Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@03:22:38 GMT

انسداد 1104 حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۷۸۶۸۸

انسداد 1104 حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان غربی

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: بیش از 59 هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان شناسایی شده است.

کیومرث دانشجو در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه تعداد 59 هزار و 162 حلقه چاه فاقد پروانه و غیرمجاز در سطح استان شناسایی شده تصریح کرد: از این تعداد 23 هزار و 130 حلقه آن مربوط به چاه‌های فاقد پروانه قبل سال 85 و مشمول قانون تعیین تکلیف چاه‌های فاقد پروانه بوده و در صورت عدم اضرار به مصالح عموم می توانند مجوز دریافت کنند و مابقی مربوط به چاه های غیر مجاز بعد سال 85 است که طبق قانون باید مسلوب المنفعه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بیشترین چاه های غیر مجاز استان در حوزه آبریز دریاچه ارومیه قرار دارد و بیشترین تعداد نیز در شهرستان ارومیه و میاندوآب و مربوط به مصارف بخش کشاورزی هستند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی به میزان اضافه برداشت از چاه های غیرمجاز اشاره کرد و گفت: کل حجم برداشت شده توسط چاه‌های غیرقانونی و غیر مجاز است و اضافه برداشت در مورد آنها موضوعیت ندارد و مطابق برآورد صورت گرفته سالانه در حدود 550 میلیون متر مکعب از طریق چاه های غیر مجاز فاقد پروانه برداشت می شود.

وی با اشاره به تعداد چاههای مجاز و دارای پروانه در استان گفت:در استان تعداد 36 هزار و 944حلقه چاه مجاز دارای پروانه بهره برداری وجود دارد که حدود 92 در صد آن مربوط به مصارف کشاورزی است.

دانشجو افزود: نصب و بهره برداری از کنتورهای حجمی هوشمند بر روی چاه های مجاز به منظور کنترل برداشت مطابق پروانه بهره برداری در قالب طرح احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی در دستور کار و برنامه های ابلاغی سالانه به شرکت آب منطقه ای قرار دارد که تحقق آن نیازمند تخصیص کامل و بموقع اعتبارات محسوب می شود و در سال جاری به دلیل عدم تخصیص اعتبارات و مطالبات قبلی قراردادهای پروژه مذکور امکان عملیاتی کردن آن وجود نداشته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی به اقدامات انجام شده برای مقابله با حفر چاه های غیر مجاز اشاره کرد و افزود: در قالب قرارداد با بخش خصوصی 41 اکیپ برای گشت و بازرسی از منابع آب در سطح استان بکار گیری شد و تعداد زیادی دستگاه حفر غیر مجاز توقیف شده است.

وی با اشاره به اینکه با متخلفان بخش آب برخورد قانونی می شود ادامه داد: در 8 ماه نخست سال جاری 1104حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود شده است. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۸۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک کارگاه تولید همبرگر غیر مجاز در نظرآباد

جودکی بیان کرد: با بازرسی‌های مستمری کارشناسان بهداشت محیط از مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی و پیگیری گزارشات بهداشتی که به سامانه ۱۹۰ اعلام می‌شود یک کارگاه تولید همبرگر غیرمجاز در شهرک صنعتی نظرآباد کشف شد. 
 
وی ادامه داد: این مرکز با مواد اولیه غیرمجاز از جمله ضایعات گوشت نامناسب در شرایط غیربهداشتی به تولید همبرگر اقدام می‌کرد که پلمب و به مراجع قضایی معرفی شد. 
 
جودکی ادامه داد: بازرسان بهداشت محیط در این مرکز بیش از ۱۵۰۰ کیلوگرم مواد اولیه و محصول همبرگر آماده توزیع غیربهداشتی کشف و ضبط کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان پُر شد
  • ۲۷۳۲ مورد بازرسی کالا، فنی و نشت‌یابی از سوی واحد بازرسی شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • کشف یک کارگاه تولید همبرگر غیر مجاز در نظرآباد
  • جریمه فوق‌سنگین برای رمز ارزهای غیرمجاز
  • مسدود شدن ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح کرمانشاه
  • فرآورده‌های گیاهی غیر مجاز اعلام شد
  • ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد
  • علت اصلی ساخت و ساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • برق هیچ منبع آبی در تربت‌جام قطع نمی‌شود
  • اعلام فرآورده‌های گیاهی درمانی غیر مجاز