Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-سرپرست دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان از آغاز فاز سوم برنامه‌ها در زمینه توسعه مولفه‌های مدیریت سبز در فدراسیون‌های ورزشی و ادارات کل ورزشی سراسر کشور خبر داد و گفت: کلیه فعالیت‌های دفتر محیط زیست در قالب تفاهم‌نامه‌ای است که بین سازمان حفاظت محیط زیست و و وزارت ورزش و جوانان منعقد شده و انتظار می‌رود در این دوره هم سازمان مواد تفاهم‌نامه را با جدیت دنبال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا شجیع با بیان اینکه در دوره گذشته تعامل خوبی بین دفتر محیط زیست وزارت ورزش و جوانان  و دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست ایجاد شد و برنامه‌ریزی‌هایی نیز صورت گرفت، اظهار کرد: امیدواریم فعالیت‌های مشترک آغاز شده در این دوره نیز ادامه یابد و جنس مشارکت و همکاری این دو بخش تغییر نکند البته در دولت یازدهم تفاهمنامه‌ای بین وزارت ورزش و جوانان و سازمان حفاظت محیط زیست منعقد شد و تاکنون همه همکاری‌ها نیز در قالب همین تفاهم‌نامه بوده است و امیدواریم سازمان حفاظت محیط زیست در دوره جدید هم مواد تفاهم‌نامه بین دو دستگاه را با جدیت دنبال کند و مشارکتی که بذر آن در دولت یازدهم کاشته شد در این دوره بارور شود.

وی با اشاره به اینکه دفتر مجازی توسعه پایدار و محیط زیست در وزارت ورزش و جوانان طی دو سال گذشته در حوزه نمادسازی و ساختارسازی دستاوردهای بسیاری داشته است، گفت: اولین فازی که برای دفتر محیط زیست برنامه‌ریزی کرده‌ بودیمَ، نمادسازی و استفاده از ظرفیت‌های ورزش و ورزشکاران برای توسعه آگاهی‌های محیط زیستی بود که علیرغم مجازی بودن این دفتر و قرار نداشتن در ساختار و تشکیلات رسمی وزارت ورزش و جوانان خوشبختانه موفق به دریافت جایزه ملی محیط زیست شد.

بستر فعالیت‌های محیط زیستی در حوزه ورزش فراهم شده است

سرپرست دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: بعد از گذشت دو سال از آغاز فعالیت دفتر محیط زیست وزارت ورزش و جوانان، این حساسیت برای جامعه ورزش ایجاد شده است که باید برای محیط زیست کار کنند و به این باور رسیده‌اند که حفظ محیط زیست تنها برعهده سازمان حفاظت محیط زیست نیست. خوشبختانه در شرایط فعلی، اکثریت جامعه ورزش با ضرورت توجه به محیط زیست آشنا شده‌اند و اکنون فرصت مناسبی برای انجام فعالیت‌های زیرساختی است.

وی با بیان اینکه مبحث محیط زیست در سرفصل آموزشی بخش‌های مختلف ورزش گنجانده شده است، اظهار کرد: در فدراسیون‌ها و ادارات کل ورزش استان‌های مختلف، دوره‌های آموزشی محیط زیست برگزار می‌شود وحتی در این مدت برای اولین بار موضوع و سرفصل محیط زیست به دوره‌های آموزش مربیگری اضافه شد. 

۱۴ ورزشکار سفیر محیط زیست شدند

شجیع در ادامه گفت: با قاطعیت می‌توانم بگویم در حوزه برندسازی و آموزش‌های محیط زیستی و آگاهی‌های جامعه ورزش موفق عمل کرده‌ایم و تاکنون ۱۴ سفیر ورزشکار حافظ محیط زیست را به جامعه معرفی کرده‌ایم که همگی دارای همکاری مستمر و نزدیک با دفتر محیط زیست هستند.

وی با اشاره به اینکه بخش دوم فعالیت ما ساختارسازی است، گفت: ادارات کل ورزش و جوانان در استان‌های مختلف و فدراسیون‌ها ساختاری برای محیط زیست نداشتند اما در حال حاضر حداقل در هر فدراسیون و اداره کل یک رابط محیط زیست وجود دارد. خوشبختانه در حوزه ساختارسازی نیز خوب عمل کرده‌ایم.

مدیریت سبز؛ فاز سوم دفتر محیط زیست

سرپرست دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان در ادامه اظهار کرد: فاز سوم فعالیت‌های دفتر محیط زیست، توسعه مدیریت سبز است. به عبارت ساده‌تر می‌خواهیم بعد از گذر از نمادسازی و ساختارسازی به لایه‌های عمیق‌تر محیط زیست بپردازیم. به همین علت تشکیل شورای مدیریت سبز وزارت ورزش و جوانان و به تبع آن شورای مدیریت زیست ادارات کل ورزش و جوانان سراسر کشور را در دستور کار قرار داده ایم بنابراین در این فاز، نهادینه‌سازی مولفه‌های مدیریت سبز در فدراسیون‌های ورزشی و ادارات کل ورزشی سراسر کشور را با جدیت دنبال خواهیم کرد. 

تدوین پیوست محیط زیست برای باشگاه‌ها

رئیس دبیرخانه سلامت وزارت ورزش و جوانان همچنین با اشاره به تدوین پیوست سلامت و پیوست محیط زیست باشگاه‌های سراسر کشورگفت: ۱۸ هزار باشگاه در کشور داریم که با محیط زیست بیگانه هستند و گاه حتی مشاهده می‌شود که برخی از آنها ضد محیط زیست و ضد سلامت هم عمل می‌کنند، بنابراین ضروری بود نسبت به تدوین پیوست‌های سلامت و محیط زیست باشگاه‌های ورزشی اقدام شود و در همین راستا اجرای تفاهم‌نامه بین وزارت ورزش و جوانان و وزارت بهداشت مورد توجه قرار دارد.


شجیع در پایان با بیان اینکه در بین اولویت‌های وزارت ورزش و جوانان که رئیس جمهور به این وزارتخانه ابلاغ کرده بند دوم مربوط به محیط زیست است، اظهار کرد: خوشبختانه مسعود سلطانی‌فر- وزیر ورزش و جوانان- نیز از فعالیت‌های دفتر توسعه پایدار و محیط زیست حمایت می‌کند. اگرچه این دفتر در چارت رسمی این وزارتخانه وجود ندارد.

ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۷۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان

ایسنا/خوزستان اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان خوزستان از تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری شهرستان دزپارت خبر داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان در این باره به ایسنا، گفت: وجود رودخانه، سد و محصولات و فراورده‌های کشاورزی، لبنی و دامی از جمله ظرفیت‌هایی است که برای گردشگری در آن منطقه وجود دارد.

محمدحسین ارسطوزاده با اشاره به این‌که دزپارت یکی از ورودی‌های استان محسوب می‌شود، بیان کرد: با هدف تقویت گردشگری و بهسازی فضاها و محوطه‌های گردشگری شهرستان، چندین طرح در حوزه روستایی، پشتیبانی و اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران محلی در حوزه گردشگری صنایع‌دستی تعریف کرده‌ایم.

او با تاکید بر استمرار کار در حوزه آموزش افزود: اگرچه در سال گذشته بیش از ۵۰ دوره آموزشی با رویکرد تقویت جامعه روستایی و گردشگری در روستاهای سطح استان برگزار شد که بخش قابل توجهی از آن‌ها در حوزه شهرستان دزپارت بود، اما این موضوع باید تداوم داشته باشد که به صورت جدی آن رادنبال خواهیم کرد.

ارسطوزاده بیان کرد: برای این‌که جامعه محلی و روستایی برای در دست گرفتن مدیریت و تدبیر گردشگری در ابعاد محلی آماده شود، مستلزم این است که مدیران شهرستانی و ترجیحا بخشداران و دهیاران و نیز شوراهای روستاها در حوزه گردشگری وارد عمل شوند.

او با اشاره به این‌که بعد از آموزش جامعه محلی، روستاهایی که قابلیت گردشگری دارند باید در این زمینه ورود کنند افزود: برای این که اختیار و تدبیر مدیریت امور گردشگری به دهیاران و شوراها واگذار شود، سازوکاری با اداره‌کل امور روستایی تدوین شده است. ضمن این‌که بخش زیرساخت‌ها نیز از راه طرح‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای دولت پیش می‌رود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد
  • اسبقیان: فدراسیون شطرنج با حضور پریدر در مسیر رو به رشدی قرار گرفته/ آرامش خوبی در این رشته حاکم است
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید
  • آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی
  • اولویت‌ طرح‌های ملی وزارت فرهنگ کدام است/ از توجه به هویت ملی و سبک زندگی ایرانیان تا آرزو‌های جوانان
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»