Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - به مناسبت «هفته قرآن و عترت» استان خوزستان، فراخوان جشنواره رسانه مجازي در دو بخش قرآن وعترت و مدافعان حرم منتشر شد. به گزارش دفتر تبليغ، ترويج و توسعه فعاليت هاي قرآن و عترت؛ به مناسبت هفته قرآن و عترت، فراخوان جشنواره رسانه مجازي در دو بخش قرآن وعترت و مدافعان حرم منتشر شد.
هدف از برگزاري اين جشنواره، تبليغ، ترويج و گسترش آموزه هاي قرآن و عترت (ع)، ايجاد تحرک و شور قرآني در بين اقشار مختلف، تقويت تفکر ديني و معنا بخشيدن به زندگي در پرتو آموزه هاي قرآن عترت (ع)، معرفي دستاوردها و توانمندي هاي حوزه رسانه اي با موضوع قرآن وعترت (ع) و شناسايي استعدادهاي حوزه ي رسانه اي و حمايت از آثار ديني و قرآني آنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


موضوع جشنواره:
در بخش اصلي با محوريت قرآن عترت شامل 1- داستان هاي قرآن و عترت: اقتباس از داستان هاي قرآن کريم، زندگي و سيره پيامبر اسلام (ص)، زندگي و سيره پيامبران الهي از ديدگاه قرآن، زندگي و سيره معصومين (ع)، زندگي و سيره ديگر شخصيت‌هاي قرآني، تمثيل هاي مرتبط با قرآن و عترت (ع) و 2- مضامين و معارف ديني و قرآني: معارف قرآن واهل بيت (ع)، فرهنگ ايثار، شهادت، ارزش هاي قرآن و عترت در قالب ارزش هاي انقلاب، دايره المعارف اينترنتي و دانشنامه بر خط، فرهنگ مهدويت، سبک زندگي اسلامي – ايراني (مبتني بر تعاليم قرآن و عترت)، هنر اسلامي، ترويج معارف قرآني و اهل بيت (ع)، توسل و زيارتنامه ها و موضوع بخش ويژه: شهداي مدافع حرم است.
مقررات اين بخش جشنواره:
1- تاريخ توليد و خلق آثار در همه بخش ها نبايد قبل از 1395 باشد، 2- شرکت اعضاي هيات گزينش و داوري در جشنواره ممنوع است، 3- رسانه هاي متقاضي شرکت مي بايست در ستاد ساماندهي پايگاه هاي اينترنتي ايران ثبت شده باشند، 4- اثر و اجزاي به کار رفته در پايگاه اينترنتي و نوشتاري نبايد مغاير قوانين و مقررات جاري کشور باشند، 5- حقوق مادي و معني پديدآورندگان اثار به کار رفته در پايگاه اينترنتي يا رسانه نوشتاري، طبق قوانين و مقررات جاري جمهوري اسلامي ايران باشد، 6- هر متقاضي مي تواند حداکثر سه اثر را به دبيرخانه ارسال کند، 7- امکان حضور رسانه هايي که در قالب قانون مطبوعات فعاليت مي کنند، اعم از نشريات الکترونيک (غير بر خط يا برخط که به ترتيب شامل لوح فشرده، خبرگزاري يا پايگاه خبري مي شود)، 8- آثار جشنواره صرفا از طريق سايت جشنواره به آدرس www.hq-khz.ir پذيرش مي شود، 9- متقاضيان حقيقي مي توانند حداکثر در سه اثر در جشنواره شرکت کنند، 10 - ارائه اصل اثر به دبيرخانه جشنواره از سوي برگزيدگان توسط هيئت داوران الزامي است، 11- دبيرخانه جشنواره از پذيرش غيرالکترونيکي آثار معذور است، نتايج بررسي هاي داوران همزمان با جشنواره اعلام و از برگزيدگان جهت حضور دراين همايش دعوت خواهد شد، 12- هئيت داوران از بين اساتيد عرصه رسانه اي برجسته انتخاب مي گردند.
نحوه شرکت در جشنواره:
1- خواندن شرايط و مقررات مندرج در فراخوان، 2- مراجعه به پايگاه اينترنتي جشنواره به نشاني www.hq-khz.ir، 3- تکميل فرم مربوط و بارگذاري ارسال صفحه رسانه اي مجازي، به صورت JPG و يا PDF به همراه نشاني پايگاه.
يادآوري: در صورت پذيرش اثر و راهيابي به بخش مسابقه، شرکت کننده، مي بايد نسبت به ارسال اصل اثر مشخصات درج اثر (در آثار مجازي) اقدام کند.
همچنين علاوه بر خوزستان، استان‌هاي فارس، کهگيلويه‌وبويراحمد، چهارمحال‌وبختياري، سيستان‌وبلوچستان، کرمان، مازندران، قم، هرمزگان، مرکزي، قزوين و البرز نيز «هفته قرآن و عترت» را برگزار خواهند کرد.
https://tarvij.farhang.gov.ir/fa/haftequran/ostan

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۱۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران توسط خانه کتاب و ادبیات ایران منتشر شد. مهلت ارسال آثار این جایزه تا ۳۱ شهریور است.

سی‌ودومین دوره جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با هدف شناسایی و معرفی کتاب‌های ارزشمند در دو حوزه مطالعات اسلامی و مطالعات ایرانی، در سه بخش تألیف، ترجمه و تصحیح که برای نخستین‌بار طی سال گذشته میلادی (۲٠۲۳) به زبان‌های گوناگون در کشورهای مختلف (غیر از ایران) چاپ شده است، در بهمن‌ماه ۱۴٠۳ برگزار می‌شود.

دبیرخانه جایزه جهانی کتاب سال از تمام ناشران، پدیدآورندگان و صاحب‌نظران دعوت می‌کند یک نسخه مکتوب از کتاب موردنظر خود را برای شرکت در این دوره از جایزه به نشانی دبیرخانه و نسخه الکترونیک کتاب را نیز به پایگاه الکترونیکی جشنواره به نشانی www.bookaward.ir ارسال کنند.

بر اساس این فراخوان موضوع آثار ارسالی در بخش مطالعات اسلامی شامل کلیات، معارف اسلامی، تاریخ اسلام، رجال، اخلاق، علوم قرآنی، حدیث، ترجمه متون اسلامی، قرآن‌پژوهی و تفسیر، فقه و حقوق اسلامی، علم کلام، فلسفه، تصوف و عرفان، تاریخ علم در اسلام، فرهنگ و تمدن اسلامی، اقتصاد اسلامی، هنر و معماری اسلامی، مطالعات اسلامی معاصر و … و در بخش مطالعات ایرانی شامل کلیات، زبان و زبان‌شناسی ایرانی، مردم‌شناسی، تاریخ علم در ایران، شعر و ادب فارسی، تاریخ ایران، هنر و معماری ایرانی، تاریخ و تمدن ایران باستان، ترجمه آثار اندیشمندان ایرانی و… است.

آثار ارسالی باید از ابتکار و خلاقیت در ارائه بینش اسلامی و تحقیقات و مطالعات ایرانی و بهره‌مندی از ارزش فرهنگی درخور توجه و منطبق با معیارهای تحقیقی و پژوهشی و استناد به منابع معتبر و علمی، برخوردار باشند.

تناسب حجم کتاب با محتوا، فصل‌بندی موضوعات، رعایت هماهنگی فصل‌ها و یک‌دستی مطالب، ذکر فهارس فنی، اهتمام به ویراستاری، آرایه مناسب کتاب و نداشتن اغلاط چاپی، رعایت معیارهای اساسی ترجمه در کتاب‌های ترجمه‌شده، رعایت آداب و قواعد تصحیح انتقادی متون به همراه توضیحات و حواشی لازم و ارائه نسخ بدل به حد کافی در کتاب‌های تصحیح‌شده از ویژگی‌های آثار ارسالی است.

کد خبر 6093284 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه «فقه و فقاهت» منتشر شد
  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا
  • فراخوان ثبت نام جشن ازدواج نخبگان منتشر شد
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه فقه و فقاهت منتشر شد
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک