Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر - رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: فکر سیال سرمایه یک دانشجو است و دانشجویان با تفکر پویا می‌توانند افکار مختلف را بخوانند و بشنوند و تصمیم بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید کشمیری صبح یکشنبه در ویژه‌برنامه بزرگداشت روز دانشجو افزود: از ویژگی‌های دوران دانشجویی این است که دانشجو صریح و آزاد حرف خود را می‌زند و از چیزی نمی‌ترسد زیرا چیزی ندارد که از دست بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه زندگی دانشجویی ساده و بدون تکلف و تجمل و یک دوران طلایی است، اظهار داشت: باید قدر این سادگی و بی تکلفی را دانست زیرا این دوران به‌سرعت سپری می‌شود و دوران محافظه‌کاری و وابستگی به تعلقات زندگی مثل شهرت‌طلبی و پست مقام آغاز می‌شود و دیگر روحیه پویا و آزادگی رنگ می‌بازد.

کشمیری افزود: ۱۶ آذر یادآور استکبارستیزی سه دانشجوی مسلمان است که به خاطر مبارزه با استعمار و استکبار خونشان بر زمین ریخت و ما این روز را گرامی می‌داریم و از دانشجویان می‌خواهیم که قدر این روز را بدانند.

وی خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده که بار اصلی جنگ‌ها، انقلاب‌ها و حوادث بزرگ تاریخی بر دوش جوانان بوده و در دفاع مقدس، افراد جوانی مثل شهید باقری طراح عملیات بزرگی همچون فتح خرمشهر بودند.

عقب‌افتادگی جدی در برخی حوزه‌ها داریم

حسین دهباشی تاریخ‌پژوه و مستندساز کشورمان نیز در این ویژه‌برنامه با اشاره به نقش تشکل‌های دانشجویی بعد از انقلاب گفت: پس از انقلاب تا سال ۱۳۶۹ به‌جز انجمن‌های اسلامی و دفتر تحکیم وحدت تشکل دیگری فعالیت نداشت و در این انحصار، راهی پیموده شد که دقیقا نقطه مقابل رفتار دانشجویان در پیش از انقلاب بود.

وی افزود: جامعه ما به‌طور متوازن رشد پیدا نکرده و در برخی حوزه‌ها رشد کافی داشتیم اما در برخی حوزه‌ها دچار عقب‌افتادگی شدید هستیم.

دهباشی بیان داشت: وقتی در جنگ، یک خط شکسته می‌شود و سایر خطوط به موفقیت دست نمی‌یابند سرنوشت خطوط پیش‌رونده جز قتل‌عام نخواهد بود.

وی اضافه کرد: امروز سردار رشید ما حاج قاسم سلیمانی توانسته است امنیت را برای کشورمان به ارمغان بیاورد اما باید سایر حوزه‌ها به‌ویژه حوزه اقتصاد، دستاوردهایی که این سردار برای کشور ما تأمین کرده را پشتیبانی و پاس بدارند.

در ادامه این برنامه حسین دهباشی به سؤالات مختلف دانشجویان در زمینه‌های سیاست داخلی، سیاست خارجی، فرهنگی و اجتماعی و همچنین الزامات فکری سیاسی و فرهنگی یک دانشجوی ایرانی پاسخ داد.

این برنامه به همت تشکل دانشجویی جامعه اسلامی دانشگاه، در سالن اجتماعات شهید بهشتی برگزار شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۳۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ رجبعلی برزویی، رئیس دانشگاه فرهنگیان افزود: امسال، ۱۰ هزار دانشجو از طریق این بورسیه جذب آموزش و پرورش خواهند شد. رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: طرحی قرار است از مهر امسال اجرا شود که راتبه معلمی نام دارد. رجبعلی برزویی افزود: در این طرح از ظرفیت دانشگاه‌های کشور برای جذب دانشجو معلم استفاده خواهد شد. برزویی گفت: آیین نامه راتبه معلمی تا یک ماه آینده برای تصویب به شورای عالی آموزش ارسال می‌شود که از مهر امسال پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان صورت خواهد گرفت. رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشجویانی که در دانشگاه‌های خوب و سطح بالا درس می‌خوانند فراخوان خواهند شد بطوریکه دانشجویانی که دو سال از درس دانشگاه را گذرانده باشند با یکسری حداقل‌های معدلی و شرایط‌های متعددی که گذاشته خواهد شد، فراخوان می‌شوند که از سال دوم تحصیلی بورسیه آموزش و پرورش می‌شوند و مثل بقیه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، نیروی آموزش و پرورش خواهند شد. برزویی گفت: این دانشجویان علاوه بر درس‌های که در دانشگاه مبدا می‌گذرانند درس‌های مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان را نیز خواهند گذراند. وی گفت: حدود ۳۰ تا ۴۰ واحد درسی که شامل تربیتی و مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان است، این دانشجویان طی خواهند کرد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: این دانشجویان دو مدرکی خواهند بود که هم از دانشگاه اصلی مدرک خواهند گرفت و هم از دانشگاه فرهنگیان مدرک دریافت خواهند کرد و این کار مشترکی بین دو دانشگاه خواهد بود.
برزویی گفت: پیش بینی می‌شود که در سال اول اجرای این طرح ۱۰ هزار دانشجو جذب دانشگاه فرهنگیان شود. به گفته برزویی، این دانشجویان جذب و استخدام دانشگاه فرهنگیان می‌شوند و همچنین از معافیت سربازی و دیگر مزایای دانشگاه فرهنگیان بهره‌مند خواهند شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • ایده‌های کسب و کار در دوران سربازی + با سرمایه زیر 10 میلیون
  • کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد، باید به جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها فرصت رقابت داد
  • عکس| تصاویری از برخورد وحشتناک پلیس آمریکا با دختران دانشجو
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • چرا خیزش دانشجویی آمریکا صهیونیست‌ها را به وحشت انداخت؟
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد