Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@11:22:50 GMT

توسعه خوشه های صنعتی سنگ و جاجیم لرستان

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۸۶۸۸۰

توسعه خوشه های صنعتی سنگ و جاجیم لرستان

به گزارش خبرآنلاین لرستان، در این دوره 11 کارگاه آموزشی برگزار شد که هدف عارضه‌یابی، تقویت و توسعه شرکت‌های صنعتی و کارآفرینی و معرفی ظرفیت‌های منطقه‌ای بود که یکی از این دوره ها کارگاه آموزشی خوشه های صنعتی بود که توسط رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی لرستان ارائه شد.

رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی لرستان اظهار داشت: کارگاه‌های آموزشی منطقه‌ای کارآفرینی، صنعت جنوب غرب کشور سازمان بسیج مهندسین صنعتی به مدت 2 روز در خرم‌آباد با حضور استان‌های همدان، خوزستان، ایلام، کرمانشاه و لرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بختیار رازانی افزود: در کارگاه آموزشی خوشه های صنعتی ابتدا کلیاتی راجع به وظایف شرکت شهرکهای صنعتی و همچنین آماری از تعداد شهرکهای صنعتی استان و امکانات زیر ساختی شهرکها و سپس مطالبی از قبیل تعریف خوشه صنعتی، شرایط پیدایش و توسعه خوشه، چگونگی شکل گیری خوشه ها، مشخصه های یک خوشه صنعتی و ذینفعان و بازیگران خوشه و زیرمجموعه های خوشه ارائه شد.

وی گفت: در استان لرستان حدود 15 خوشه صنعتی شناسایی شده که شامل سنگ، گلیم و جاجیم، تولید و فرآوری عسل، گیاهان دارویی، پلاستیک، صنایع دستی، فرش دستباف، پودر میکرونیزه، آرد، محصولات بتنی، آب معدنی، شیلات، نخود و حبوبات، شن و ماسه، گردشگری، می باشد.

رازانی در ادامه اضافه کرد: از این تعداد خوشه صنعتی تعداد 2 خوشه صنعتی سنگ و جاجیم و گلیم در حال توسعه می باشند.

رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی لرستان به مزایا و صرفه های ناشی از خوشه ها اشاره کرد و گفت: جذب شرکت‌های خدماتی، جذب حمایت نهادهای دولت، ایجاد جذابیت برای مشتریان، تأمین کنندگان و نیروی کار، بازاریابی مشترک، برگزاری نمایشگاه، مبارزه با محدودیت‌های قانونی ملی و بین‌المللی، خدمات فناوری مشترک از مزایای ایجاد خوشه صنعتی می باشد.

46

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۶۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان در مراسم زنگ کارگری که به مناسبت هفته کارگر در کارخانه شیر پگاه لرستان برگزار شد گفت: تأمین اجتماعی استان در سال گذشته اقدامات سازنده‌ای در راستای ادامه کار و تولید انجام داده است.
به گفته وی بخشودگی جرائم بخش قابل توجهی از کارفرمایان استان و تقسیط بدهی بسیاری از کارفرمایان کارگاه‌های مدیون استان بخشی از اقدامات تأمین اجتماعی انجام شده در راستای امنیت شغلی کارگران و تداوم حیات واحد‌های تولیدی و صنعتی استان است.
منوچهر گودرزی گفت: یکی از اقدامات خوبی که در راستای آرامش و آسایش کارگران و تسهیل دردسترسی آنان به خدمات بیمه‌ای آنها انجام شد غیرحضوری کردن تعداد زیادی از خدمات و سرویس‌های کوتاه مدت است.
گودرزی با اشاره به اینکه بیش از ۱۹ هزار کارگاه در استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارد، گفت: ۱۳۸ هزار کارگر در قالب بیمه شده اجباری در این کارگاه‌ها فعالیت و از خدمات بیمه‌ای تأمین اجتماعی بهره می‌برند.
 در این مراسم از تعدادی از کارگران نمونه کارخانه شیر لرستان قدر دانی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد
  • اتصال ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان 
  • گازرسانی به ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی در کردستان
  • نظام پیشنهادات کارکنان در مسیر توسعه فرآیندهای ایران خودرو
  • شرکت گاز کردستان 1268 واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد را به شبکه سراسری گاز متصل کرد
  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان