Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-03@14:48:26 GMT

آنچه باید به وزیرخارجه انگلیس گفته شود

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۷۵۹۹۷

آنچه باید به وزیرخارجه انگلیس گفته شود

حضور وزیرخارجه انگلیس در ایران بدان معناست که آن‌ها نقش ایران را به عنوان یک قدرت تأثیرگذار درحل و فصل مسائل منطقه باور کرده‌اند

قدس آنلاین- حضور وزیرخارجه انگلیس در ایران بدان معناست که آن‌ها نقش ایران را به عنوان یک قدرت تأثیرگذار درحل و فصل مسائل منطقه باور کرده‌اند، اگرچه تصور بر این بود که سیاستمداران انگلیسی بسیار هوشیارتر باشند و قدرت نرم جمهوری اسلامی و تأثیرگذاری ایران را در منطقه خیلی سریع درک کنند و به چهار دهه عدم درک صحیح از قدرت ایران پایان می‌دادند و زودتر از این به یک احترام متقابل و سازنده و نه متزلزل دست می‌زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما درباره حضور بوریس جانسون در تهران مسائل متعددی قابل بحث و بررسی است:
متأسفانه انگلیس به عنوان عضوی از اعضای ۱+۵ به تعهدات خود درباره برجام بخصوص روابط اقتصادی، بانکی و تجاری عمل نکرد که باید مشخص شود چرا پایبندی ضعیفی به مفاد آن داشته و بیشتر چشم به زبان آمریکا دوخته و به دنبال خدشه وارد کردن به اجرای برجام و نقض آن بوده است. این در حالی است که انگلیس به خاطر روابطی که با آمریکا دارد باید نقش بسیار پررنگی در متقاعد کردن آمریکا به اجرای برجام ایفا می‌کرد.
 از طرفی این کشور باید صادرات اسلحه خود را به عربستان متوقف کند، زیرا رژیم کودک کش سعودی تمام این اسلحه‌ها را صرف نسل کشی و از بین بردن مردم مظلوم یمن و مردم مظلوم کشورهای دیگر درمنطقه می‌کند و حتی به این کشور درباره پایان دادن تجاوز به یمن باید فشار وارد کند، زیرا امروز یمن در یک شرایط فاجعه بار انسانی به سر می‌برد.
با توجه به اینکه انگلیس پدید آورنده رژیم غاصب صهیونیست است، باید از این رژیم بخواهد به تجاوزات خود درباره مردم مظلوم فلسطین پایان دهد و در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت مخالفت کند و در جهت قطعنامه‌های شورای امنیت و مواضع کشورهای اروپایی نگرانی و مخالفت صریح خود را با این تصمیم اعلام کند.
همچنین آقای جانسون باید اذعان داشته باشد که کشورش از هرگونه دخالت در امور سیاسی ایران بخصوص توانمندی نظامی جداً خودداری کند، زیرا هیچ کشوری حق دخالت در مسائل داخلی ایران را ندارد و حتی کشورش باید مطالبات مربوط به قرارداد تسلیحاتی ایران با انگلیس را که بتازگی دادگاه لاهه به نفع ایران رأی صادر کرده است را پرداخت کند.
همچنین باید از فشار وارد کردن به افراد دارای تابعیت دوگانه نظیر موضوع خانم نازنین زاغری برای جاسوسی در ایران پرهیز کند، زیرا علاوه بر اینکه این کار یک اقدام اخلاقی نیست، دخالت در امور قضایی کشورمان است و باید گفت قوه قضائیه ایران به صورت مستقل عمل می‌کند و تحت تأثیر نظرات و فشارهای هیچ کشوری قرار نمی‌گیرد و از طرفی این گونه پرونده‌ها مانند سایر پرونده‌ها مستلزم طی شدن روند قضایی و حقوقی آن‌ها به طور کامل و به دور از مسائل سیاسی است.
از طرفی، برخی سران کشورهای خارجی هنگام سفر به ایران سعی در ایجاد ارتباط با افراد خاص و به عبارتی افراد نزدیک به سران فتنه دارند که یک دخالت آشکار در مسائل جمهوری اسلامی ایران است و در صورتی که «جانسون» سعی در انجام چنین اقدامی داشته باشد باید به صورت جدی با وی برخورد شود.

منبع: روزنامه قدس

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۵۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های ایران علیه ۵ نهاد و ۸ عضو رژیم انگلیس

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای خبر از اعمال تحریم‌ها علیه تعدادی از نهادها و اشخاص رژیم انگلیس داد.‌

به گزارش ایسنا، در بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این ارتباط آمده است : «در چارچوب اجرای قانون «مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت» مصوب مورخ ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، وفق مصوبات مراجع ذیربط، در چارچوب قواعد حقوقی مرتبط و سازوکارهای تحریمی مربوطه و به عنوان عمل متقابل، تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی را به دلیل اقدامات عامدانه آنان در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی، نقض سازمان یافته (سیستماتیک) حقوق بشر، جنگ افروزی، استفاده از تسلیحات سنگین و سلاح‌های ممنوعه علیه غیر نظامیان، محاصره انسانی، آواره کردن مردم فلسطین، شهرک‌سازی غیرقانونی و ادامه اشغال سرزمین فلسطین، تحریم می‌کند:

  نهادها:

•  پایگاه هوایی آکروتیری پادشاهی بریتانیا در قبرس   
•  ناو دیاموند نیروی دریایی انگلیس در دریای سرخ     
•  شرکت البیت سیستم بریتانیا   
•  شرکت مگیت پارکر بریتانیا                   
•  شرکت رافائل بریتانیا  

                                                                      
  اشخاص:

•  گرنت شاپس، وزیر دفاع انگلیس 
•  جیمز هاکنهال، فرمانده فرماندهی استراتژیک ارتش بریتانیا      
•  شارون نسمیت، معاون ستاد کل نیروهای مسلح
•  پائول رایموند گریفیتس، دستیار ستاد کل نیروهای مسلح     
•  آدریان برد، مدیر اطلاعات دفاعی وزارت دفاع بریتانیا      
•  ریچارد کمپ، فرمانده ناو ریچموند نیروی دریایی بریتانیا در دریای سرخ
•  سیمون کلاک، فرمانده پایگاه هوایی آکروتیری بریتانیا در قبرس    
•  پیتر ایوانس، فرمانده ناو دیاموند نیروی دریایی بریتانیا در دریای سرخ

جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم نمودن اقدام رژیم انگلیس در حمایت و تسهیل اقدامات مخرب اشخاص و نهادهای مذکور شامل حمایت و تسهیل ارتکاب اعمال تروریستیِ رژیم صهیونیستی که نقض تعهدات بین المللی رژیم انگلیس در مقابله با تروریسم به شمار می رود، اعلام می نماید که اقدام رژیم انگلیس، نقض آشکار اصول اساسی حقوق بین الملل مندرج در منشور ملل متحد می باشد.

کلیه نهادهای جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را که شامل ممنوعیت صدور روادید و عدم امکان ورود به قلمرو جمهوری اسلامی ایران، مسدود شدن حساب‌های بانکی در نظام مالی و بانکی و توقیف اموال و دارایی در قلمرو تحت صلاحیت جمهوری اسلامی ایران خواهند بود، جهت اجرای این تحریم ها معمول خواهند داشت.

بدیهی است این اقدام تحریمی، نافی پیگیری کیفری افراد به سبب دست داشتن در اقدامات مجرمانه در محاکم قانونی دارای صلاحیت نخواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران ضمن اعمال این تحریم ها، رژیم انگلیس را در قبال حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر، مسئول و پاسخگو می داند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسائل جامعه ایران ساختاری است و نیاز به تلاش گسترده برای حل آن است
  • رایزنی وزیرخارجه استونی درباره کشتی توقیفی در ایران
  • مجلس دوازدهم در پیگیری مسائل اقتصادی یک‌صدا خواهد بود
  • ۱۳ فرد و نهاد انگلیسی از سوی ایران تحریم شدند
  • ایران ۱۳ فرد و نهاد انگلیسی را تحریم کرد
  • تحریم‌های ایران علیه ۵ نهاد و ۸ عضو رژیم انگلیس
  • حضور ۱۳۰ بازرس آژانس در ایران
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه
  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه پاسداران