Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد علی نجفی، شهردار تهران صبح امروز ضمن بازدید از پروژه‌های تونل و زیرگذر آرش-اسفندیار و پارکینگ طبقاتی نیایش، در جریان آخرین روند تکمیل این پروژه های شهری قرار گرفت.

ایران آنلاین / محمد علی نجفی در حاشیه این بازدید طی جلسه کاری با حضور مسؤولان معاونت فنی و عمران و مدیران پروژه، به بررسی مسایل فنی، اجرایی و مالی پروژه های تونل و زیرگذر آرش-اسفندیار و پارکینگ طبقاتی نیایش پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با حضور در محل پروژه از نزدیک با روند اجرای تونل و پارکینگ طبقاتی آشنا شده و دستورات لازم برای پیشرفت و آماده سازی نهایی پروژه را صادر کرد.

بر اساس این گزارش تونل و زیرگذر آرش- اسفندیار به طول ۲۶۰۰ متر یکی از پروژه های عمرانی مهم در محدوده منطقه سه شهرداری تهران به شمار می رود که با توجه به کمبود محور های شرقی - غربی در محدوده این منطقه و به منظور ایجاد کریدور شریانی برای تخلیه بار ترافیکی در حال احداث است. 

از جمله ویژگی های این پروژه می توان به عبور از زیر شریان های اصلی همچون بزرگراه های مدرس و نیایش و خیابان های آفریقا و حضرت ولیعصر (عج) اشاره کرد که برای اجرای آن ۱۵۹ هزار متر مکعب عملیات حفاری صورت گرفته است. همچنین این تونل در محدوده زیرسطحی اتوبان مدرس به طول ۵۴ متر به صورت دو طبقه طراحی و اجرا شده است. 

پروژه تونل آرش اسفندیار هم اکنون در مراحل پایانی اجرا قرار دارد و پس نصب تجهیزات فنی و الکتریکی تا پایان سال آماده بهره برداری خواهد بود.

با افتتاح این پروژه طول تونل های شهری پایتخت به بیش از ۲۷ کیلومتر خواهد رسید. 

همچنین پارکینگ طبقاتی نیایش نیز یکی از پروژه های منحصر به فرد به شمار می رود که برای نخستین بار در کشور به دلیل محدودیت ها و معارضان سازه ای به صورت Top-Down (از بالا به پایین) اجرایی می شود. این پارکینگ طبقاتی با ظرفیت ۱۲۷۸ خودرو امکان دسترسی مستقیم به تونل نیایش و شریان های اطراف را دارا بوده و هم اکنون در پیشرفت ۴۲ درصدی قرار دارد./ مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۸۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین وزیر آموزش و پرورش بعد از انقلاب که بود؟

به گزارش خبرآنلاین،‌این سوالی بود که از سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در دولت دوازدهم پرسیده شد.

بطحایی ابتدا جواب داد:اجازه دهید این سوال را پاسخ ندهم.

اما در ادامه و در پاسخ به این سوال که «البته وقتی از معلم ها این سوال را می‌پرسیم آقای نجفی را انتخاب می‌کنند به نظر شما علت چیست؟»، گفت: شاید من با آن همکارانم هم‌عقیده بودم و به همین دلیل گفتم به سوال بعدی برویم. به چند دلیل آقای نجفی در دوران وزراتش توانست موفقیت زیادی به دست آورد. یک توجهی بود که او به معلم داشت و تکیه ایشان روی معلم بود. نکته دوم طولانی بودن مدت وزارت ایشان بود، اگر اشتباه نکنم ایشان ۹ سال وزیر آموزش‌وپرورش بود. این وزارت‌خانه از آن دستگاه‌هایی است که شما اگر کاری را در آن شروع کنی ظرف ۶ ماه و ۸ ماه و یک سال اتفاق نمی‌افتد و نیاز به زمان دارد. نکته سوم ارتباط و تعامل تنگاتنگ بین وزیر آموزش‌وپرورش و رییس جمهور وقت بود که در هیچ دوره دیگری چنین تعامل و ارتباط و درک متقابلی نداشتیم. البته این‌ها به معنا نیست که ما به آقای نجفی انتقاد نداشته باشیم و من هم به‌عنوان کسی که آن دوره در آموزش‌وپرورش بودم انتقاداتی به ایشان دارم اما خاطرات بسیار خوبی از آن زمان در ذهن افراد وجود دارد ایشان به عنوان کسی که خدمات شایانی در آموزش‌وپرورش انجام داد، بسیار قابل تقدیر است و من همیشه به عنوان یک معلم و همکار برای ایشان آرزوی عاقبت به خیری دارم و امیدوارم با آن‌چه انجام داده محشور شود.

مشروح این گفت‌وگو را اینجا بخوایند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902123

دیگر خبرها

  • پارکینگ آقاجانی‌بیگ هر چه سریع‌تر تکمیل شود
  • بهره‌برداری از سامانه گرمسیری ۹۰ هزار تن به محصولات زارعی استان اضافه می‌کند
  • بهترین وزیر آموزش و پرورش بعد از انقلاب که بود؟
  • ◄ رویکرد ترافیک‌ زای شهرداری تهران در زمینه توسعه پارکینگ
  • ساخت تونل عمودی 1.5 برابر برج میلاد توسط ایرانی‌ها
  • کمبود پارکینگ از مشکلات اصلی ترافیک سنندج است
  • اجرای عملیات کف‌سازی بتنی پارکینگ‌های مجموعه خورشید شهر
  • اجرای پروژه توسعه زیرساختی پارکینگ باران در مجتمع گردشگری صفه
  • ساختمان اورژانس، پد آشیانه بالگرد و سوله بحران ساخته می‌شود
  • (تصاویر) تشییع پیکر آیت الله ضیاءالدین نجفی تهرانی