Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از رشت،  در اعتراض به سخنان نابخردانه ترامپ دانشگاهیان دانشگاه‌آزاد واحد رشت با حضور جمعی از اساتید، کارکنان و دانشجویان در محوطه این واحد دانشگاهی تجمع کردند.

در این تجمع اعتراضی حاضرین مسیر حسینیه دانشگاه آزاد واحد رشت تا مزار شهدای گمنام این واحد دانشگاهی را با مشت‌های گره کرده و سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل طی کرده و کنار یادمان دو شهید گمنام دانشگاه آزاد واحد رشت تجمع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسین صفوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاداسلامی استان گیلان با محکوم کردن سخنان بی خردانه رئیس جمهور آمریکا، گفت: خدای متعال را سپاسگزاریم که به تعبیر ابی عبدالله(ع)در دعای عرفه ما را در زمان حاکمیت اسلام و رهبری دینی قرار داد.

وی ادامه داد: شعار ما منشاء گرفته از شعور دینی ما  و  فهم الهی ما و آنچه که از تعالیم دینی ما در قرآن کریم و تفسیر اهل بیت(ع) برای ما به یادگار مانده است، می باشد.

حجت الاسلام صفوی تاکید کرد:  امروز این تجمع به بهانه ی اعتراض به یک رفتار ظالمانه است که از سوی رئیس دولت آمریکا آقای ترامپ اتخاذ شده مبنی بر دستور وی به صورت  یک دستور ابلاغی که سوی امریکا به اسراییل و تلاویو که شما باید پایتخت را از تلاویو به بیت المقدس منتقل کنید.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاداسلامی استان گیلان ، تصریح کرد:  شاید مبنای این تصمیم بنابرآنچه  که رهبر حزب الله سید حسن نصراله گفت یک زمانیست و در این شلوغی پس از فتنه جنگهای نیابتی که کشورهای مسلمان درگیر گرفتاری های خودشان هستندو شعبی از داعش و دیگران در حال توطئه هستند که این زمان ، زمانی مناسب جهت انجام کارها بود .

 صفوی خاطر نشان کرد:این وحدت بین  جریان فتنه داخل کشور با فتنه منطقه ای در مسائل سیاسی امروز روشن است  چرا که بعضی ها در حال قلم زدن با محتوی اینکه ما دیگر در یمن نه حرمی داریم و نه چیز دیگری پس چرا سردار جعفری اعلام کرده است که ما آنجا به عنوان مستشاری می خواهیم ورود کنیم کسی نیست به اینها بگوید که ما اگر آنجا حرم نداریم لااقل انسان  هستیم.

وی افزود: مگر پیغمبر نفرمود که" اگر مظلومی از شما کمک خواست شما باید  به او کمک کنید و الا شما اصلا مسلمان نیستید" همان که امام حسین (ع) نیز فرمودند که اگر دین ندارید لا اقل آزاده باشید.

صفوی تصریح کرد:  این خطای استراتژیک رئیس جمهور آمریکا، در مدت روی کار آمدن ترامپ  علاوه براینکه دردسرهایی برای جهان اسلام درست کرد اما به فضل الهی نمایش یک ویترین کامل شکست های آمریکاست.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ادامه داد:  همانگونه که حضرت امام (ره)  فرمودند " مسئله فلسطین، مسئله اصلی به عنوان قبله اول مسلمانان است " ، اظهار کرد:  زمانی که این مسئله توسط آمریکا بیان شد فقط چهار کشور از آن حمایت کردند و این یک پیروزی برای جبهه مقاومت است ، اسراییل بعد از اوج هایی که گرفته بود روز به روز در حال تحقیر  شدن است و به فضل الهی ایران امروز نسبت به چندسال گذشته  از هرحیث برتری دارد وآمریکا در مقابل ایران در همه عرصه ها شکست خورده است.

در پایان شرکت کنندگان در این تجمع با قرائت فاتحه ای بر سر مزار شهدای گمنام ضمن تجدید میثاق با این شهدا، یاد و خاطره آنان را گرامی داشتند.

 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۲۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدا و کودکان غزه دانشگاه‌های اروپا و آمریکا را فتح کردند

سید محمد مقیمی در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: در این روزهای اخیر شاهد این هستیم که در دانشگاه های ایالات متحده آمریکا و اروپا تجمعات دانشجویی و اساتید در دفاع از مردم مظلوم غزه شکل گرفته که به نظر می رسد با وجود این اتفاقات ما یک مرحله جدیدی از جنبش علمی و دانشگاهی را شاهد هستیم که نقطه مقابل جبهه ظلم و استکبار است.

وی افزود: این همان موضوعی است که ما تحت عنوان امت جهانی از آن یاد می کنیم این امت جهانی حول ارزش های محوری عدالت خواهی آزادی و ارزش های انسانی متمرکز شده است و نوید بخش آینده خوب جهان است و شما می بینید که فارغ از مرز ها و قومیت ها و ملیت ها امروز ارزش هایی مثل عدالت، آزادی، کرامت انسانی در حال محور شدن هستند.

رییس دانشگاه تهران با بیان اینکه ارزش های عدالت، آزادی و کرامت انسانی بسیار امید بخش است ادامه داد: ما در دانشگاه تهران همانطور که تجمع های حمایت از دانشجویان معترض آمریکایی و اروپایی را برگزار کردیم،حمایت و همبستگی خودمان را نیز اعلام کردیم، امیدواریم که این تجمع های دانشجویان و اساتید منجر به این بشود که ما دانشگاهیان بتوانیم به کمک هم در جهان بر جهالت و نادانی غلبه کنیم.

مقیمی افزود: امروز یک مبارزه جدی بین دانش و معرفت با جهالت و نادانی شکل گرفته و امیدواریم که این تجمع های دانشجویان اروپایی و آمریکایی شروع خوبی باشد برای اینکه ایستادگی در مقابل جهل و نادانی عمومی و جهانی شود.

رییس دانشگاه تهران در پایان گفت: اسرائیل و آمریکا تلاش می کردند که غزه و حماس را محو و نابود کنند اما موفق نشدند ولی شهدا و کودکان غزه توانستند دانشگاه های آمریکا و اروپا را فتح کنند.

کد خبر 6099664

دیگر خبرها

  • دانشگاهیان باید مقابل ترفندهای دشمن هوشیارانه عمل کنند
  • دانشگاهیان باید در مقابل ترفندهای دشمن هوشیارانه عمل کنند
  • حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی/ دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی در دانشگاه ایران تجمع می‌کنند
  • دانشجویان بین الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی تجمع می‌کنند
  • دانشجویان بین الملل دانشگاه های علوم پزشکی تجمع می کنند
  • شهدا و کودکان غزه دانشگاه‌های اروپا و آمریکا را فتح کردند
  • برخورد پلیس آلمان با تجمع حامیان فلسطین
  • رسالت‌ مهم دانشگاهیان، زنده نگه‌داشتن یاد شهداست
  • اتفاقات دانشگاه‌های امریکا نتیجه فعالیت‌های گسترده ایران و نهاد «جامعة‌المصطفی» است | اذغان به تأثیرپذیری دانشگاهیان امریکا از ایران
  • ۳ دروغ بزرگ درباره تظاهرات دانشجویی در آمریکا