Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «آینده علوم سیاسی» نوشته گری کینگ، کای لهمان اشلوزمن و نورمن نای با ترجمه محسن عسکری‌جهقی توسط انتشارات ثالث منتشر شده است.

این کتاب ۱۰۰ مورد از بکرترین و جذاب‌ترین موضوعات میان اندیشمندان علوم سیاسی جهان و مباحثی را که در سمینارها و کنفرانس‌های علمی به آنها پرداخته می‌شود را برای علاقه‌مندان علوم سیاسی گرد آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از مباحث و مقالاتی که در کتاب «آینده علوم سیاسی» مطرح شده عبارتند از: «سیاست‌مداران هم آدمند»، «طبقه‌بندی پویا و بافت قدرت»، «سرسختی دردسرساز بی‌عدالتی»، «حیوان سیاسی، موجودی تک‌افتاده در جزیره‌ای دورافتاده نیست»، «چه کسی جنگ می‌خواهد»، «شهروند دموکراتیک، اهداف ملی‌گرایانه»، «ریشه انتخاب‌های سیاسی کجاست»، «بررسی نابرابری سیاسی»، «تاثیر مشارکت نابرابر بر نتایج سیاسی»، «سرزمین جنایی پول و سیاست»، «شکاف جهانی‌سازی»، «زمان و اقدام در قرن بیست‌ویکم»، «قانون یا سیاست» و «تولد ناگهانی نهادهای وابسته».

در مقدمه انتشارات راتلیج برای این اثر که پشت جلد کتاب هم آمده است، می‌خوانیم:

گروه نویسندگانی که برای این کار انتخاب شده‌اند نماینده حوزه‌های بسیار گوناگون و متنوعی در رشته علوم سیاسی‌اند، به همین دلیل بر این باوریم نظریات آن‌ها می‌تواند افق جدیدی را در برابر ما بگشاید. از آن‌جا که هدف اصلی این کتاب افکندن نوری بر آینده علوم سیاسی‌ است، برعکس روش‌های مرسوم ابتدا نویسندگان انتخاب شدند، بعد سوالات در اختیار آنان قرار گرفت، درحالی‌که در روش‌های سنتی معمولا یک‌سری موضوعات از پیش تعیین‌شده را به کارشناسان ارائه می‌دهند و از آنها تقاضا می‌کنند تا آن موضوعات را بپرورانند. ما درصدد خلق موضوعات جدید بودیم نه باور کردن و پروراندن موضوعاتی که در گذشته محققان دیگر به آن‌ها پرداخته‌اند.

نویسندگان این مجموعه در نوشته‌های خود مطالب بسیار متنوعی را پوشش داده‌اند. از افراد و خانواده‌ها و گروه‌های اجتماعی گرفته تا بررسی حقوق و قوانین سیاسی، سازمان‌ها، جوامع و ملت‌ها و حتی نظریات سیاسی و صورت‌بندی روانی نظریات مختلف زیر چتر اندیشه‌ورزی نویسندگان این مجموعه قرار گرفته است. چنانچه مقالات این مجموعه دو به دو با هم مقایسه شوند، ممکن است کاملا با هم در تقابل باشند و اندیشه‌های متضادی را مطرح نمایند. برخی دیگر از این مقالات به طور کاملا هوشمندانه‌ای موضوعات و عناصری را به هم ربط داده‌اند که تاکنون تصور می‌شد هیچ ربطی به یکدیگر نداشته‌اند.

کتاب «آینده علوم سیاسی» نوشته گری کینگ، کای لهمان اشلوزمن و نورمن نای با ترجمه محسن عسکری‌جهقی در ۴۴۱ صفحه و به قیمت ۳۴۰۰۰ تومان توسط انتشارات ثالث منتشر شده است.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۷۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس حزب آینده ترکیه با هنیه دیدار و درباره جنگ غزه گفت وگو کرد

احمد داود اوغلو رئیس حزب آینده ترکیه سه شنبه شب با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در استانبول دیدار و درباره غزه گفت و کو کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دو طرف در این دیدار در مورد تحولات سیاسی و میدانی مرتبط با جنگ علیه غزه، نسل‌کشی ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در غزه و راه‌های کمک‌رسانی به ملت فلسطین گفت و گو کردند.

هنیه و اوغلو همچنین گفتگویی مفصل در مورد اوضاع جاری در کرانه باختری، قدس و مسجد الاقصی و وضعیت اسرای فلسطینی در زندان‌های صهیونیستی به ویژه در سایه تصمیمات جائرانه ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی داشتند.

در این دیدار تلاش‌های صورت گرفته برای آتش‌بس در غزه و نتیجه وساطت‌ها بررسی شد.

هنیه ضمن تقدیر از موضع رسمی و مردمی ترکیه در حمایت از فلسطین بر ضرورت ادامه تلاش‌ها در عرصه منطقه و جهان برای تحمیل شکستی سخت و تاریخی بر رژیم اشغالگر تاکید کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جنبش‌های سده‌های دوم و سوم هجری بیش‌تر تقابل ایرانی – ایرانی بود نه ایرانی - عربی
  • تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه به دلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین
  • چرا کشوری مثل مصر سریال «حشاشین» را ساخت؟
  • چرا کشوری مثل مصر سریال "حشاشین" را ساخت؟
  • چرا کشوری مثل مصر سریال حشاشین را ساخت؟
  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است
  • بررسی آراء و اندیشه های علامه مصباح یزدی در حوزه تعلیم و تربیت
  • استاد مطهری؛ فیلسوف یا متکلم؟!
  • اجرای ۶۴ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی شهرستان زهک
  • رئیس حزب آینده ترکیه با هنیه دیدار و درباره جنگ غزه گفت وگو کرد