Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-02@13:27:11 GMT

افشای اسناد همکاری محرمانه آل سعود با اسرائیل

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۹۱۳۷۷

افشای اسناد همکاری محرمانه آل سعود با اسرائیل

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، روزنامه الشرق مصر با انتشار این اسناد آورده است که طبق مکاتبات بین و کاخ سفید در تاریخ 27 دسامبر 1966 به صراحت از اسرائیل خواسته شده است تا سیناء را اشغال کند و این مربوط به دوره تنش بین قاهره و ریاض است و عجیب‌تر اینکه عربستان برای تقویت ارکان رژیم صهیونیستی تلاش کرده و پیشنهاد حمله به سوریه و جداسازی بخشی از آن (جولان) را پیشنهاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عربستان همچنین از اسرائیل خواسته است تا غزه و کرانه باختری را تحت سیطره خود بگیرد تا به این ترتیب راه هر گونه تحرکات فلسطینیان و یا تلاش‌های هر کشور عربی برای آزادسازی فلسطین بسته شود و در آن صورت حق بازگشت آوارگان فلسطینی و قضایای حل‌وفصل نهایی نیز حذف می‌شود همچنانکه سیطره بر کرانه باختری به معنای سیطره بر قدس است که رژیم اشغالگر این پیشنهاد را عملی کرده و در جنگ ژوئن سال 1967 اراضی عربی را به اشغال خود درآورد و آنگونه که از اسناد بر می‌آید این پیشنهاد عربستان مربوط به تاریخ 27 دسامبر 1966 است.

 

 

جای شگفتی نیست که ریاض به تحریک اسرائیل برای ضربه زدن به ایران و حزب‌الله روی آورده و روابطی با اسرائیل برقرار سازد و از زبان «انور عشقی» رئیس مرکز مطالعات استراتژیک و حقوقی خاورمیانه به تعریف و تمجید از قوم یهود و اسرائیل روی آورد.

 

به نوشته الشرق، انور عشقی که به ویترین سعودی‌ها برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل تبدیل شده است از سوی 5 نهاد سعودی مورد حمایت قرار دارد که عبارتند از: وزارت خارجه، وزارت کشور، دستگاه اطلاعات عمومی، وزارت فرهنگ و اطلاع‌رسانی، وزارت بازرگانی و صنایع.

 

طبق این اسناد رژیم صهیونیستی به دقت برای دوره عادی‌سازی روابط طرح‌ریزی کرده و موساد کمک‌های اطلاعاتی محرمانه به دستگاه اطلاعات عربستان ارائه کرده و این کمک‌ها از سال 2012 افزایش یافته است.

 

در همین رابطه «امیر اورین» نویسنده مقاله‌ای در روزنامه هاآرتص در تاریخ 15 أوریل 2012 درباره دیدار وزیر دفاع وقت عربستان با «لئون پانتا» همتای آمریکایی وی و گفت‌وگو درباره مسئله ایران و ناآرامی‌های «البرجین» مقر ناوگان پنجم آمریکا می‌نویسد که پیوندهایی بین عربستان و اسرائیل وجود دارد و ایران دشمن مشترک آنهاست و از سوی دیگر آمریکا پشتیبان مشترک آن دو است.

 

این اسناد همچنین ابعاد معامله عربستان و صهیونیست‌ها موسوم به «معامله قرن» را فاش می‌کند و نشان می‌دهد که کوشنر داماد ترامپ در سفر به عربستان سعودی به توافقاتی در این باره دست یافته و پس از آن محمود عباس به ریاض رفت اما با پیشنهاد کوشنر مخالفت کرد و با وجود این معامله قرن انجام شده بود و زمانیکه ریاض از اعلام آن طفره رفت ترامپ خود اقدام به افشای آن کرد.

 

 

 

العالم

106

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۱۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اذعان بی‌بی‌سی به ساختگی بودن اسناد درباره نیکا شاکرمی

بی‌بی‌سی پس از انتقادهای گسترده به اسناد ادعایی که امروز درباره نیکا شاکرمی از جانباختگان فتنه ۱۴۰۱ منتشر کرده بود، ساعتی پیش در توئیتی نوشت که بی‌بی‌سی خودش این اسناد را «بازسازی» کرده است! - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، صبح امروز بی‌بی‌سی مدعی شد به اسناد فوق‌محرمانه‌ای درباره خانم نیکا شاکرمی دست پیدا کرده است؛ این شبکه در ابتدا اعلام نکرده بود که اسناد باسازی شده است و خبر منتشره به نحوی بود که گویا خودِ اسناد را در معرض دید عموم قرار داده است! اسنادی که با ادعاهای پرطمطراقی مثل «اختصاصی» و «فوق‌محرمانه»! منتشر می‌شد.

از همان ابتدای انتشار این اسناد، کاربران بسیاری با کمی بررسی آنها، به بی‌بی‌سی یادآوری کردند که حتی فونت نوشته‌های این سند هم کاملاً آشکارا ساختگی و غیرواقعی است و با فونتهایی که در ایران و در مکاتبات استفاده می‌شود تفاوت دارد.

بدون تاریخ و بدون شماره بودن سندی، آنهم فوق‌محرمانه، یکی دیگر از نشانه‌های جعلی بودن این اسناد بود. ضمن اینکه بی‌بی‌سی تلاش بسیاری کرده بود تا از طریق فوتوشاپ، برخی خط‌های این سند ادعایی را کم‌رنگ کند که مثلاً موضوع اسکن‌بودن آنها را تداعی کند، اما حتی همین فوتوشاپهای مبتدی هم از دید کاربران دور نماند.

پس از چند ساعت تمسخر این اسناد توسط تعداد زیادی از کاربران فضای مجازی، بی‌بی‌سی نهایتاً نوشت که اسناد را خودش بازسازی کرده است!

و البته این نکته باز هم با تمسخر مضاعف روبرو شد؛ چه آنکه همچنانکه بسیاری نوشته‌اند، اگر قرار باشد چنین ادعایی را باور کنیم، به نحو بسیار ساده‌ای هر  کسی می‌تواند اسنادی را با فوتوشاپ، و البته حرفه‌ای‌تر از بی‌بی‌سی، جعل کند و بگوید که برای حفظ امنیت افرادی که اسناد را به دستش رسانده‌اند آنها را بازسازی کرده است!

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!
  • رسانه عبری: ریاض اسرائیل را درباره هر حمله به رفح تهدید کرد
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بوی گشایش ارزی از ریاض می‌آید
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • اذعان بی‌بی‌سی به ساختگی بودن اسناد درباره نیکا شاکرمی
  • رسانه عبری از پیشرفت ملموس در سازش ریاض-تل‌آویو خبر داد
  • توافق سازش عربستان با اسرائیل در نقاط پایانی خود قرار دارد