقادات و باور هاي مذهبي خود و ايشان
8) سابقه بيماري جسمي يا روحي در خودتان و ايشان
9) استعمال سيگار
10) رابطه ايشان با دوستان و چگونگي رفت و امد(مثلا خيلي اهل دوستي هاي افراطي نباشند تا حدي که خانواده را فراموش کنند.
11) نگرش سياسي ايشان(مثلا تفاوت فاحشي در زمينه باورهاي سياسي با هم نداشته باشيد مثلا شما موافق نظام حکومتي باشيد ولي ايشان کاملا مخالف باشند).
12) پرسيدن در مورد محل سکونت مثلا کجا را مي خواهيد براي زندگي انتخاب کنيد.
13) وابستگي به خانواده (البته روشن کنيد که منظورتان بررسي وضعيت استقلال عاطفي است نه قطع رابطه کردن با اعضاي خانواده شان )
در ضمن بعد ازاينکه د رجلسات خواستگاري يک شناخت کلي ايجاد شد و به طور کلي طرفين يکديگر را پسنديدند لازم است که خانواده هابه تحقيقات کامل از هم بپردازند. اين تحقيقات مي تواند د رمحيط کاري، محل زندگي و تحقيق از دوستان و آشنايان صورت گيرد. در ضمن اگردر خانواده شان داراي عروس يا داماد هستند(يعني خواهر يا برادرشان ازدواج کرده اند) مي توانيد براي تحقيقات ازآنها نيز بررسي و پرس و جو بکنيد.
در ضمن در جلسات خواستگاري و در روابطي که با خانواده ايشان داريد بايد نحوه ارتباط اعضاي خانواده ايشان را باهم(مثلا ارتباط پدر و مادرشان و..) را مورد بررسي دقيق قرار دهيد.
منبع:lootoos1.blogfa.com


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۰۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تند همسر سابق مهدی قایدی به شایعات

به گزارش ورزش سه، او با این استوری ضمن اعلام شکایت از یک رسانه در این باره چنین نوشته است: دیگه سکوت نمی‌کنم، همه چیز قانونی توسط وکیلم داره پیگیری و انجام میشه.

در شایعه‌ای که چندی پیش در فضای مجازی وایرال شده بود، همسر سابق قایدی پیش از متارکه به مسائلی متهم شده بود که حالا او تصمیم گرفته به آنها واکنش نشان بدهد.

دیگر خبرها

  • انفجار شدید در تبریز ۴ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • تصویری جدید از همسر ایرانی سرمربی مسلمان شده سپاهـان
  • تشییع همسر آیت‌الله مصطفی خمینی در قم
  • خشم پدر، جان همسر و فرزندش را گرفت
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • واکنش تند همسر سابق مهدی قایدی به شایعات
  • اقدام آتشین مرد نقاش | مادر و پسر ۱۱ ساله در خشم پدر سوختند
  • راهی متفاوت طی کن (+فیلم)
  • قارچ‌های خودرو هشت نفر را راهی بیمارستان کرد
  • اولین کاروان حج عمره مفرده از استان سمنان راهی سرزمین وحی شد