Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی، مدیركل تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با یادآوری ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مردمی جهت تبلیغ و گسترش فرهنگ دینی گفت: بركسی پوشیده نیست كه امروز استفاده از ظرفیت مجوعه‌های مردمی یكی از ضرورت‌های امروز جامعه ماست.
وی افزود: سرمایه اجتماعی به نام هیئات مذهبی كه از اراده دینی مردم برخاسته است می‌تواند با محوریت مسجد نقش موثری در اعتلای فرهنگ دینی و اصلاح ساختار جامعه داشته باشد و نگرانی امروز بسیاری از مجموعه‌های متولی امر در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی را برطرف كند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهرابی در ادامه به تشریح فعالیت‌های صورت گرفته این نهاد طی چند ماه گذشته پرداخت و گفت: اولین اقدام مهمی كه صورت گرفت سركشی از هیئات مذهبی سطح استان و همچنین بررسی آسیب‌های اجتماعی در نقاط مختلف بود كه در این راستا در معاونت اجتماعی استانداری نیز چندین طرح پیرامون برون‌رفت از آسیب‌های مطرح شده جمع‌آوری شده است.
مدیركل تبلیغات اسلامی فارس، اقدام دوم را توانمندسازی هیئات مذهبی برشمرد و گفت: با توجه به رویكرد سطحی كه در میان برنامه‌های هیئات مذهبی وجود دارد، آسیب‌هایی را متوجه این عرصه كرده است لذا با پیگیری‌های انجام شده راه‌اندازی یك رشته تخصصی مدیحه‌سرایی در دانشگاه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس مصوب شده است كه این كار زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام گرفته است.
وی، برپایی همایش‌های توجیهی مداحان قبل از ایام محرم و جلسات مقدماتی با دستگاه‌های نظامی، امنیتی، قضایی و صدا و سیما را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: امسال برنامه‌های عزاداری كم حاشیه و شاید بی حاشیه‌ای را در سطح استان داشتیم.
مهرابی از برگزاری 30 همایش توجیهی مبلغان تحت عنوان طلایه داران تبلیغ خبر داد و گفت: همچنین در سال جاری 3 هزار مبلغ و مبلغه در سطح استان اعزام شده است ضمن اینكه اعزام‌های ما به مناطق تلفیقی و تركیبی استان (مناطق سنی‌نشین) به صورت تخصصی بوده است تا مشكلات امنیتی و فرهنگی ایجاد نشود.
مدیركل تبلیغات اسلامی فارس، اعزام مبلغان دینی به مدارس تیزهوشان را نیز از جمله اعزام‌های تخصصی این اداره‌كل برشمرد و گفت: همچنین اقلام تبلیغی میان 186 روحانی مستقر استان فارس توزیع شده است.
وی با بیان اینكه برنامه‌های قرآنی هیئات مذهبی در سطح استان افزایش یافته است، از اقدام فرهنگی ـ قرآنی استاندار فارس در سركشی بدون هیچ تشریفاتی از یكی قرآنیان این استان قدردانی و بر لزوم تداوم چنین حركت‌هایی تأكید كرد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۱۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب راه‌اندازی دانشکده خانواده در دانشگاه‌های شهید بهشتی و شریف همچنین تهران

عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم در آیین افتتاح دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران گفت: یکی از برنامه های وزارت علوم موضوع راه اندازی دانشکده خانواده است که در این بین از شورای گسترش مجوز راه اندازی دانشکده خانواده را اخذ و این دانشکده در دانشگاه های شهید بهشتی، الزهرا و تهران راه اندازی می شود. 

وی بیان کرد: در برنامه تحولی به تمام دانشگاه ها موضوع اهمیت خانواده را اعلام کرده و در این خصوص ۱۵ رشته را ایجاد و راه اندازی شده است. 

عمو عابدینی افزود: دانشگاه تهران دانشگاهی مادر و در زمینه طرح تحولی و برنامه هفتم اقدامات خوبی را انجام داده است. 

تدوین سند ملی خانواده 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: سند ملی خانواده تدوین و در آینده تصویب و ابلاغ خواهد شد. 

انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در آیین افتتاح دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران گفت: مسئله خانواده موضوع مهمی است و بسیاری از تهاجم های صورت گرفته فاصله از زندگی فردی و فاصله گرفتن از خانواده است.

وی بیان کرد: سند ملی خانواده تدوین و به زودی تصویب و ابلاغ خواهد شد. جنبش تعهد به خانواده موضوع مهمی است که رئیس جمهور تاکید جدی بر آن دارد.

وی ادامه داد: غرب تمایل زیادی داشته خانواده های هم جنس و انحرافی را در جهان رواج دهد و به همین دلیل باید در خصوص تحکیم خانواده به طور علمی و دقیق توجه ویژه ای داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • راه اندازی طرح آموزش مبلغان حجاب | ۴۰۰ نفر برای «استقناع هنرمندانه» آماده می‌شوند
  • تعامل دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد شهید ایلام بی‌نظیر است
  • پیام تبریک شورای هیئات مذهبی مازندران به مناسبت روز معلم
  • تصویب راه‌اندازی دانشکده خانواده در دانشگاه‌های شهید بهشتی و شریف همچنین تهران
  • مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • مهلت ثبت نام بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • نخستین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس‌شناسی
  • اولین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس شناسی
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی