Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، هفتمین دوره بازی‌های جهانی آیواز ۲۰۱۷ از ۹ تا ۱۵ آذرماه در کشور پرتغال در رشته پاراتکواندو برگزار شد که اصغر عزیزی با شکست تمام حریفان صاحب گردن آویز طلا شد.

   این تکواندوکار میانه ای در نخستین گام «جانی بریچ» آمریکایی را ۱۵ بر ۲ مغلوب خویش ساخت و در ادامه به مصاف «ایوان میکولیک» از کرواسی که عنوان قهرمانی جهان را در کارنامه خود دارد، رفت و ۱۷ بر ۵ به برتری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   عزیزی در فینال نیز «کایان بایرام» از ترکیه را ۱۸ بر ۶ شکست داد و عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را کسب کرد.

   عرفان ناظمی و سعید رجبی تکواندوکاران میانه ای نیز در مسابقات جام جهانی تکواندو ۲۰۱۷ ساجل عاج، قهرمان جهان شدند.

   نماینده شایسته کشورمان موفق شد با ۵ برد متوالی مقتدرانه عنوان قهرمانی بیست و یکمین دوره مسابقات جام جهانی ۲۰۱۷ را به نام ایران ثبت کنند.

   در پایان بیست و یکمین دوره مسابقات جام جهانی ۲۰۱۷ که با حضور ۸ تیم برتر جهان و به مدت دو روز در “آبیجان” ساحل عاج برگزار شد، در گروه مردان ایران قهرمان شد، روسیه بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و تیم‌های ساحل عاج و کره جنوبی مشترکا سکوی سومی را به خود اختصاص دادند.

   تیم دانشگاه آزاد اسلامی که به عنوان نماینده ایران راهی این دوره از مسابقات شده بود، در مرحله مقدماتی با تیم‌های چین، نیجر وساحل عاج هم‌گروه بود.

   نماینده ایران در گام نخست چین را ۵۸ بر ۵۱ از پیش رو برداشت، در ادامه تیم نیجر را مقتدرانه و ۳۷ بر ۱۴ شکست داد و در سومین دیدار نیز باید به مصاف نمایندگان میزبان می‎رفت که با انصراف این تیم از مبارزه برابر تکواندوکاران کشورمان، در نهایت ایران بدون توقف و با سه پیروزی متوالی راهی مرحله نیمه نهایی شد.

   نمایندگان کشورمان در مرحله نیمه نهایی با مبارزه ای دیدنی مقتدرانه (۵۵ بر ۳۸) با غلبه بر کره‌ای ها فینالیست شدند.

   در فینال نیز در پایان دیداری حساس و نفس گیر موفق شدند نمایندگان روسیه را ۳۴ بر ۳۳ مغلوب خویش ساخته و بر سکوی قهرمانی بایستند.

این قهرمانی از سال ۲۰۱۰ نصیب تیم ملی تکواندوی ایران نشده بود.    

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۴۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از قرقیزستان تا رومانی: قهرمانی که داور شد!

به گزارش "ورزش سه"، چندی قبل بود که خبری در خصوص قهرمانی یک ورزشکار در رشته فیتنس چلنج با وزن 118 کیلوگرم منتشر شد! البته این ورزشکار در زمان مسابقه 118 کیلو نبود و با حدود 6 ماه تمرین و کاهش وزن 35 کیلوگرمی توانسته بود آمادگی حضور در مسابقات داخلی و بین المللی را کسب کند.

سید مجید قریشی که سال گذشته در مسابقات جهانی قرقیزستان با 40 سال سن یک طلا و دو برنز در بخش های مختلف رشته فیتنس چلنج کسب کرد، دو مسابقه دیگر را هم در سال 1402 تجربه کرد. این ورزشکار که حالا با 73 کیلوگرم وزن و 45 کیلو کاهش وزن نسبت به آغاز ورزش خود، برای مسابقات بین المللی رومانی می شود، یک نقره در جام جهانی اسپانیا و دو برنز در مسابقات بین المللی ترکیه کسب کرد.

قریشی با اشاره به اتفاقاتی که سال گذشته برایش رخ داد، گفت: "سال فوق العاده ای را پشت سر گذاشتم و چندین مدال در مسابقات بین المللی و جهانی کسب کردم. من تازه انگیزه گرفته ام و در 41 سالگی می خواهم به خیلی از افراد به ویژه آنهایی که اضافه وزن دارند، ثابت کنم که هیچ وقت برای شروع کردن ورزش حتی در سطح قهرمانی دیر نیست."

وی که حالا به عرصه داوری هم ورود کرده، اضافه کرد: "در کنار ورزش توانستم دوره های داوری را هم پشت سر گذاشته و بعد از قبولی در تست های مدنظر دفترچه داوری بین المللی را هم بگیرم. دو هفته دیگر به رومانی می روم و آنجا هم به عنوان داور حاضر خواهم بود. حضور در مسابقات قهرمانی آسیا 2024 در مغولستان و قهرمانی جهان به میزبانی ایران هم از دیگر برنامه هایم برای سال جاری است."

دیگر خبرها

  • استقبال سبزواری‌ها از علی اکرمی فوتسالیست تیم ملی
  • برگزاری نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی
  • حسن‌زاده: تیم‌های جام جهانی را سوپرایز می‌کنیم
  • علی اصغر حسن زاده: تفکر ما سورپرایز کردن تیم ها در جام جهانی است!
  • کریمی: عهد بستیم با جام به ایران برگردیم
  • شرط موفقیت تیم ملی فوتسال در جام‌جهانی/ جلسه با تاج برای ماندن
  • از قرقیزستان تا رومانی: قهرمانی که داور شد!
  • یک بار دیگر پادشاهی ایران در فوتسال آسیا به همگان اثبات شد
  • شمسایی: این قهرمانی فقط برای مردم است
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۹ اردیبهشت