Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدای ایران- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اهمیت همکاری بین دستگاهی با شهرداری تهران و اشتراک داده ها و اطلاعات شهری با هدف تغییر سطح رفاه عمومی جامعه سخن گفت.

به گزارش صدای ایران، رصدخانه شهری تهران میزبان احمد میدری، معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمدرضا جوادی یگانه رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران و محمد رستمی مدیر کل رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این نشست که با حضور مهندس محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران همراه بود با هدف تفاهم برای تبادل اطلاعات در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی برگزار شد.

مدعوین در جلسه برگزار شده در رصدخانه شهری تهران با کارکرد رصدخانه به‌عنوان فضای تصمیم‌سازی بهینه و ارائه گزارش‌های تحلیلی آشنا شدند.

نمونه گزارش‌های تهیه شده از آمار و اطلاعات بهداشتی، اقتصادی، اجتماعی و کیفیت زندگی در تهران روی ماکت شهر تهران برای مدعوین ارائه شد. گزارش جمعیتی شهر و درصد رشد جمعیت به تفکیک مناطق، سطح باسوادی و تحصیلات دانشگاهی، دسترسی به حمل و نقل عمومی و فاکتورهایی که در طرح سنجش عدالت سلامت وجود دارند مورد بحث و بررسی قرار داده شد.

حسن علیشیری، از کارشناسان رصدخانه توضیحاتی درباره ماکت 1/10000 شهر تهران ارائه داد و به تشریح نمونه گزارش‌های تهیه شده بر روی این ماکت پرداخت و مزایای وجود رصدخانه برای کلانشهرهای جهان را برشمرد.

سپس علی صادقی با معرفی سامانه گزارش های تحلیلی، نمونه‌هایی از انواع آمار و گزارش‌های موجود در این سامانه در حوزه محیط زیست، کیفیت زندگی و جمعیت را تشریح کرده و به اطلاعات مربوط به مؤلفه‌هایی همچون کیفیت آب، وضعیت خاک، تنوع زیستی، سوانح، تراکم جمعیت و فضاهای سبز و ... پرداخت و پاسخگوی سؤالات حضار بود.

در ادامه مهدی محبوبی با معرفی سیستم جامع اطلاعات مکانی از این سیستم با عنوان بانک اطلاعات مکانی شهرداری تهران یاد کرد که از جمله وظایف آن تجمیع کلیه داده‌های مکانی در سطح شهر تهران بر پایه طرح تفصیلی است. همچنین سامانه کنترل پروژه و سامانه تحلیل اطلاعات از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

سامانه جامع اطلاعات مکانی، نقشه‌های موضوعی و گزارشات مکان‌محوری که مبنای بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها در مدیریت شهری است از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

در انتهای جلسه میدری، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تقدیر از تلاش سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در تأسیس رصدخانه شهری، با اشاره به محوریت شهرداری‌های اکثر کلانشهرهای دنیا در جمع‌آوری اطلاعات، برنامه‌ریزی و هماهنگی بین همه دستگاه‌های اجرایی، نشست مشترک شهرداری تهران و  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را قدمی مثبت برای رسیدن به تفاهمی برای همکاری بین دستگاهی دانست و نتیجه این همکاری را اشتراک داده ها و اطلاعات شهری که منجر به کاهش هزینه‌های دستگاه‌ها و تغییر سطح رفاه عمومی جامعه برشمرد.

پ/

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۳۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی در کالابرگ الکترونیک فجرانه

به گزارش خبرنگار مهر، جت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی ظهر شنبه در دومین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران که با حضور ملکی مدیرکل استان‌های وزارت تعاون، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران و مدیران دستگاه های اجرایی استان برگزار شد اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا مطالبات رهبر معظم انقلاب در حوزه تولید پیگیری و مشکلات تولید رفع شود.

وی با اعلام اینکه جلسات شورای هماهنگی باید خروجی داشته باشد و برای مردم ملموس باشد، تصریح کرد: زمینه‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال ویژه پیگیری شود.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اقدامات مهمی در استان مازندران انجام شده و باید بیشتر تقویت شود، ادامه داد: باید به سمت تفاهم‌نامه‌های بین‌بخشی برویم و توسعه دهیم.

این مسئول با تاکید بر اهداف دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: دولت، دولتِ کار و کرامت است و همه دست به دست هم داده‌اند تا امروز شاهد کاهش نرخ بیکاری باشیم.

رحمانی با اشاره به اینکه چرخه تولید را در استان‌ها تکمیل کنیم، افزود: سالانه هزار میلیارد تومان به خانه‌دار شدن مددجویان بهزیستی از محل شرکت‌های زیرمجموعه تأمین اجتماعی اختصاص می‌یابد.

وی از مشارکت ۶۰ میلیون نفر (۲۰ میلیون خانوار) در طرح کالابرگ و فجرانه خبر داد و گفت: باید شرایط را بهبود ببخشیم و کمک کنیم وضعیت مردم بهتر از این شود چراکه شایسته بهترین خدمت‌ها هستند.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه دشمن در جنگ اقتصادی بیکار ننشسته است، خاطرنشان کرد: با هدایت رهبری از گردنه‌های سخت عبور کردیم و جهاد تبیین در این بخش در اولویت قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: از جمله نکات مهم رهبری توجه به تعاونی است و مشارکت مردم را در تحقق شعار سال تقویت کنیم.

رحمانی با اعلام اینکه بانک‌ها تسهیلات را به سمت تولید سوق دهند تا در بخش تولید رونق ایجاد شود، گفت: برای ارتقای تولید و مشارکت نیازمند تعامل و هم‌افزایی دولت و مجلس هستیم.

لزوم انسجام و هم‌افزایی برای خدمت به مردم

مدیرکل استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه با قدردانی از تلاش مدیران در خدمت‌رسانی به مردم، گفت: از ظرفیت بسیج در وزارت کار و خدمت به مردم استفاده شود.

ملکی تصریح کرد: کارشناسان معین مشخص شده و به صورت میدانی در استان‌ها حضور و مسائل را رصد و احصا می‌کنند.

وی افزود: انسجام، هماهنگی و هم‌افزایی در انجام کارها به ما کمک می‌کند و در تحقق برنامه‌ها اثرگذار است.

کد خبر 6089896

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۶ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد+ تصویر
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی در کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰ هزار مشترک جدید در مناطق شهری و روستایی ایلام
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان