Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل، گفت: پنج کشاورز شهرستان آران و بیدگل در سال زراعی ۹۵-۹۶ به عنوان کشاورز نمونه استان اصفهان انتخاب و به مرکز معرفی شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خطب شکن، حسین فتاحی، در گفت و گو با این پایگاه خبری، با اشاره به برگزاری آیین معرفی و تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی استان اصفهان، اظهار کرد: پنج کشاورز نمونه شهرستان آران و بیدگل در این مراسم، از جمع ۵۳ برگزیده به عنوان کشاورز نمونه استان انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل، اضافه کرد: آقایان عبدالله قربانی، حسین سرفرازی، علی شاهیان، جواد محمدی و سرکار خانم رضوی پنج کشاورز نمونه استان از شهرستان آران و بیدگل در سال زراعی ۹۵-۹۶ تقدیر و به مرحله کشوری معرفی شدند..

وی در مورد ملاک های انتخاب تولیدکنندگان برتر حوزه کشاورزی، تصریح کرد: توجه به میزان عملکرد در واحد سطح، میزان مصرف آب، بهره‌وری تولید، مصرف کود و سم، حفاظت از محیط‌زیست، همکاری در حوزه ترویج و آموزش و بهره‌وری از منابع در شرایط فعلی خشکسالی و تغییرات اقلیمی از جمله شاخص های مهم در انتخاب برترین‌ها است.

فتاحی با بیان این که آران و بیدگل با کسب پنج مقام جایگاه دوم استان پس از شهرستان اصفهان را به دست آورد، عنوان کرد: این جایگاه نشان از همت والای مردم کویر در بهره مندی از حداقل شرایط برای کشاورزی است.

وی تاکید کرد: آران و بیدگل با وجود قرار گرفتن در منطقه خشک و کویری قطب تولید پسته، پنبه و طالبی در استان و کشور است.

مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل، تغییر الگوی کشت با توجه به کم آبی شدید را مهم‌ترین نیاز بخش کشاورزی شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: بیش از چهار هزار از اراضی کشاورزی نیازمند آب در شهرستان به محصولاتی با نیاز آبی کم از جمله پسته و زعفران تبدیل شده است.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۴۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ سید صمد ضیائی درخصوص نظام کنترل کیفیت کود‌های وارداتی و تولید داخل توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور گفت: علاوه بر آنکه ثبت کود توسط مؤسسه تحقیقات آب و خاک انجام می‌شود، طرحی در کل کشور ازسوی دفتر مرکزی این شرکت به اجرا گذاشته می‌شود تا کل فرآیند را تحت کنترل درآورد.

وی افزود: پارسال از ۱۹۲ پارت، درمجموع ۳۵ هزار و ۷۲۵ تُن انواع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه توسط تیم نمونه برداری انجام و نمونه پس از پلمپ به مرکز تحقیقات کاربردی نهاده‌های کشاورزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور ارسال شد.

ضیائی به بیان اهمیت نظام کنترل کیفی نهاده‌های کشاورزی در این شرکت تاکید کرد: با این روش خواهیم فهمید که کودشیمیایی در کجا تولید، توزیع و به چه ترتیبی حمل می‌شود، تا اثرات مثبت آن بتواند به همه بهره‌برداران تعمیم داده شود.

وی خاطرنشان کرد: این نظام همچون گواهی‌های ایزو که کاملاً استاندارد هستند، کمک می‌کند تا محموله‌های کودی، در صحت و سلامت تولید شود و سپس به دست بهره‌برداران برسد.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • انتخاب معلم دزفولی به عنوان معلم نمونه کشوری
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • ابراز خرسندی شهروندان آران و بیدگل از بهسازی معابر شهر + فیلم
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند
  • فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل
  • غبار روبی گلزار شهیدای آران و بیدگل
  • پر شدن سیل بند‌ها بر اثر بارش باران شهروندان آران و بیدگل را شگفت زده کرد + فیلم
  • تجلیل از کارگران شرکتهای فرش آران و بیدگل