Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس راه استان کردستان گفت: در شش ماهه نخست امسال، ۱۹ تانکر حامل سوخت در مسیر مریوان-سنندج تصادف کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سرهنگ عیسی گوهری پیش‌از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، اظهار داشت: طرح زمستانه همزمان با سراسر کشور از فردا در کردستان اجرا می‌شود و تا 20 اسفند‌ماه امسال ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هدف از این طرح تسریع در عبور و مرور در هنگام آغاز بارش‌های زمستانه به مدت سه ماه و با همکاری سازمان‌های مربوطه است.

رئیس پلیس راه کردستان با توجه به اینکه محورهای استان کوهستانی است، تصریح کرد: ممکن است در برخی مواقع بارش برف موجب اختلال در عبور و مرور شود بنابراین ضروری بوده که خود مردم با پلیس‌راه همکاری داشته باشند.

وی عنوان کرد: یکی از هدف‌های پلیس خدمت به مردم و ارتقا سطح فرهنگ ترافیکی در جامعه و داشتن کمترین تلفات است.

گوهری با اشاره به پنج گردنه‌ مهم در استان کردستان، افزود: پنج تیم اصلی و پنج تیم پشتیبان به‌صورت شبانه‌روزی در گردنه‌ها حضور دارند.

مردم کردستان در روزهای یخبندان از وسیله‌های عمومی استفاده کنند

وی خطاب به مردم کردستان اظهار کرد: کسانی که در روزهای یخبندان قصد مسافرت دارند بیشتر از وسیله‌های عبور و مرور عمومی استفاده کنند چراکه در صورت نبود زنجیر چرخ در مواقع بارش برف اجازه حرکت به ماشین داده نمی‌شود.

رئیس پلیس راه استان کردستان با بیان اینکه جان افراد در عبور و مرور جاده‌ایی اهمیت فراوان دارد، خاطر نشان کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری حتی اگر یک نفر از یک خانواده در اثر تصادف کشته شود بسیار دردناک است و وظیفه ما این بوده که پیش از حادثه عکس‌المعل نشان و موارد ضروری را انجام دهیم.

وی گفت: در دوسال گذشته اقدامات مناسبی در راستای ساخت و ساز جاده‌های کردستان صورت گرفته است.

10 کیلومتر از "گردنه مروارید" دو بانده می‌شود

گوهری از دو بانده شدن 10 کیلومتر از "گردنه مروارید" به عنوان یکی از پر حادثه‌ترین نقاط در استان خبر داد و افزود: در سال آینده تمامی جاده‌های سنندج تا همدان چهار بانده خواهد شد.

وی با اشاره به بیشترین نوع تصادفات در جاده‌های استان اظهار کرد: واژگونی با 47 درصد از کل تصادفات جاده‌ایی کردستان، بیشترین نوع تصادفات را به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس راه کردستان اضافه کرد: عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه با 33 درصد و  20 درصد عدم توجه به جلو، بیشترین دلایل تصادفات در جاده‌های استان بوده و 38 درصد از پلاک‌های خودروهای تصادفی مربوط به سایر استان‌های کشور و یا مسافرانی است که به استان سفر می‌کنند.

وی با بیان اینکه عدم شناخت از جاده‌های استان به‌خصوص در محور «مریوان سنندج» سبب تصادفات می‌شود، ادامه داد: راننده‌های حامل سوخت و سایر مواد شیمیایی با ناآگاهی از جاده‌های کردستان سبب تصادفات در این مسیرها می‌شوند و در چند روز گذشته نیز تانکری حاوی قیر در مسیر جاده نگل واژگون شد.

بیشترین آمار تصادفات جاده‌های کردستان مربوط به روزهای پنجشنبه و جمعه است

رئیس پلیس راه استان کردستان گفت: بیشترین آمار تصادفات مربوط به ساعت 12 تا 4 عصر با 22 درصد بوده و از ساعت 4 عصر به بعد به‌دلیل تاریک شدن هوا، تانکرها و ماشین‌های سنگین اجازه حرکت در جاده‌ها را نخواهند داشت چراکه محدودیت ترافیکی ایجاد می‌شود.

وی با ارائه آماری در رابطه با سن رانندگان حادثه دیده، تصریح کرد: با بررسی سن رانندگانی که دچار صانحه رانندگی شده‌اند 31 درصد ما بین 20 تا 30 سال و 36 درصد نیز 30 تا 40 سال سن داشته‌اند.

گوهری افزود: در شش ماهه نخست امسال 19 بار تانکرهای حامل سوخت در مسیر مریوان-سنندج تصادف کرده‌اند و یک نفر فوتی و 5 نفر نیز زخمی شدند.

وی با اشاره به اینکه در روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته بیشترین تصادفات گزارش می‌شود، عنوان کرد: آمار تصادفات جاده‌ایی 17 درصد مربوط به روز پنجشنبه و 19 درصد روز جمعه بوده که در مجموع 36 درصد از تصادفات در دو روز پایانی هفته است.

انتهای پیام/

R7848/P1336/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۸۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف مرگبار در محور اندیمشک _دهلران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رییس پلیس راه خوزستان گفت:این حادثه ساعت ۱۲:۴۵ دقیقه در محور اندیمشک _دهلران به وقوع پیوست. 

سرهنگ سعید رحیمی افزود:در این حادثه یه دستگاه خودرو کامیون خاور، پژو و پراید با هم برخورد کردند. 

وی ادامه داد: در این سانحه رانندگی چهار نفر جان باختند و ۲ نفر دیگر مصدوم شدند. 

رئیس پلیس راه خوزستان اظهار کرد:این حادثه به علت سبقت غیر مجاز راننده پژو به وقوع پیوست.

سرهنگ رحیمی بیان کرد :رانندگان در هنگام تردد در محورهای استان با احتیاط و توجه به جلو رانندگی نمایند.

 

دیگر خبرها

  • مسدود شدن ۲۹۰ کارت سوخت در کردستان
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۷۶ تانکر سوخت‌رسان
  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • تصادف مرگبار در محور اندیمشک _دهلران
  • پلیس علت اکثرتصادف‌های رانندگان ایرانی را فاش کرد
  • اقدام به موقع واحد پلیس برای نجات جان شهروندان
  • اقدام به موقع پلیس جان ۲ نفر را در سنندج نجات داد
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد