Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از روحانیون دامغانی که برای کمک به مناطق زلزله زده غرب کشور رفته است از مشکلات مردم و کودکان زلزله زده می گوید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از تیتریک دامغان، هنوز زخمهای زلزله کرمانشاه را می توان حس کرد و تا التیام این زخمها زمان زیادی مانده است. وارد هر چادر و خیمه ای که می شدیم هنوز در شوک از دست دادن عزیزانشان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی شک نباید غم و درد هموطنانمان برایمان عادی شود چرا که این کمک ها و دلگرمی ها باعث انگیزه برای این عزیزان خواهد شد.

حجت الاسلام رمضان مهرابی روحانی پرتلاشی است که همراه با تعدادی از طلاب برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه به مناطق زلزله زده رفته است.

متن گفتگو با وی را در ادامه می خوانید:

مهرابی با بیان اینکه اعزام روحانیون در قالب گروههای تبلیغ صورت گرفته است گفت: به مدت یک هفته در مناطق زلزله زده حضور داشتیم و در پارکها و فضاهایی که می توانستیم برای کودکان اقدام به برگزاری برنامه های فرهنگی می کردیم.

این فعال فرهنگی گفت: از زمان حضور ما در کرمانشاه بیشتر برای کودکان برنامه های فرهنگی انجام میدادیم. به عنوان مثال برگزاری جشن تولد، انجام کارهای گروهی با کودکان و نوجوانان و برنامه های جذاب از کارهایی بود که در این مناطق صورت گرفت.

شرمنده ایم که در زمان زلزله بم کمک زیادی نکردیم 

وی اضافه کرد: نکته جالب در دیدار ماموستای منطقه بود که وی به ما گفت من واقعا شرمنده ام که در زمان زلزله بم کمک زیادی نکردم، وقتی این اتفاق افتاد و همدلی مردم ایران را دیدم شرمنده شدم. این زلزله واقعا یک رحمت بود و آثار خوبش بیشتر از آثار بدش بود.

با دیدن رهبری غم هایمان فراموش شد

این فعال فرهنگی ادامه داد: ماموستای منطقه به ما گفت زمانی که رهبری به این مناطق آمدند واقعا غم از دست دادن عزیزانمان را فراموش کردیم و اشک شوق می ریختیم. حضور ایشان در بین مردم حادثه دیده و پیگیریشان برایمان جالب بود. هنوز خیلی از مسئولین دولتی به میدان نیامده بودند که ایشان در منطقه حضور یافتند.

مهرابی گفت: این زلزله و جریانات پیش آمده پیام وحدت و همدلی بین اهل شیعه و سنی را به دنبال داشت چراکه وقتی کمک رسانی می شد کسی سوال نمی کرد شیعه هستی یا سنی و کمک ها بدون توجه به این موضوعات صورت می گرفت.

وی افزود: آنچه مردم منطقه را بیشتر رنج می دهد موضوعات بهداشتی است. متاسفانه کمبود حمام و سرویس های بهداشتی به شدت مردم را اذیت می کند، کسانی هستند که هنوز موفق به استحمام نشده اند و رسیدگی به حال بیماران کمی کند پیش می رود.

نهادهای انقلابی کار فرهنگی رافراموش نکنند

این کارشناس مذهبی گفت: آنچه در منطقه دیدم این بود که اکنون نهادهایی مانند سپاه در منطقه تمرکز خود را تنها برای ساخت و تحویل کانکس به مردم گذاشته اند و از همین استان ما هم در آنجا حضور دارند و از کار فرهنگی غافل هستند در صورتی که می توانند از پایگاه های مردمی خود برای این کار استفاده کنند چرا که در شرایط فعلی حضور خیلی مهم و مؤثر است.

مهرابی ادامه داد: می بینید که از برخی شهرها بصورت هدایت شده و هدفمند آمده اند و تنها کار فرهنگی می کنند و عملکرد خوب یگانهای امداد رسان و انقلابی را به گونه ای که خود دوست دارند در ذهن مردم جریان سازی می کنند لذا نباید از کار مهم فرهنگی در کنار سازندگی در این مناطق غافل شد. 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۴۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، دکتر روستا افزود: این مقدار مواد غذایی غیرقابل‌مصرف با تشدید نظارت‌های امسال توسط بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت میاندوآب از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهری و روستایی توقیف و جمع‌آوری‌شده بودند.

او گفت: این مواد غذایی تاریخ‌گذشته، فاسد و غیرقابل‌مصرف پس از کشف و جمع‌آوری و طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای دادستانی و با حضور نمایندگان سازمان‌های ذی‌ربط امحا و معدوم شد.

روستا با اشاره به بازدیدهای مکرر توسط بازرسان بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، تصریح کرد: کار نظارت بر مراکز عرضه در طول سال همچنان بادقت لازم انجام می‌شود و از مردم نیز درخواست داریم هنگام خرید به شرایط بهداشتی مواد غذایی توجه کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب هم چنین با اشاره به اجرای بازرسی‌های روزانه از مراکز عرضه مواد غذایی، پروتئینی و خوراکی و غیره در سطح شهرستان، گفت: از عموم مردم خواهشمندیم مایحتاج غذایی خود را از مراکز معتبر خریداری کرده و در هنگام خرید مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به برچسب اصالت و سلامت کالا و مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو و نیز پروانه ساخت، مواد تشکیل‌دهنده، تاریخ تولید و انقضا و آدرس محل تولید توجه کنند.

 

دیگر خبرها

  • واکنش یحیی به امضا نکردن تعهدنامه برای بازگشت | گل‌محمدی: این اقدامات به نفع فوتبال نیست
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌
  • نیاز مناطق سیل‌زده بلوچستان به ماشین‌آلات سنگین
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • نمایشگاه کتاب تهران پس از ۳۵ دوره به قوام رسیده است
  • نقش بازاریابی محتوا در ساخت یک حضور آنلاین پرقدرت
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟
  • یک قلب بزرگ پشت این چهره؛ دیگو کوستا در نقش قهرمان سیل‌زدگان برزیل / عکس
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب
  • تخلیه بوستان‌های ساحلی دزفول در پی افزایش دبی «دز»/ هشدار خودداری از حضور در مناطق تفریحی