Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه نقش سران طوایف در تامین امنیت پایدار و کاهش آسیب‌های اجتماعی برجسته است گفت: میثاق‌نامه عدالت و امنیت پایدار بین دادگستری کرمان وسران طوایف استان کرمان امضاء می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جیرفت، محمدباقر اسلامی امروز عصر در گردهمایی مسئولین قضائی استان کرمان با علما و روسای طوایف جنوب وشرق استان کرمان در دادگستری شهرستان جیرفت، اظهار‌داشت: نهادهای مذهبی نقش قابل توجهی در کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان افزود: استفاده از ظرفیت علما و بزرگان وسران طوایف و مشارکت مردم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، ریشه در امر به معروف و نهی از منکر دارد.

وی بیان کرد: به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های موثر علما و سران طوایف در کنترل و کاهش جرائم خشن و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن میثاق‌نامه‌ای فی‌مابین دادگستری، استانداری، اداره کل اطلاعات و فرماندهی نیروی انتظامی و علما و سران طوایف جنوب استان کرمان امضاء می‌شود.

اسلامی تصریح کرد: اثربخشی و نقش‌آفرینی شخصیت‌های مؤثر نهادهای مذهبی و تشکیلات دینی و محلی در معادلات اجتماعی، چه در حوزه‌هایی که مستقیما با رسالت و فلسفه وجودی آنها مرتبط است مانند مسائل اعتقادی، مناسک دینی و شئون مذهبی و چه در حوزه‌های دیگر مانند اقتصاد، فرهنگ عمومی، سیاست، اجتماع در حوزه مسائل و آسیب‌های اجتماعی از واقعیت‌ها و امتیازات جوامع شیعی و اهل تسنن است.

وی افزود: از منظر جامعه شناختی، اگر بخواهیم شان واقعی و کارکرد حقیقی نهادهای مذهبی را در جامعه بدانیم، باید به آنها به عنوان نهادهایی اجتماعی و فراتر از یک تشکل یا تجمع دینی بنگریم که صرفا به‌منظور و با هدف نشر و تعظیم آداب و رفتارهای دینی شکل گرفته‌اند و نقش آنها را باید در سیستم اجتماع، با همه پیچیدگی و درهم‌تنیدگی آن، در حکم یک نهاد اجتماعی پویا و اثرگذار در نظر گرفت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با بیان اینکه از گذشته نهادهای مذهبی و مردمی نقش فعالی در مداخلات پیشگیرانه داشته‌اند گفت: در کشور ما بسیاری از این نقش آفرینی‌ها دارای قدمتی چند قرنی بوده و در طول تاریخ به عنوان مراسم و رویه‌ها و آیینی با جسم و دل مردم سرشته شده است.

انتهای پیام/

R7860/P1486/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۸۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی تاکید کرد: تعطیلی شنبه به نزدیکی به اقتصاد دنیا و افزایش سرانه درآمد کمک می‌کند و از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد.

حجت‌السلام سید سلمان ذاکرعضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : در جلسه ای که  با حضور کارشناسان و اتاق بازرگانی تهران، مزایا و معایب تعطیلی شنبه و جمعه به طور کامل بررسی شد.

وی افزود: هدف از این لایحه، افزایش نشاط مردم، پیشگیری از آسیب‌های خانوادگی، و رونق اقتصادی است.

ذاکر اظهارداشت : تعطیلی شنبه به نزدیکی به اقتصاد دنیا و افزایش سرانه درآمد کمک می‌کند و از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد.

وی افزود: کمیسیون اجتماعی  به زودی با استعلام مجدد از مراجع عظام و دفتر مقام معظم رهبری، نظر نهایی را خواهد گرفت.

ذاکر اظهارداشت : نظر نهایی پس از بررسی نظرات کارشناسی، مردم و مراجع عظام اعلام خواهد شد و نظر مردم از طریق نظرسنجی‌ها جمع‌آوری خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی تاکید کرد : اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • مهم‌ترین مانع اجرای عدالت، دنیاطلبی و دنیاگرایی است
  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاه‌های آمریکا‌
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان
  • ۸ یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال